МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Завдання, вправи, тести1. Загальні особливості соціальних та духовних процесів розвитку Європи в епоху Нового часу визначались: а) переважно сільськогосподарським типом виробничої суспільної діяльності; б) системою особистісної васальної залежності між членами суспільства; в) розвитком промислового виробництва, перенесенням центру виробничої діяльності в міста; г) географічними відкриттями нових земель; д) перенесенням акцентів із зацікавлень природою на зацікавлення людиною. 2. Фігура літературного персонажа Робінзона була показовою для загальної атмосфери Нового часу тому, що: а) в цю епоху люди захоплювались морськими подорожами; б) вона символізувала собою нове становище окремого індивіда в системі соціальних зв’язків. 3. Оберіть варіанти правильної відповіді на питання. Мислення “здорового глузду” характеризується наступними рисами: а) воно передбачає цінування фактів; б) воно передбачає посилання на авторитет Біблії; в) воно передбачає ясну та чітку логіку; г) воно віддає перевагу інтуїції, а не розсудковим міркуванням; д) воно культивує принцип індивідуальної активності. 4. Оберіть варіанти правильної відповіді на питання. До загальних особливостей розвитку філософії в епоху Нового часу слід віднести: а) її підпорядкування теології у якості її прислужниці; б) виникнення національних та регіональних філософій; в) розвиток філософії в діалозі із іншими науками; г) вихід філософського знання на новий рівень диференціації та систематизації; д) її спрямованість у бік гуманітарних студій. 5. Питання про метод істинного пізнання постало одним із найперших та найважливіших питань для філософії Нового часу. Так Ні 6. Емпіризм – це позиція у методології, що характеризується: а) найпершим цінуванням розумових дедуктивних виведень; б) наголошуванням найпершої та вирішальної ролі відчуттів у пізнанні; в) рухом пізнавальної думки від фактів до ідей; г) визнанням існування в людському розумі вроджених ідей; д) прагненням виводити наукові теорії із загальних філософських принципів. 7. Засновником філософії Нового часу вважається: A Ніколо Макіавеллі; B М.Монтень; C Жан-Поль Сартр; D Леонардо да Вінчі; E Френсис Бекон. 8. В період Нового часу багато вчених та філософів намагалися пояснити глибинні причини процесів, що відбувалися у світі, використовуючи: A механіку B хімію C біологію D генетику E соціологію 9. Теза “Я мислю, отже я існую” є важливою вихідною тезою: а) філософського монізму; б) раціоналізму; в) емпіризму; г) для позиції визнання розуму “чистою дошкою”; д) для скептицизму. 10. Теза “Я мислю, отже я існую” наголошує на важливій ролі самоусвідомлення в русі думки до правильного пізнання. Так Ні 11. Теза “Я мислю, отже я існую” належить: а) Наполеону; б) Робінзону; в) Вольтеру; г) Паскалю; д) Декарту. 12. Уважно перечитайте наступні міркування Р.Декарта, проаналізуйте їх: “…Ми доходимо до пізнання речей двома шляхами, а саме через досвід або через дедукцію. Додатково слід відзначити, що досвідні речі часто бувають помилковими, дедукція же або чисте виведення одного із іншого, хоча й може бути залишена поза увагою, якщо вона неочевидна, але ніколи не може бути неправильно здійснена розумом, навіть вкрай нерозсудливим…” Спираючись на те, що дедукція – це розумове виведення часткових наслідків із деяких загальних ідей, спробуйте з’ясувати: 1. в чому, на вашу думку, полягають переваги дедукції над досвідом? 2. Чи згідні ви із тим, що дедуктивне виведення володіє властивістю бути безпомилковим? Наведіть приклади застосування дедуктивного логічного виведення. 13. Визначить позицію, яка в гносеології є протилежною щодо позиції визнання існування в розумі людини деяких вроджених ідей: а) релятивізм; б) скептицизм; в) розум – це “чиста дошка”; г) розум – це рівень інтелектуального споглядання; д) агностицизм. 14. Згідно Дж.Локку, існують такі джерела наших знань: а) відчуття і досвід; б) досвід та розум; в) чуття та рефлексія; г) вроджені ідеї та дедукція; д) уявлення первинні та вторинні. 15. Наполягання на відсутності прямого причинного зв’язку між відчуттями людини та ідеями її розуму було характерним для: а) Дж.Локка; б) Д.Юма; в) Дж.Берклі; г) Б.Паскаля; д) Ж.-Ж.Руссо. 16. Позицію сенсуалізму в теорії пізнання можна передати тезою: а) бути – це значить бути сприйнятим; б) немає нічого в інтелекті, чого б не було у відчуттях; в) сенс є лише в тому, що є корисним; г) кожна річ має достатні підстави для того, щоби бути саме такою; д) не треба приймати у пізнання те, що не видається ясним, чітким та виразним. 17. Найпершим поняттям онтологічних вчень у філософії Нового часу було поняття: а) субстанції; б) акциденції; в) монади; г) модусу; д) атрибуту. 18. Р.Декарт розвивав вчення про існування двох самостійних субстанцій – протяжної (матеріальної) та мислячої (духовної), а Б.Спіноза подавав ці субстанції як атрибути однієї єдиної субстанції. Так Ні 19. Спираючись на матеріал навчальної літератури спробуйте пояснити, чому основний твір Б.Спінози, в якому подавалось вчення про субстанцію як засаду світобудови, мав назву “Етика”. 20. Вчення Г.Лейбніця про світобудову отримало назву: а) атомізм; б) субстанціалізм; в) монадологія; г) монізм; д) теорія достатньої підстави. 21. Хто із філософів, розробляючи вчення про необхідність і свободу зробив висновок про те, що свобода є пізнана необхідність? А: Ф. Бекон В: Р. Декарт С: Т. Гобс D: Б. Спіноза E: Т. Лейбніц 22. Наведіть правильне закінчення відомої тези Б.Паскаля: “Вся наша гідність – у здібності мислити… Спробуємо ж мислити гідно: в цьому …” а) основа нашої культури; б) основа нашого пізнання; в) основа нашої моральності; г) основа нашої цивілізованості; д) основа нашого добробуту. 23. Проведіть логічний зв’язок між вченням Б.Паскаля про серединне становище людини в світі та його визначення найпершого життєвого завдання людини. 24. Століття Просвітництва в історії Європи – це: a) XVI ст. б) XVII ст. в) XVIII ст. г) XIX ст. 25. Більшість просвітників вважали, що найпершою умовою людського буття постає розповсюдження знань, а серед усіх знань найпершу значущість мають знання моральних норм і принципів. Так Ні 26. Однією із найперших проблем, що знаходилась в центрі уваги європейського просвітництва, була проблема: а) пошуку засад світобудови; б) обгрунтування найперших принципів правильного логічного мислення; в) докладного розгортання вчення про субстанцію; г) розроблення найбільш виправданого методу наукового пізнання; д) дослідження глибинних, найперших зв’язків людини і суспільства. Читайте також:
|
||||||||
|