Хворій З., під час пологів з ускладненнями, перелили кров донора Е. У хворої З. почались напади лихоманки і висока температура, які повторювалися через кожні три дні. При зборі анамнезу лікар встановив, що донором був родич хворої З., який перехворів малярією 10 років тому і проживає в одному з небезпечних за малярією районів східної Грузії. Лікар запідозрив малярію.
а) На основі чого лікар запідозрив малярію у хворої З.?
б) Який вид малярії запідозрив лікар?
в) Яким способом було підтверджено діагноз?
г) Яка стадія розвитку даного збудника є діагностичною?
д) Як могло відбутися зараження хворої З.?
Еталон відповіді:
а) лікар запідозрив малярію у хворої на основі:
- нападів лихоманки, які повторювалися через кожні три дні;
- високої температури;
- переливання крові;
- донор – родич, який приїхав з Грузії, з району небезпечного за малярією;
б) лікар запідозрив триденну малярію;
в) діагноз підтвердили загальним аналізом крові і дослідженням товстої краплини крові;
г) діагностичною стадією для цього збудника є:
- стадія кільця;
- стадія амебоїдного трофозоїта;
- стадія фрагментації;
- стадія гаметоциту;
Д) зараження хворої відбулося гемотрансфузивним шляхом, тобто при переливанні крові.
VII. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на
Практичному занятті
а)Методика проведення заняття
На початку заняття проводиться перевірка вихідного рівня знань студентів у вигляді тестового контролю та письмової відповіді на питання. Розглядаються теоретичні питання даної теми, в обговоренні якої беруть участь всі студенти під керівництвом викладача. Після чого студенти виконують самостійну навчально-дослідницьку роботу і вирішують індивідуальні ситуаційні задачі.
В кінці заняття проводиться перевірка кінцевого рівня знань студентів, аналіз результатів роботи з перевіркою протоколів і виставленням відповідної оцінки і балів.