МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Екологічна освіта, виховання і культураПодальший розвиток цивілізації може відбуватися лише в Майже у всіх країнах ще наприкінці 80-х — початку 90- х років на рівні законів було прийнято Національні стратегії екологічної освіти, які розглядаються як безупинний процес, що включає в себе всі професійні і вікові групи населення. Для України важливим документом у цьому напрямі є Постанова Верховної Ради від 5 березня 1998 року про створення системи екологічної освіти і виховання, що є важливим пріоритетом Екологічна освіта.У наші дні не лише проявляється велика Екологічна освіта покликана врятувати людство від загрози, Подальший розвиток цивілізації може здійснюватися Основи екологічної освіти було закладено у 1968 році на - будь-яке життя самоцінне, унікальне і неповторне; людина відповідальна за все живе; - природа була і завжди буде сильнішою за людину. Вона - чим різноманітніша біосфера, тим вона стійкіша; - якщо все залишити так, як є, то «вже скоро — через 20- - сформований у масовій свідомості протягом багатьох років антропоцентричний тип свідомості повинен бути Екологічна освіта— цілеспрямовано організований, планово і систематично здійснюваний процес засвоєння екологічних знань, умінь і навичок. Зміст екологічної освіти та виховання у країнах Східної та Центральної Європи становить складну структуру, у якій виділяються чотири основні компоненти: пізнавальний, ціннісний, нормативний та діяльнісний. Найбільш типовими завданнями, що поєднують погляди більшості педагогів цих країн стосовно екологічної освіти і виховання, є формування знань про закономірності взаємозв'язків природних явищ, єдності живої та неживої природи, про взаємодію людини, суспільства і природи; виховання мотивів, потреб і навичок екологічно доцільної поведінки та діяльності, здорового способу життя, потягу до активної діяльності з охорони навколишнього середовища; розвиток інтелектуальної та Сучасна система екологічної освіти України має неперервний, комплексний, міждисциплінарний та інтегрований характер, з диференціацією залежно від професійної орієнтації. Вона Підсистему неформальної освіти утворюють (незалежно від Основне покликання підсистеми неформальної екологічної Особливою ланкою підсистеми неформальної екологічної Підсистему формальної екологічної освіти утворюють установи та заклади освіти, основані як на державній, так і на приватній формах власності (дошкільні установи, загальноосвітня школа, заклади позашкільної освіти, професійно-технічні училища, вищі навчальні заклади, заклади післядипломної освіти тощо), де здійснюється науково і методично обґрунтований, цілеспрямований процес формування екологічної культури Провідне місце в управлінні системою неперервної екологічної освіти (як формальної, так і неформальної) займає функція планування (плани, програми, проекти) з урахуванням психолого-фізіологічних та вікових особливостей населення. При цьому підсистема неформальної екологічної освіти враховує здебільшого вікові особливості людини (малят, дошкільник, молодший школяр, молодший підліток, підліток, старший Екологічна освіта вирішує три основні функції: 2. Формує ставлення до природи. Екологічні знання не гарантують екологічно доцільної поведінки особистості, для цього 3. Формує систему умінь, навичок і стратегій взаємодій із природою. Крім зазначених раніше соціальних функцій, екологічна 1. Розвиває комунікативні можливості людини через з'ясування понять, які є необхідним компонентом сучасного комунікативного мінімуму кожної людини незалежно від її освітнього і соціального стану. Не обізнаний із цими поняттями громадянин не може адекватно сприймати значну частину сучасної інформації, що поширюється в суспільстві і стосується природи, здоров'я, умов, які створюють 2. Виконує важливу інформативну функцію, оскільки екологія надає громадянам всебічну інформацію про природне середовище, природні ресурси, які становлять матеріальну основу існування людини, з'ясовує місце людини в природі, її зв'язки з нею і Всесвітом. Усе це забезпечує набуття навичок контакту і спілкування людини з живою і неживою 3. Екологічна освіта і виховання формують особистість учня,молодої людини й громадянина, розвиваючи здебільшого їхню психоемоційну та інтелектуальну сфери, здатність логічно мислити, уміння передбачати наслідки своєї поведінки в природі та суспільстві, формувати ставлення до природи як світу свого буття, усвідомлювати свою долю як долю землі, а долю землі як свою особисту. Функції екологічної освіти: • формує адекватні екологічні уявлення; • формує ставлення до природи; • формує систему умінь, навичок і стратегій взаємодій із природою; • розвиває комунікативні можливості людини; • виконує важливу інформативну функцію; • формує особистість молодої людини і громадянина Концепцією екологічної освіти в світлі Державної національної програми відродження освіти передбачено такі принципи і загальнометодичні підходи для досягнення мети: - науковість і методичне спрямування змісту природничо-екологічної освіти, його відповідність нинішньому стану і сучасному стилю наукового пізнання; - систематичність і доступність викладу навчального матеріалу відповідно до логіки природничих наук і методів дослідження; - диференціація навчання основам природничих наук; - генералізація навчально-виховного процесу з дисциплін природничого циклу; - інтеграція знань про природу як на рівні між предметних зв'язків навчальних дисциплін природничого циклу, так і на рівні загальних методологічних принципів та фундаментальних ідей природничих наук. Отже, набуття екологічних знань особистістю, ще не є показником екологічно вихованої людини. Екологічне вихованняпокликане формувати активну природоохоронну позицію. Екологічне виховання досягається за допомогою комплексу природоохоронної та екологічної освіти, який включає шкільну і вузівську екологічну просвіту, пропаганду екологічної поведінки. Головна функція екологічного виховання полягає в набутті Хоча екологічне виховання багатогранне, проте його розглядають з трьох позицій: 1. Екологічне виховання є частиною загального всебічного 2. Воно є самостійним видом виховання, тому що відрізняється 3. Екологічне виховання — це «системоутворюючий фактор» усієї системи виховання. Така багатогранність свідчить про цілісність, самостійність, Екологічне виховання повинно базуватися на основному Науковці виділили три аспекти ставлення особистості до природи: - до природного середовища життєдіяльності людини; - до особистих природних даних; - до діяльності, пов'язаної з вивченням і охороною природного середовища. На їхню думку, ставлення зумовлюється потребами і виявляється в емоціях — симпатії, прихильності, ворожості тощо. - потребі у спілкуванні з живою природою; - настановам та мотивам діяльності особистості з усвідомлення універсальної цінності природи; - переконанням у необхідності збереження природи, а також здоров'я власного та суспільного; - потребі у діяльності, спрямованій на вивчення й охорону природи та екологічне просвітництво. Екологічна освіта і виховання орієнтуються на активну Екологічна культура. Під екологічною культурою розуміють здатність людини Екологічна культура звернена до двох світів — природного Екологічна культура спрямована на подолання власної Основою екологічної культури є екологічна життєдіяльність, що виявляється в різних формах та втіленнях. Об'єктами, на які спрямована життєдіяльність, можуть бути елементи як живої (включаючи людину), так і неживої природи, що входять у сферу людських інтересів і операціонально піддаються впливу, а технологічно — цільовій дії. Екологічна культура є засобом самоорганізації сутнісних Власне екологічна культура — окрема галузь людської Отже, екологічна грамотність населення повинна стати Читайте також:
|
||||||||
|