Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Прийняття рішень в умовах неповної поінформованості про характеристики

Урахування ризику при прийнятті управлінських рішень

Положення імовірнісного підходу до оцінки ризику передбачає використання показників очікуваного значення результату, розкиду результатів, відносного ризику. На використанні цих показників, зокрема, базуються критерій Байєса і критерій Лапласа.

 


Критерій Байєса. Кращим вважається рішення з максимальним очікуваним значенням результату або з мінімальним очікуваним значенням утрат. Критерій Байєса доцільно використовувати

при відомих результатах і їхніх ймовірностях.

 

Критерій Лапласа. Використовується, коли ймовірності можливих результатів невідомі. У цьому випадку результати вважаються рівноймовірними, рішення приймається на основі критерію Байєса. Критерій Лапласа доцільно використовувати при значних розходженнях можливих результатів.


 

Розглянемо ці ситуації і відповідні їм методи прийняття раціональних рішень з погляду співвідношення "ризик-результат". Ці методи використовуються для прийняття рішень з урахуванням ризику в теорії ігор.

 

економічного середовища (гра з природою)

Розглянемо як приклад ситуацію вибору одного з ряду альтернативних сегментів ринку для просування нового виробу підприємства-виробника.

 

Виходячи зі специфіки споживчих запитів, ємності сегмента, доступності каналів збуту, прибутковості діяльності тощо прийнятними є п'ять сегментів.

 

При орієнтації на кожний із сегментів ринку може реалізуватися ряд альтернативних результатів, які відрізняються розмірами одержуваного прибутку.

 

Розходження в результатах пояснюються різними сценаріями розвитку подій на обраних цільових сегментах ринку, розвиток яких заздалегідь вгадати неможливо.

 

Можливі варіанти рішень (вибору конкретного сегмента) і їх наслідки (результати діяльності - середньорічний прибуток) у формальному вигляді наведені в табл. 4.4.

 

Як слідує з табл. 4.4, кожний з альтернативних варіантів рішення може призвести до певних наслідків.

Множина цих наслідків визначена, але який з них реалізується в момент ухвалення рішення - невідомо. У цьому і полягає елемент невизначеності і відповідно ризику.

 

Альтернативи не можна порівнювати за якоюсь однією оцінкою, оскільки невідомо, який результат реалізується. Необхідно оцінити весь набір значень результатів за кожною альтернативою, що в цілому складає рядок матриці (табл. 4.4).

 

Альтернативи Можливі результати
Y YJ ... Ym
Х1 q11 q1j q1m
Хi qi1 qij qim
Хn qn1 qnj qnm

 

Після цього можна порівнювати альтернативи вже за цією комплексною оцінкою. Таким чином, можна вибрати альтернативу кращу не за якимось певним результатом, а за всім набором результатів, тому що невідомо, який з них здійсниться.

Конкретизуємо задачу числовими даними (табл. 4.5).

Таблиця 4.5

Альтернативні варіанти вибору цільового сегмента ринку

і їх наслідки

 

Сегменти ринку Результати (прибуток), тис. грн.
А
Б
У
Г
Д

У нашому випадку, це матриця надбань, оскільки можливі результати характеризують середньорічний прибуток.

 

Для розв'язання задач вибору в подібних умовах існує безліч різних критеріїв. Розглянемо деякі з них.

 

 


Читайте також:

  1. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  2. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  3. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  4. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  5. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  6. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  7. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  8. Акустичні характеристики порід
  9. Алгоритм прийняття рішення при прийманні сигналів з випадковою початковою фазою
  10. Аналіз альтернативних рішень
  11. Аналіз для прийняття рішень стосовно залучення інвестицій
  12. Аналіз та оцінка інвестування в умовах ризику. Якісні та кількісні методи оцінювання проектних ризиків.




Переглядів: 602

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ушкодження від дії електричного струму | Прийняття рішень в умовах активної протидії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.047 сек.