Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Поняття бюджетного процесу, його стадії та учасники.

Бюджетний процес та його учасники.

Тема 6

1. Поняття бюджетного процесу, його стадії та учасники.

2. Правове регулювання процедури державного бюджету України.

А) Складання проекту державного бюджету України.

Б) Розгляд та прийняття державного бюджету України.

В) Виконання державного бюджету України.

Г) Внесення змін до закону про державний бюджет України.

3. Складання, розгляд, затвердження, виконання та звітність місцевих бюджетів.

Бюджетний процес – це регламентована нормами права діяльність, пов′язана із складанням, розглядом, затвердженням бюджетів, їх виконанням і контролем за їх виконанням, розглядом звітів про виконання бюджетів, що складають бюджетну систему України.

Стадії бюджетного процесу:

1) складання проектів бюджетів;

2) розгляд та прийняття закону про Державний бюджет України, рішень про місцеві бюджети;

3) виконання бюджету, в тому числі у разі необхідності внесення змін до закону про Державний бюджет України, рішення про місцеві бюджети;

4) підготовка та розгляд звіту про виконання бюджету і прийняття рішення щодо нього;

На всіх стадіях бюджетного процесу здійснюються фінансовий контроль і аудит та оцінка ефективності використання бюджетних коштів (ст. 19 БК).

Бюджети, як державний, так і місцеві, а також нормативно-правові акти, якими вони затверджуються (закони, рішення місцевих рад), щороку проходять однакові етапи розробки, розгляду і прийняття.

Державні органи та органи місцевого самоврядування на кожній стадії бюджетного процесу, тобто при формуванні та виконанні бюджету, приймають значну кількість нормативно-правових актів як загального, так і індивідуального характеру, якими оформлюються етапи бюджетної діяльності, оскільки бюджетні відносини є видом фінансових відносин, а останні існують тільки у формі правовідносин. Тому стадії, на які поділяється бюджетний процес, - це етапи діяльності, внаслідок якої бюджет з однієї якості переходить у нову.

Першою стадією бюджетного процесу є складання проекту бюджету, який має бути реальним, економічно обґрунтованим. Проект Державного бюджету складає Міністерство фінансів України, а проекти місцевих бюджетів – місцеві фінансові органи. При складанні бюджетів усіх ланок бюджетної системи беруться до уваги політичні та економічні документи: прогнози соціально-економічного розвитку, зведені фінансові баланси держави та адміністративно-територіальних одиниць, плани розвитку державного сектора економіки та розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

Велике значення для розробки проекту державного бюджету має такий політичний документ, як Послання Президента України про основні напрями бюджетної політики, а також Постанова Верховної Ради України «Основні напрями бюджетної політики (Бюджетна резолюція)».

Усі дії органів державної законодавчої та виконавчої влади, представницьких і виконавчих органів місцевого самоврядування на стадіях бюджетного процесу засновуються на нормах Конституції України та бюджетного законодавства.

Учасниками бюджетного процесу є органи та посадові особи, які наділені бюджетними повноваженнями. Бюджетними повноваженнями визнаються права та обов”язки учасників бюджетних правовідносин. (ст. 20 БК України). Зокрема, до учасників бюджетного процесу належать:

1. Верховна Рада України.

2. Рахункова Палата;

3. Президент України.

4. Кабінет Міністрів України, центральні і місцеві виконавчі органи, які беруть участь у складанні проектів бюджетів і юридичних актів про бюджет та їх виконання.

5. Міністерство фінансів. України.

6. Державне казначейство України.

7. Державно контрольно-ревізійна служба України.

8. Державна податкова служба України.

9. Органи місцевого самоврядування та державні адміністрації є суб»єктами бюджетних правовідносин у межах повноважень згідно з Конституцією України, законами України «Про місцеве самоврядування», «Про місцеві державні адміністрації» та Бюджетним Кодексом України.

 


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  4. А/. Поняття про судовий процес.
  5. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  6. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  7. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  8. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  9. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  10. Аудиторські докази: поняття та процедури отримання
  11. Базове поняття земле оціночної діяльності.
  12. Базові поняття




Переглядів: 2927

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Бюджетне право і бюджетна система України. | Правове регулювання процедури державного бюджету.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.