Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Предмет і об’єкт соціології.

Соціологія – наука про становлення , розвиток і функціонування суспільства, його елементів , соціальних відносин і соціальних процесів, про механізми і принципи їх взаємодії.

Що ж є об’єктом і предметом наукового пізнання соціології? Чи співпадають предмет і об’єкт соціології? Ні, не співпадають. Об’єктом будь-якої науки є те, на що спрямовано процес дослідження, а сфера предмета – ті сторони, зв’язки і відносини, що становлять об’єкт вивчення. Один і той самий об’єкт можуть вивчати різні науки.

Об’єктом соціологічного пізнання є:

- суспільство, як цілісна соціальна реальність;

- розвиток і функціонування суспільства;

- об’єктивні соціальні явища і процеси;

- емпірична реальність: оцінки, судження, думки, статистика.

Отже, об’єктом соціологічного пізнання є суспільство як цілісна соціальна реальність, сукупність соціальних зв’язків і соціальних відносин. І так як ці зв’язки і ці відносини у кожному конкретному соціальному об’єкті завжди організовані , об’єкт соц. пізнання виступає тільки як соціальна система.

Предмет науки не може бути тотожним об’єкту , так як об’єкт це емпірична дана реальність , що відбиває ту чи іншу сторону соціального життя. Предмет будь-якої науки - це не явище чи процес об’єктивного світу, а результат теоретичного обґрунтування, яке дає змогу виділити ті закономірності розвитку і формування об’єкта, які є специфічними тільки для цієї науки. Предмет завжди чітко окреслює сферу і мету дослідження. Тому предметом соціології є окремі аспекти, особливості, відносини об’єкта дослідження .

Отже, предметом соціології є загальні і специфічні закони та закономірності розвитку і формування історично визначених соціальних систем, механізми дії та форми вияву цих законів і закономірностей у діяльності особистостей, соціальних груп, класів, народів.

Вихідним для розуміння особливостей об’єкта соціологічного пізнання і визначення предмета соціологічної науки є поняття соціального. Можна виділити такі основні риси, що характеризують специфіку соціального:

- це загальна якість, притаманна різним групам індивідів;

- це характер і зміст відносин між різними індивідами і групами залежно від місця, яке вони займають у різних суспільних структурах, від тієї ролі, яку вони виконують у них;

- соціальне виявляється у відносинах різних індивідів і груп до свого становища в суспільстві, до явищ і процесів суспільного життя.

Соціальне – це сукупність тих чи інших властивостей і особливостей соціальних відносин. Які виявляються в конкретних умовах між індивідами і спільностями в процесі сумісної діяльності (взаємодії).

Соціологія досліджує саме загальні якості будь-якого вияву соціальності. Специфіка соціології полягає в тому, що кожен вияв людської життєдіяльності вона вивчає в соціальному контексті, у взаємозв’язку з усім суспільним організмом як цілісною системою, у взаємодії різних сторін, рівнів, підсистем.


Читайте також:

  1. Cum in corpore dissentiatur, apparet nuliam esse emptionem (D. 18.1. 9. рr.). - Когда есть разногласие в отношении самого предмета, то продажа, очевидно, недействительна.
  2. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  3. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  4. X. Зарахування вступників на основі повної загальної середньої освіти, які досягли визначних успіхів у вивченні профільних предметів
  5. А є А, тобто усякий предмет є те, що він є.
  6. Абетково-предметний покажчик
  7. Аварії на пожежно-вибухонебезпечних об’єктах
  8. Аварії на радіаційно небезпечних об’єктах.
  9. Аварії на радіаційно-небезпечних об’єктах
  10. Аварії на хімічно небезпечних об’єктах.
  11. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  12. Автоматичне і ручне створення об’єктів.




Переглядів: 476

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Соціологія як наука.Місце і роль соціології в системі суспільствознавства. | Ставлення соціології як самостійної науки.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.