Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Стратегічне і оперативне управління в сфері оподаткування

Податковий менеджмент як система управління податками складається з таких структурних елементів, що конкретизують її функціональне призначення:

1) організація управління податковим процесом;

2) податкове планування та прогнозування;

3) податкове регулювання;

4) податковий контроль.

Організація управління податковим процесом - це сукупність координаційних дій і рішень суб`єктів управління, що забезпечують функціонування податкового процесу і досягнення цілей та завдань податкового планування, регулювання та контролю.

Організація державного і корпоративного податкового менеджменту має свої особливості.

До організації державного податкового менеджменту належать координація всього податкового процесу та його елементів в масштабах країни і регіонів, а до організації корпоративного податкового менеджменту – координація дій і рішень органів управління підприємством у сфері податкового планування, оптимізації, саморегулювання і самоконтролю.

Податкове планування та прогнозування – це особливі елементи системи вироблення і прийняття рішень у сфері життєдіяльності держави у процесі перерозподілу валового внутрішнього продукту. Основним їх завданням є необхідність економічно обґрунтовано забезпечити якісні і кількісні параметри бюджетних завдань і перспективних програм соціально-економічного розвитку країни. Це завдання виконується у розрахунку на один фінансовий рік (поточне податкове планування) або на більш тривалу перспективу (податкове прогнозування).

Мета державного податкового планування полягає в оптимальному фінансовому забезпеченні витратних повноважень органів влади всіх рівнів у межах реалізації концепції державної економічної, фінансової, соціальної та податкової політики.

Метою корпоративного податкового планування є оптимізація податкових потоків підприємства в межах реалізації його економічної, фінансової та податкової політики.

Законодавча діяльність та планування (прогнозування) податків належать до стратегічного управління в сфері податкової діяльності, а податковий контроль – до оперативного управління.

Податкова політика складається із стратегії і тактики, так само, як і податкове планування поділяється на стратегічне і тактичне, а податковий менеджмент залежно від тривалості періоду і характеру поставлених завдань поділяється на стратегічний і та­ктичний. Такий поділ характерний рівною мірою як для корпо­ративного, так і для державного податкового менеджменту.

Стратегічне податкове планування є довгостроковим плануваннямдля досягнення поставлених стратегічних цілей, тобто плануванням податкових потоків на тривалу перспективу на ос­нові стратегічних параметрів податкової політики. За сучасних умовах стратегічне планування на підприємстві недостатньо роз­винене. В першу чергу це обумовлено нестабільністю в країні – це стосується правового поля, економічного середовища, полі­тичної обстановки. У масштабі країни процес стратегічного по­даткового планування розвиненіший. Це обумовлено наявністю в цілому налагодженого процесу планування у всіх сферах дія­льності і на всіх рівнях.

На рівні окремо узятих платників податків найбільш поши­рене тактичне поточне, або оперативне податкове планування. Такий вид податкового планування передбачає складання прогнозних да­них і розроблення планів податкових надходжень в розрізі пода­тків на поточний рік. Проте на підприємствах розроблення таких річних податкових планів неминуче переростає в стратегічне по­даткове планування, якщо цей суб'єкт господарювання продов­жує використовувати вироблену концепцію податкової політики, що враховує змінні зовнішні і внутрішні чинники.

Стратегічний податковий менеджментвизначає трива­лий курс (напрями діяльності) суб'єкта податкового менеджмен­ту і більшою мірою ґрунтується на перспективному податковому плануванні, прогнозуванні і регулюванні як стратегічних елеме­нтах системи управління в цілому.

Тактичний податковий менеджментпередбачає вирішен­ня завдань конкретного періоду розвитку за допомогою поточно­го податкового планування і бюджетування, контролю і моніто­рингу, внесення оперативних змін до податкового процесу.

