Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методика оцінки рівня патогенної дії

Погода це цілісне утворення природи, комплекс­на взаємодія погодно-метеорологічних факторів.

 

  До погодно-метеорологічних факторів належать температура повітря, атмосферний тиск, вологість повітря, хмарність, опади, вітер, а також електричний стан атмосфери.  

 

Особливе місце займають змі­ни електромагнітного поля Землі – магнітні бурі. Крім того, важливу роль у формуванні погоди відіграють процеси циркуляції в атмосфері, що виникають у зв’язку з різницею темпера­тур земної поверхні на різних широтах, а також між континентами й океанами. На погоді відбивається і має значення різниця темпера­тур у високих і низьких шарах тропосфери, а також обертання Землі, яке відхиляє повітряні потоки.

Повітряні потоки, пересуваючись, взаємодіють між собою. Межі розподілу повітряних мас, де відбуваються особливо виражені зміни погодних факторів, називаються фронтами. Розрізняють арктичний, полярний і тропічний фронти. Виділяють також фронти холодні, теплі і фронт оклюзії. Із фронтальною діяльністю пов’язана різка між добова неперіодична мінливість температур, переважають хмарні та дощові дні. При цьому змінюються електричні властивості атмосфери. Зону фронту з пониженим тиском називають циклоном. Зону з підвищеним тиском антициклоном. Усі ці погодні явища можуть викликати різкі зміни в організмі людини.

Характер впливу на людину погоди класифікують за реакціями на погодно-метеорологічні фактори, що виникають у організмі. За­лежно від сприятливої або несприятливої дії на організм людини, розрізняють погоду від нульового балу (абсолютно комфортна погода) до п'ятибальної (надзвичайно дискомфортна).

Комфортний тип погоди складає від 4 до 36%, а несприятливий — від 32 до 48% кількості днів на рік.

Нині доведено зв’язок між коливаннями погодних умов і появою несприятливих реакцій організму аж до тяжких захворювань та смерті, впливом погоди на розумову та фізичну працездатність.

 

Рівень патогенної дії погоди, тобто такої дії, що викликає порушення нормального стану людини встановлюють на підставі загаль­ного індексу патогенності погоди.

 

Рівень патогенної дії погоди встановлюють на підставі загаль­ного індексу патогенності погоди. Він визначається як сума складо­вих індексів патогенності за окремими показниками:

 

, (2.1)

 

де J – загальний індекс патогенності;

іl– індекс патогенності температури повітря;

іh – індекс патогенності вологості;

іv – індекс патогенності швидкості вітру;

іΔp – індекс патогенності зміни атмосферного тиску;

іΔt– індекс патогенності зміни температури повітря.

 

Складові індекси патогенності розраховують за такими фор­мулами:

 

Індекс патогенності температури повітря:

 

при t≤18°, (2.2)

при t≥18°, (2.3)

 

де t – середня добова температура повітря в °С.

 

Індекс патогенності вологості:

 

, (2.4)

 

де h – середня добова відносна вологість повітря у %.

 

Індекс патогенності швидкості вітру:

 

, (2.5)

 

де v – середня добова швидкість вітру в м/с.

 

Індекс патогенності зміни атмосферного тиску:

 

, (2.6)

 

де Δp – міждобова зміна середнього добового атмосферного тиску в мм.рт.ст./доб.

Індекс патогенності зміни температури повітря:

, (2.7)

 

де Δt – міждобова зміна середньодобової температури повітря в °С/доб.

 

Класифікують патогенну дію погоди за шкалою (табл. 2.1).

Таблиця 2.1


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  3. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  4. V Розвиток кожного нижчого рівня не припиняється з розвитком вищого.
  5. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  6. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  7. VІI. Утворіть вищий та найвищий ступені порівняння від прислівників із вправи VI.
  8. А) Мета і об'єкти грошової оцінки
  9. А) Методика проведення заняття
  10. А) Методика проведення заняття
  11. А) Методика проведення заняття.
  12. А) Методика проведення заняття.




Переглядів: 501

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Визначення якісних характеристик небезпек | Шкала патогенності погоди

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.