Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Задача цілочислового лінійного програмування

Розглянемо ще декілька задач, математична модель яких відповідає цілочисловій задачі лінійного програмування.

Оптимальне вирішення нижче приведених задач можна одержати методом відсікання введення в задачу додаткових обмежень у вигляді нерівностей.

 

Задача про розподіл вантажного флоту:

Змістовна постановка завдання. Нехай вантажний флот має у своєму складі судна п типів. Кількість суден типу j дорівнює , а витрати при використанні одного судна типу j у планованому періоді складає Кожне судно має вантажні ємкості т типів (трюми, палуби, танки і т.п.). Вантажопідйомність ємкості і на судні типу j дорівнює Перевезенню підлягають р видів ван­тажу. Вантаж виду k є в кількості а Треба вибрати найбільш економічний комплекс транспортних засобів для перевезення вантажу.

 

Математична модель задачі.

Позначимо:

- кількість суден j-го типу,

кількість вантажу виду к, що підлягає завантаженню в ємкість

Тоді математична модель задачі про розподіл вантажного флоту має вигляд:

(5.23)

(5.24)

(5.25)

(5.26)

(5.27)

(5.28)

 

Тут обмеження (5.24) показує, що загальна кількість вантажу, яка завантажена в ємкості кожного типу, не повинна перевищувати сумарну вантажопідйомність цих ємкостей у всіх судах, а обмеження (5.25) говорить про те, що перевезення усіх вантажів повинно бути повністю здійснено.

Задача про розвезення вантажу

Змістовна постановка задачі. Нехай деяка центральна база постачає продукцію (її можна вважати однорідною) на т складів. Розвезення продукції на склади здійснюються однією вантажівкою, причому кожний склад одержує своє замовлення в один прийом - вантажопідйомність вантажівки для цього достатня. Вантажівка може одночасно взяти вантаж, що відповідає не більше ніж к замовленням. Вантажівка може об'їжджати склади за визначеними г маршрутами. Один і той самий І склад може знаходитися на різних маршрутах.

Нехай для кожного складу відома функція витрат залежно, наприклад, від розміру замовлення. Потрібно скласти графік розвезень, забезпечує всіх клієнтів і мінімізує сумарні витрати. Час доставки не враховується. Передбачається, що всі операції по доставці гарантоване можуть бути здійснені протягом деякого періоду часу, що влаштовуєш всіх споживачів.

Під способом розвезення будемо розуміти будь-яку припустимій комбінацію виконання замовлень. Він являє собою m-мірний стовпець» 1-й компонент якого дорівнює одиниці, якщо і-й замовлення в цьому способі задовольняється, і нулю - у противному разі. Для будь-якої реальної задачі при невеликих значеннях т, к і г можна фактично виписати всі такі способи розвезення. Число п цих способів буде залежати неї тільки від перерахованих параметрів, але і від числа складів на кожному маршруті, об'єму замовлень і т.д. Кожному j—му способу розвезення І відповідають витрати Cj.

Нехай при даних конкретних умовах задачі сформована матриць A=[aij] способів розвезення, що складається з нулів і одиниць. Стовпці цієї матриці являють собою описані вище способи розвезення, тобто , якщо в j-м способі i -є замовлення задовольняється, і у противному разі. Тепер завдання полягає у виборі найбільш економічної комбінації цих способів.

Математична модель задачі. Введемо змінні: в рівні 1, якщо j посіб розвезення реалізується, і рівні 0 - у противному разі. Тоді математична модель задачі набуває вигляду:

; (5.29)

(5.30)

(5.31)

(5.32)

 

Умова (5.30) означає, що всі замовлення повинні бути задоволені тільки один раз.

 


Читайте також:

  1. Алгебраїчне та інсерційне програмування
  2. Алгоритм розв’язування задач цілочислового програмування
  3. Б. Задача
  4. Безпосереднє програмування відеопам'яті
  5. Взаємне положення площин. Перша позиційна задача
  6. Взаємне положення прямої і площини. Друга позиційна задача.
  7. Виконання програми - реалізація мови програмування
  8. Використання пакету Maple для розв’язування задач лінійного програмування
  9. Вимірювання параметрів лінійного руху
  10. Вимірювання параметрів лінійного руху
  11. Вимушені коливання нелінійного дисипативної осцилятора
  12. Випадок лінійного тертя




Переглядів: 431

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Цілочислова транспортна задача | Тема 6. Нелінійні оптимізаційні моделі економічних систем

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.