Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Задачі для самостійного розв’язування

У завданнях 1 − 7 написати рівняння в молекулярно-іонній формі для реакцій обміну (а − д) та гідролізу (е − и).

1. а) AgNO3 + FeCl3 е) MgCl2;
  б) Pb(CH3COO)2 + K2S → є) Na2SO4;
  в) SrSO4 + BaCl2 ж) K2CO3;
  г) CaCl2 + Na3PO4 з) Al2S3;
  д) NH4Cl + NaOH → и) HCOOK.
2. а) Ba(NO3)2 + Al2(SO4)3 е) Na2CO3;
  б) Na3PO4 + HCl → є) AlBr3;
  в) K2CO3 + H2SO4 ж) KCl;
  г) HClO + NaOH → з) (NH4)2CO3;
  д) NH4OH + HCN → и) NaCN.
3. а) Na3PO4 + HClO → е) CaCl2;
  б) FeCl2 + NH4OH → є) K3PO4;
  в) Cr(OH)3 + HCl → ж) Cr2(SO4)3;
  г) NaHS + H2SO4 з) NaNO3;
  д) AgNO3 + K2S → и) CH3COONH4.
4. а) NaClO + H2SO4 е) NaI;
  б) CrCl3 + NaOH → є) Cr2(CO3)3;
  в) KHSO3 + KOH → ж) Na2S;
  г) Fe(OH)3 + HNO3 з) Fe(NO3)3;
  д) CaCO3 + HCl → и) KClO.
5. а) H2SO4 + NaOH → е) FeCl3;
  б) (NH4)3PO4 + H2SO4 є)NaBr;
  в) Cu(SO4)2 + KOH → ж) Al2(SO4)3;
  г) AgNO3 + NaBr → з) Na2SO3;
  д) ZnSO4 + Na2CO3 →   и) MgSO4.
6. а) Ca(OH)2 + HCl → е) LiNO2;
  б) NH4Cl + Ba(OH)2 є) NiSO4;
  в) Na2SO3 + H2SO4 ж) NaI;
  г) AlI3 + AgNO3 з) Cr2S3;
  д) KHCO3 + HNO3 →   и) K2CO3.
7. а) (NH4)2SO4 + KOH → е) Cr2(SO3)3;
  б) NiSO4 + Na2S → є) CH3COONa;
  в) Pb(NO3)2 + MgI2 ж) CoBr;
  г) CdS + HCl → з) KNO3;
  д) Zn(NO3)2 + NaOH →   и) NH4Cl.

8. Визначити константу, ступінь гідролізу та рН 0,1М розчину калій
гідрогенфосфату.

9. Обчислити константу, ступінь гідролізу та рН 0,05М розчину натрій
сульфіду.

10. Визначити константу й ступінь гідролізу солі в розчині та константу
дисоціації амоній гідроксиду, якщо рН 0,1М розчину амоній хлориду становить 5,1.

11. Обчислити константу й ступінь гідролізу солі в розчині та константу
дисоціації мурашиної кислоти, якщо рН 0,1М розчину натрій форміату становить 8,3.

12. Визначити константу і ступінь гідролізу солі в розчині та константу
дисоціації хлоратної (І) кислоти, якщо рН 0,1М розчину натрій хлорату (І) становить 10,1.

ПРИКЛАДИ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ (до розділу 4.4)

1. Обчислити ступінь окиснення:

а) Сульфуру в сульфатній кислоті;

б) Фосфору в пірофосфат-іоні (Р2О7)4-.

Розв’язання

Ступінь окиснення – це умовний заряд атома в сполуці, обчислений на основі припущення про те, що сполука складається тільки з іонів. Ступінь окиснення може мати від’ємне, додатне або нульове значення. Ступінь окиснення одноатомних іонів дорівнює заряду іона: для Na+ − (+1), для Cа2+ − (+2), для Cl- − (-1) тощо. У більшості сполук атоми Гідрогену мають ступінь окиснення (+1), тільки в гідридах металів, наприклад КН, ВаН2, він дорівнює (-1). Оксиген у більшості сполук має ступінь окиснення (-2), у пероксидах, наприклад Н2О2, − (-1).

Алгебрична сума ступенів окиснення атомів у сполуці завжди дорівнює нулю.

Позначимо ступінь окиснення Сульфуру через х і, помноживши відомі нам ступені окиснення Гідрогену (+1) і Оксигену (-2) на число їх атомів у молекулі H2SO4, складемо рівняння (+1) ∙ 2 + х + (-2) ∙ 4 = 0, звідки х = +6.

Сума всіх ступенів окиснення атомів у іоні дорівнює заряду іона. Позначимо ступінь окиснення Фосфору в іоні (Р2О7)4- через х і складемо рівняння: х ∙ (+2) +(-2) ∙ 7 = - 4, звідки х = 5.


Читайте також:

  1. А) Задачі, що розкривають зміст дій
  2. АВТОМАТИЗАЦІЯ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ КОМПЛЕКСУ ЗАДАЧ З ОБЛІКУ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ ТА НЕМАТЕРІАЛЬНИХ АКТИВІВ
  3. Алгоритм розв’язання задачі
  4. Алгоритм розв’язання задачі
  5. Алгоритм розв’язання розподільної задачі
  6. Алгоритм розв’язування задачі
  7. Алгоритм розв’язування задачі
  8. Алгоритм розв’язування задачі
  9. Алгоритм розв’язування задачі
  10. Алгоритм розв’язування задачі
  11. Алгоритм розв’язування задачі
  12. Алгоритм розв’язування задачі оптимізації в Excel




Переглядів: 412

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПРИКЛАДИ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ (до розділу 4.3) | Підібрати коефіцієнти у схемі окисно-відновної реакції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.