Горизонтальне консультування (рух по процесу): скарга → бажання →рішення→намір→дія→ результат.
• Всі клієнти ресурсні;
• Керування процесом консультування (Щоб клієнту стало краще для клієнта);
• Активне слухання (слухаю, чую, розумію, питаю в реальності клієнта);
• Емпатія;
• Конгруентність (відповідність внутрішнього стану до власних зовнішніх дій);
• Давати вибір напрямку клієнту;
• Після прийняття рішення не повертатись в скаргу і бажання;
• Баланс між паузами і запитаннями;
• Контакт з клієнтом: дорослий – дорослий;
• Важливість директивності – зупиняти клієнта при неодноразовому повторенні;
• Вертикальне консультування (рух по стану): директивні питання; віддзеркалення питання; питання про надію; позитивна реінтерпретація; дистанціювання клієнта від проблеми; визначення здібностей клієнта; висловлення захоплення клієнтом та поваги до нього; переведення «-» у «+».
• Пам’ятати про принцип балансу, принцип надії, принцип самодопомоги.