Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО

МУЗИКА

ТЕАТР

НАУКА

Листопад 1918 р. – П. Скоропадський затвердив закон про створення Української академії наук (УАН)

УАН – найвища державна наукова установа Української держави того часу.(зараз – Національна академія наук)

УАН складалася з трьох відділів:

1.Історико-філологіч.

2. Фізико-математич.

3. Соціально-економічний.

Президію та перших академіків призначив уряд.

Першим президентом УАН був призначений В. Вернадський

Пріоритетні проблеми УАН:

1. Вивч. історії України

2. Вивч. історії нац. мистцетва, мови, літератури, нар. побуту.

 

П. Скоропадський ввів стипендії для бідних студентів гімназій.

 

При Генеральному секретаріаті нар. освіти був створ. театр. відділ, яким керувала М. Старицька.

За сприяння театрального відділу:

1. Створено мандрівний театр

2. Видано каталоги п’єс «Назар Стодоля»Т. Шевченка і «Наталка Полтавка» І. Котляревського.

3. Створено перший стаціонар. державний кінотеатр.

Кінець 1917 р. – в Одесі виникає укр. театр

 

Травень 1918 р. – уряд П. Скоропадського виділив 165 тис. крб. «Національному театру», «Молодому театру» Л. Курбаса та Музично-драматичній школі імені М. Лисенка.

1918 р. – створено Український театр драми та опери

1920 р.Л. Курбас поставив свій знаменитий спектакль «Гайдамаки».

 

При Генеральному секретаріаті нар. освіти був створ. музичний відділ, яким керував О. Кошиць.

Було створено українську державну хорову капелу під керівництвом О. Кошиця, який у 1919 р. став державним.

1918 р. – створено Державну капелу бандуристів Г. Хоткевича, Державний симфонічний оркестр. імені М. Лисенка.

Працювали Київська, Одеська та Харківська консерваторії.

1918 р. активно творили М. Вериківський, Г. Верьовка, Б. Лятошинський та ін.

1919 р. – виникає капела «ДУМКА»(Державна українська мандрівна капела)

   
 
 
 
 
 


1.6. ЛІТЕРАТУРА

В умовах революції переважала агітаційно-пропагандистська література (відозви, листівки, брошури).

1917 – 1920 рр. – формуються кілька літературних течій

1. Революц. романтизм (В. Сосюра, В. Еллан-Блакитний, В. Чумак)

2. Неокласицизм (М. Зеров, М. Рильський, Ю. Клен)

3. Символізм (П. Тичина)

 

Грудень 1917 р. – була відкрита Українська академія мистецтв, яка об’єднала видатних художників.

Готувалися спеціалісти з малярства, різьбярства, гравюри, худож. промислів, будівництва. Першим ректором академії став М. Бойчук

Г. НАРБУТ

Відомий художник, який був обраний професором Української академії мистецтв.

Він створив школу графічного мистецтва. Автор проектів грошових знаків Ценральної ради і гетьманського уряду, державного герба і печатки.

 

 

2. ПОЛІТИКА «УКРАЇНІЗАЦІЇ»: ПРИЧИНИ, ФОРМИ, ЗМІСТ ТА НАСЛІДКИ

 

Українізація – це система заходів КП(б)Ута уряду УРСР у 1920-х – на початку 19360-х рр., спрямована на зміцнення радянської влади в Україні;різновид політики коренізації, яку проводила РКП(б) відповідно до рішень ХІІ з’їзду партії (квітень 1923 р.)

Українізація передбачала:

1. Надання українцям посад у партійному і державному апаратах.

2. Залучення українців до комуністичної партії

3. Підтримка української культури

4. Використання української мови в партійному і державному діловодстві, освіті, пресі, видавничій справі.

Мета українізації – закріпити владу Компартії в Україні і перебудувати ідеологічну сферу на засадах комуністичної ідеології.

 

Практичну реалізацію політики «українізації» проводила комісія на чолі з секретарем ЦК КП(б)У В. Затонським

Активну участь взяли народні комісари освіти П. Скрипник і О. Шумський

Результати українізації

1. Кількість українців серед службовців держапарату зросла до 50%.

2. В 1927 р. 60% робітників володіло укр. мовою.

3. Протягом 1924 – 1927 рр.триаж українських газет збільшено в 5 разів.

На початку 1930-х рр. майже 90% шкіл були україномовними

Взагалі здобутки українізації були дуже значні.

Особливого розвитку дістала українська культура, мистецтво, які в 20-ті рр. пережили справжнє відродження і розквіт.

Видавалися десятки альманахів, збірників, журналів. Існували десятки літературно-художніх об`єднань: “Гарт”, “Плуг”, “Ланка”, “Молодняк”, “Авангард».