Ключову роль в податковому плануванні відіграє збір і обро­бка аналітичної інформації, яка надходить як від платників пода­тків, так і з державних джерел для ухвалення управлінських рі­шень. На базі проведеного аналізу складаються різні варіанти діяльності суб'єкта загального податкового менеджмен­ту. Головне завдання полягає в порівнянні роз­роблених варіантів планів щодо виявлення найбільш оптималь­ного за умов, що складаються, і ухвалення такого, що дає змогу досягти поставленої мети з найбільшим ефектом.

Наступний етап податкового планування – розроблення за­гальної концепції оподаткування, що забезпечує реалізацію стра­тегічних економічних цілей податкового менеджменту, тобто практичне впровадження планів.

Податкове планування тісно пов'язане з податковою політи­кою не лише на державному рівні. Проте на державному рівні податкова політика певною мірою зводиться до податкового планування: всі параметри податкової політики знаходять відо­браження в податковому плануванні.

Загалом податкове планування як елемент податкового ме­неджменту складається з таких процесів:

1) стратегічного і тактичного податкового планування, зведеного податкового планування (розробки концепції податкової політики);

2) податкового бюджетування, орієнтованого на результат;

3) раціонального використання отриманих додаткових доходів на

фінансування ефективних витрат.

Найважливішою формою фінансового планування є бюдже­тування, яке на відміну від податкового менеджменту безпосере­дньо спрямоване на оптимізацію податкових потоків. Виступаю­чи центральною ланкою податкового менеджменту, податкове бюджетування в податковому плануванні потребує підвищення його ролі.

Податкове регулювання – складова процесу управління податками, спрямована на забезпечення реалізації концепцій податкової політики держави та підприємств, безпосе­редньо пов'язане з податковим плануванням і належить до най­більш мобільних елементів податкового менеджменту.

Регулювання згідно з теорією управління – це детальне роз­роблення способів реалізації планових завдань, а також розроб­лення дій, спрямованих на їх виконання. Воно також є процесом детального розроб­лення способів реалізації податкових планів, формування і вве­дення за необхідності нових та коригування діючих податкових режимів, спрямованих на реалізацію цінового, фіскального, ре­гулюючого і контрольного призначення (функцій) податків, що отримали кількісне і якісне відображення в бюджетно-податкових завданнях, цільових установках і податковій конце­пції на конкретний період.

Основна мета податкового регулювання полягає в урівнова­женні суспільних, корпоративних та особистих економічних ін­тересів.

Форми і методи податкового регулювання різняться в межах державного та корпоративного податкового менеджменту.

У державному податковому менеджменті податкове регу­лювання є регулювання економіки, фінансів країни і всього податкового процесу в суспільстві.

У межах корпоративного податкового менеджменту пода­ткове регулюванняє процес (механізм) коригування параметрів податкового планування і бюджетування, а також оптимізація податкових потоків на рівні господарюючого суб'єкта.

Методи податкового регулювання мають свої особливості, пов'язані із специфікою виконання планових і бюджетних за­вдань із податків. Плановий рівень податкових надходжень не має чіткого адресного розпису за конкретними виконавцями, і тому його виконання визначається підсумково за рахунок різно­манітних результатів господарської діяльності платників податків, зорієнтованих на реалізацію власних інтересів. Унаслідок цього методи податкового регулювання повинні включати як методи прямого (законодавчого) впливу, так і методи непрямого впливу на поведінку платників податків, які стимулюють ухва­лення ними рішень, необхідних суспільству. Загалом методи по­даткового регулювання пов'язані з елементами системи податків і оподаткування, податковими пільгами та іншими складовими податкового процесу на макро- і мікрорівнях.


Читайте також:

  1. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  2. ERP і управління можливостями бізнесу
  3. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  4. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  5. ISO9000. Як працює система управління якістю
  6. Oracle Управління преміальними
  7. А. Видання прав актів управління
  8. Автоматизація управління діяльністю готелю
  9. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  10. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  11. Автоматизовані станції управління насосними станціями водопостачання першого, другого і третього підйомів
  12. Адаптивні організаційні структури управління.




Переглядів: 1331

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Податковий менеджмент громадян (особистий). | Сутність податкового контролю

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.