Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






What prosodic means are used in different cases of accent in the text?

3.2.10. Comment on the use of:

— Low-Falling tones in the text;

— Low-Rising tones in the text;

— Mid-Falling tones in the text;

— High-Falling tones in the text;

— Falling-Rising tones in the text.

3.2.11. Comment on the modifications of tempo, loudness and pitch in the following parts of the text:

And certainly of no economic value: you couldn't grow anything on it, you couldn't keep animals here — no one would want to live in such a iesolate place";

"There are no easy answers — political, or technological — to the environmental crisis";

"It has been extraordinary to witness the surge of interest that there has been in the subject over the last couple of years: the ozone layer, marine pollution, toxic waste, acid rain, global warming";

"These rather fateful phrases have gradually become part of our daily lives";

"What interests me is the debate going on beneath the actual issues — it's the debates about values, about what we mean by things like wealth, progress and growth".

— What is the function of these modifications in each of these cases?

3.2.12. Comment on the modifications of tempo, loudness and pitch in the following parts of the text:

"...there are no easy answers — political, or technological — to the environmental crisis";

"...I am, to say the least, no scientific expert".

— 3.3. The English Articulation Basis — Sounds —

3.3.1. Listen to the way the words in boxes 1 and 2 are said by the speaker on the tape.

— Find their transcription in the 'English Pronouncing Dictionary':

years environmental

moor even

importance exists

economic extraordinary

desolate excessively

recently alarmist

precisely ozone

precious marine

wilderness toxic

devastating acid

decade concern

impact scientific

crisis expert

conclusion interest

tempted couple_________

What is the basic peculiarity of the consonants in the stressed syllables of the following words that makes them so completely different from their Russian counterparts?

few

certainly

precisely

excessively

say

— How does the English Articulation basis affect these consonants?

— Study consonants of the same class in some other words from the text:

growth interests

subject toxic

desolate crisis

dismissed last

least acid

based precious

place exists

expert case

waste wealth

suddenly seem

stretch progress

such beneath

3.3.3. What is the basic peculiarity of initial nasals in the stressed syllables of the following words:

mean

moor

no

know

economic

dramatic

made

me (in 'what interests me...')

technology

beneath

remote

most

more

new

— What makes these consonants so completely differen


Читайте також:

  1. A DIFFERENT KIND OF EDUCATION
  2. C. Instead of repeating the full name for something, we often use pronouns or some other reference words. What do the highlighted words below refer to in the text?
  3. Cells of the cartilaginous isogenous groups that are characterized by high nucleocytoplasmic ratio. Among such cells there are many those at different stages of mitosis.
  4. Conversion is the main way of forming verbs in Modern English. Verbs can be formed from nouns of different semantic groups and have different meanings, e.g.
  5. D. Find in the text phrases containing “to get” and memorize different meanings of the verb.
  6. Different phonological schools and their concept of phoneme
  7. Different Promotions Tools Associated with Push Promotions
  8. Different valency
  9. Differentiating consonants with same location and manner of articulation
  10. Do you know different kinds of science? Match science with its definition.
  11. E. Find in the text 10 ed-forms of English verbs and translate them into Russian paying attention to different functions they perform in the sentences.
  12. ENGLISH AS A MEANS OF INTERNATIONAL COMMUNICATION




Переглядів: 402

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Which of the words in the text are stressed and which are accented? | From their Russian counterparts? How does the English Articulation Basis affect these con sonants?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.