Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Форми здійснення фінансової діяльності держави.

Фінансова діяльність держави здійснюється в різних формах. Перш за все, вона здійснюється в правовій і не правовій формах.

Основною формою фінансової діяльності є правова. Держава здійснює мобілізацію, розподіл і використання фінансових ресурсів, приймаючи фінансово-правові акти.

Фінансово-правові акти класифікують за: а) юридичними властивостями, б) юридичною природою, в) органами, що видають фінансово-правові акти.

За юридичними властивостями фінансово-правові акти поділяються на 1) нормативні; 2) індивідуальні; 3) змішані.

Нормативні фінансово-правові акти регулюють відносини, які складають предмет фінансового права і містять тільки загальнообов’язкові правила поведінки. До них відносяться Бюджетний кодекс України, закони, які встановлюють режим різних податків і зборів та ін.

Індивідуальні фінансово-правові акти регулюють конкретні фінансові відносини за участю конкретних суб’єктів з допомогою нормативних правових засобів.

Змішані фінансово-правові акти одночасно містять нормативні та індивідуальні приписи. До них відноситься щорічне прийняття закону «Про державний бюджет на наступний фінансовий рік». Такий закон містить як і загальнообов’язкові, так і індивідуальні фінансово-правові розпорядження.

За юридичною природою фінансово-правові акти поділяються на: а) законодавчі і б) підзаконні. До законодавчих фінансово-правових актів відносяться закони України, які регулюють відносини, що складають предмет фінансового права. До підзаконних фінансова-правових актів відносяться всі інші.

За органами, які видають фінансово-правові акти, останні поділяються на:

- фінансово-правові акти, що приймаються представницькими органами влади у формі законів і постанов;

- фінансово-правові акти, що приймаються виконавчими органами влади загальної компетенції у формі указів, постанов і розпоряджень;

- фінансово-правові акти, що приймаються виконавчими органами влади спеціальної компетенції у формі інструкцій, листів, рішень;

- фінансово-правові акти, що приймаються представницькими і виконавчими органами місцевого самоврядування у формі постанов і рішень.

Різновидом фінансово-правових актів є фінансово-планові акти.

Фінансово-планові акти приймаються відповідними органами і організаціями в процесі фінансової діяльності держави і містять планові показники доходів і видатків. До них відносять: а) державний бюджет, бюджети муніципальних утворень; б) фінансові плани державних і муніципальних унітарних підприємств; г) бюджети державних позабюджетних фондів та ін.

В процесі фінансової діяльності виникають і організаційні відносини, які не набувають правової форми. Але нерідко ці відносини набувають правового оформлення.

З організаційної точки зору фінансова діяльність держави здійснюється у формі створення і виконання централізованих і децентралізованих фондів грошових засобів. Державні централізовані фонди грошових засобів представленні державним бюджетом, бюджетами муніципальних утворень, а також державними і муніципальними позабюджетними фондами грошових засобів. Державні і муніципальні децентралізовані фонди мають місце на державних і муніципальних унітарних підприємствах.

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. А/. Форми здійснення народовладдя та види виборчих систем.
  5. Абсолютні показники фінансової стійкості
  6. Абсолютні показники фінансової стійкості та її типи
  7. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  8. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  9. Автоматизація метрологічної діяльності
  10. Автоматизовані форми та системи обліку.
  11. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  12. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.




Переглядів: 2755

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Функції і методи фінансової діяльності держави. | Правові основи фінансового контролю.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.046 сек.