В попередньому розділі розглядались математичні аспекти і особливості вирішення транспортних задач. Одним з видів цих задач є цілочислова транспортна задач, яка має цілочисловий характер. Цілочислові змінні мають місце, коли перевезений вантаж являє собою лічильну множину великих заготівель або комплектуючих, неподільних продуктів виробництва, упакованих сипучих матеріалів і т.п. Об'єм такого вантажу характеризується розміром, що виражається в штуках, пакунках, партіях і т.п.
Тоді математична постановка транспортної задачі планування перевезень набуває вигляду:
m n
y=∑∑cijxij→min; (5.18)
i=1 j=1 xijÎΩ
m ____
Ω: fj=∑xij=bi, j=1,n; (5.19)
i=1
n ____
fn+i=∑xij=ai, i=1,m; (5.20)
j=1_____ _______
xij≥0; i=1,m; i=1,m. (5.21)
_______ _______
xij=int; i=1,m; i=1,m. (5.22)
Математична модель цілочислової транспортної задачі (5.18)-(5.22) відрізняється від раніше розглянутих математичних моделей транспортної задачі додатковим обмеженням на цілочисельність невідомих xij (5.22). Це потребує накладення обмеження цілочисельності на функції f1,f2, … , fn+m…
Необхідно зауважити, що в загальному випадку умова цілочисельності може накладатися і на значення функції цілі y.