Діяли письменники О. Досвітній, М. Драй-Хмара, М. Зеров, Г. Косинка, М. Куліш, М. Рильський, В. Сосюра, Г. Тичина, М. Хвильовий та ін.

 

1925 р. – виникає відома літературна організація ВАПЛІТЕ (Вільна академія пролетарської літератури), представники якої намагалися захистити літературу від адміністративного впливу.

До її складу входили 22 письменників і поетів.

Серед них – П. Тичина, В. Сосюра, М. Бажан, Ю. Яновський, О. Довженко, Л. Курбас.

Ідейним керівником ВАПЛІТЕ був М. Хвильовий

 

1925–1927 рр. – відбулася літературна дискусія, яку започатував М. Хвильовий

Йшлося про шляхи розвитку української літератури, про необхідність широкого використання досягнень європейського мистецтва, а не тільки однобічно орієнтуватися на російську культуру.

1926 – 1927 рр. М. Хвильовий був звинувачений в націоналізмі, ворожості до офіційного курсу партії.

Організація ВАПЛІТЕ була розпущена.

Отримали визнання театральний колектив «Березіль», який був створений у Харкові Л. Курбасом, та театр імені І. Франка на чолі з Г. Юрою.

 

Популярним стало кіномистецтво.

1927 р. – почалося будівництво Київської кіностудії

Особливо популярнимистали такі кінострічки, як «Броненосець Потоьомкін», «Земля», «Арсенал», «Щорс» та ін.,

1928 р. - Олександр Довженко випустив свій перший фільм «Звенигора».

 

Головним науковим центром в Україні стала ВУАН (Всеукраїнська академія наук). Вона об’єднувала близько 40 науково-дослідних інститутів, до якої входили 37 членів. Академія працювала не Харкові, який тоді був столицею, а в Києві.

 

Тобто українізація не піддається однозначному оцінюванню, проте вже на початку 30-х рр. починається процес її згортання, а на кінець 30-х рр. фактично вона ліквідовується.

 

3. УКРАЇНСЬКА КУЛЬТУРА В УМОВАХ СТАЛІНСЬКОГО ТЕРОРУ. «РОЗСТРІЛЯНЕ ВІДРОДЖЕННЯ».

 

Кінець 1920-х рр. – утверджується сталінський тоталітарний режим, культ особи Сталіна.

Відновлюються масові репресії.

1928 р. – відб. процес над старими спеціалістами Донбасу («шахтинська справа»)

(технічна інтелігенція була звинувачена у “шкідництві”). З 49 засуджених 7 розстріляли.

Березень 1930 р. – процес над Спілкою визволення України

(серед них – 45 представників укр. інтелігенції – С. єфремов, М. Слабченко, В. Чехівський, А. Ніковський, Й. Гермайзе)Загалом по справі СВУ було репресовано до 5 тис. осіб.

1930 р. – ліквідована Українська автокефальна правосл. церква.

 

Індустріалізація вимагала кваліфікованих кадрів. У зв'язку з цим велика увага приділялась ліквідації неписьменності та розвитку освіти.

3.1. ОСВІТА

1934 р. – проведена реформа освіти

Встановлювалось 3 типи шкіл:

1. Початкові (4 роки)

2. Неповні середні (7 років)

3. Середні (10 років)

Запроваджено єдиний день початку навчального року – 1 вересня, тривалість року і 5-бальну систему оцінювання знань.

Грудень 1932 р. – припинено «українізацію» згідно телеграми Сталіна і Молотова. Всі школи переведено на російську мову викладання.

 

На початку 1930-х рр. – ліквідовані навчальні заклади, у яких викладання велось мовами нац. меншин. Вони звинувачувались у буржуазно-націоналістичному впливі.

 

В цей час здійснено уніфікаціюсередньої спеціальної та вищої освіти

1.Середнім спец. навч. закладом стає технікум

2.Вищим навч. закладом- інститут

Відновлено Київський, Харківський і Дніпропетровський університет.

1934 р. – скасовано плату за навчання в усіх вузах і технікумах.

Запроваджено наукові ступені кандидата і доктора наук,вчені звання професора і доцента.

 


Читайте також:

  1. Австрії: мистецтво повсякденного життя.
  2. Архітектура і мистецтво. Українське бароко.
  3. Архітектура і образотворче мистецтво Русі.
  4. Архітектура та мистецтво
  5. Архітектура та образотворче мистецтво
  6. Архітектура та образотворче мистецтво
  7. Архітектура та образотворче мистецтво Київської Русі
  8. Архітектура та образотворче мистецтво.
  9. Архітектура та образотворче мистецтво.
  10. Архітектура. Образотворче мистецтво
  11. Архітектура. Образотворче мистецтво.
  12. БЕСІДИ ПРО ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО




Переглядів: 554

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні битви в Україні на радянсько-німецькому фронті в 1941 р. | ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.