Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Хід лекції

Література

ПЛАН

Тема: Екологічні особливості галузевого використання природних ресурсів.

Лекція № 7

Мета:ознайомити студентів із поняттям «природні ресурси», екологічними проблемами в різних галузях народного господарства, перспективами використання нових видів енергії; розвити логічне мислення, здатність висловлювати власні думки; виховувати почуття свідомого громадянина України, почуття гармонії з природою.

1. Поняття ”природні ресурси”

2. Екологічні проблеми й шляхи їх вирішення в галузі енергетики, сільського і лісового господарства, промисловості. транспорту, військової справи, науки і культури.

3. Енергетичні ресурси та енергетичні проблеми.

4. Перспективи використання нових видів енергії і їх вплив на довкілля.

1. Білявський Г. О. Основи екології : Підручник. – К.: Либідь, 2004. -С. 176-253.

2. Заверуха Н.М., Серебряков В.В., Скиба Ю.А. Основи екології. Навчальний посібник.-К.: Каравела, 2006 - С. 91-102.

3. Герасимчук А. А., Палеха Ю. І. Екологія: Опорний курс лекцій: Навч. Посіб. – К.: Вид-во Європейського ун-ту фінансів, ін форм. Систем, менеджм. І бізнесу, 1999. – С. 24-28.

 

1. Поняття ”природні ресурси”

Існує багато тлумачень поняття ”природні ресурси”. Довгий час серед екологів побутувало визначення, дане А.І. Воронцовим та Н.З.Харитоновим в їх спільній праці ”Охорона природи”, де вони зазначали, що природні ресурси – це ті різноманітні засоби існування людей, що вони знаходять в природі:

– родючий грунт, який дає життя культурним рослинам;

– вода, яку люди п'ють і використовують в різних цілях;

– руда, ліс, кам'яне вугілля, нафта, які служать паливом і джерелом енергії;

– дикі рослини і тварини, які можуть служити додатковим джерелом живлення;

І далі : ”Природні ресурси - це природні тіла, які на даному етапі розвитку виробничих сил у достатній мірі вивчені і можуть бути використані для задоволення матеріальних потреб людського суспільства”.

Нині існує кілька варіантів класифікації природних ресурсів.

Корсак К. В. і Плахоткін С. В. вважають, що найбільш істотною є класифікація, згідно з якою природні ресурси включають:

– біологічні (біотичні, як харчові продукти тваринного чи рослинного походження, та абіотичні-повітря, вода тощо);

– енергетичні і мінеральні (традиційні і нетрадиційні джерела енергії і види палива, рудні та інші види сировини тощо);

– кліматичні (температура, вологість)

– життєвий простір (місце для проживання, праці і відпочинку);

– генетичний фонд (заповідники та засоби збереження видової різноманітності довкілля як ресурсу для забезпечення рівноваги біосфери і виведення нових продуктивних сортів рослин і тварин.

Окрім цього поділу, зазначають вчені, використовують також три парних поняття для іншої градації ресурсів:

– вичерпні-невичерпні (космічні, кліматичні, водні ресурси);

– відтворювані - не відтворювані;

– замінні - незамінні;

2. Екологічні проблеми й шляхи їх вирішення в галузі енергетики,


Читайте також:

  1. Більш детально про інвестиційну взаємодію в наступному Додатку до цієї Лекції.
  2. В лекції висвітлюються питання використання мережних структур, їх недоліки та переваги.
  3. Валютне регулювання ЗЕД розглянуто окремо в наступній лекції «Валютне регулювання ЗЕД.
  4. Вибір остаточного варіанта плану лекції. Робота над формою викладу.
  5. ДОДАТОК до Лекції № 12
  6. Документальні колекції науково-історичних товариств в Україні 19 – початку 20 ст.
  7. Закріплення матеріалу лекції
  8. Закріплення матеріалу лекції
  9. Закріплення матеріалу лекції
  10. ЗАПИТАННЯ ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ лекції № 3.
  11. ЗМІСТ ЛЕКЦІЇ
  12. ЗМІСТ ЛЕКЦІЇ




Переглядів: 556

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
СПОСОБИ ЗАСТОСУВАННЯ. | Сільського і лісового господарства, промисловості. транспорту, військової справи, науки і культури.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.