Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Учасники бюджетного процесу на місцевому рівні та їх повноваження

 

У бюджетному процесі на місцевому рівні беруть участь суб’єкти, бюджетного процесу. Всі вони діють в межах своїх повноважень і несуть відповідальність за їх виконання згідно з чинним законодавством.

Учасники бюджетного процесу –це органи та посадові особи, наділені бюджетними повноваженнями.

Бюджетні повноваження –це права і обов’язки учасників бюджетних правовідносин.

У системі учасників бюджетного процесу на місцевому рівні, залежно від ролі, місця, функцій та характеру їх діяльності, можна виділити такі групи учасників:

· Органи, наділені повноваженнями щодо нормативно-правового врегулювання бюджетного процесу (Президент України, Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, Міністерство фінансів України, Державне казначейство України);

· Органи, які визначають бюджетні пріоритети на місцеву бюджетну політику (Верховна Рада АРК, місцеві ради);

· Органи, які здійснюють контроль та оперативне управління бюджетним процесом (Рада Міністрів АРК, місцеві державні адміністрації та виконавчі органи місцевих рад, місцеві фінансові органи, територіальні органи казначейства, податкові органи, контрольно-ревізійна служба);

· Розпорядники та одержувачі бюджетних коштів (головні розпорядники місцевого бюджету, розпорядники коштів другого і третього ступеня, одержувачі коштів);

· Органи, які здійснюють регулювання грошово-кредитної діяльності та місцевих запозичень (Національний банк України, комерційні банки, Державна комісія з цінних паперів і фондового ринку).

Верховна Рада України наділена такими повноваженнями:

· розглядає та вносить пропозиції до положень про взаємовідносини між державним та місцевим бюджетами;

· щороку розглядає проект та приймає закон про державний бюджет України, вносить зміни і доповнення до нього;

· затверджує показники обсягів міжбюджетних трансфертів;

· здійснює контроль за дотриманням законодавства на кожній стадії бюджетного процесу.

Президент Українияк глава держави підписує закон про державний бюджет України, а також інші закони, які регламентують здійснення бюджетного процесу на місцевому рівні.

Кабінет Міністрів України здійснює такі повноваження:

· подання на розгляд Верховної Ради Основних напрямків бюджетної політики на наступний бюджетний період;

· складання проекту закону про Державний бюджет України;

· визначення механізму здійснення запозичень до місцевих бюджетів;

· затвердження формули розподілу міжбюджетних трансфертів і порядку їх перерахування;

· встановлення порядку здійснення видатків місцевими бюджетами за рахунок субвенцій з державного бюджету.

Міністерство фінансів Українинаділене такими повноваженнями:

· затверджує єдину бюджетну класифікацію та вносить зміни до неї;

· складає і доопрацьовує проект закону про державний бюджет, подає його на розгляд Кабінету Міністрів України;

· здійснює методичне керівництво у сфері бюджетного фінансування;

· визначає порядок отримання у фінансово-кредитних установах короткотермінових позик для покриття тимчасових касових розривів, які виникають під час виконання місцевих бюджетів.

В управлінні місцевими фінансами центральне місце посідають місцеві фінансові органи, яківходять у систему Міністерства фінансів України і, крім того, є виконавчими органами державних адміністрацій місцевих рад.

Місцеві фінансові органи діють на рівні областей, районів і міст. Вони мають подвійне підпорядкування, тобто по вертикалі підпорядковуються вищому фінансовому органу, а по горизонталі – державним адміністраціям або місцевим радам.

Місцеві фінансові органи –установа, яка відповідно до законодавства України організує та здійснює функції щодо складання, виконання місцевих бюджетів, контролю за витрачанням коштів розпорядниками бюджетних коштів, а також інші функції, пов’язані з управлінням коштами місцевого бюджету.

Розглянемо основні завдання місцевих фінансових органів на прикладі фінансового управління міської ради.

Основні завдання фінансового управління:

· забезпечення реалізації державної бюджетної політики на відповідній території;

· складання розрахунків до проекту міського бюджету і подання їх на розгляд виконавчого комітету;

· підготовка пропозицій щодо фінансового забезпечення заходів соціально-економічного розвитку міста;

· розроблення пропозицій з удосконалення методів фінансового і бюджетного планування та фінансування витрат;

· здійснення контролю за дотриманням підприємствами, установами та організаціями законодавства щодо використання ними бюджетних коштів та коштів цільових фондів, утворених радою;

· здійснення загальної організації та управління виконанням міського бюджету, координація діяльності учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету.


Читайте також:

  1. CMM. П'ять рівнів зрілості
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. IIІ. Інші учасники провадження у справі про банкрутство
  5. IV. План навчального процесу.
  6. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  7. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  8. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  9. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  10. Автоматизоване робоче місце (АРМ) бухгалтера: призначення, функції та його рівні
  11. Адміністративний примус застосовують на основі адміністративно-процесуальних норм.
  12. Активний та пасивний типи адаптаційного процесу.




Переглядів: 2342

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Підготовка та розгляд звіту про виконання бюджету та прийняття рішення щодо нього | Казначейська система обслуговування місцевих бюджетів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.