Стор.
передмова .....................................................................................
|
|
Самостійна робота у навчанні студентів ІОФ маркетингу...................................................................................
|
|
Частина 1. теоретичні, методичні та практичні аспекти маркетингу
|
|
Змістовий модуль 1. Теоретичні та методичні основи маркетингу ...........................................................................................
|
|
|
|
Тема 1. Актуальність, предмет, задачі та зміст дисципліни “Маркетинг”...............................................................................................
|
|
Навчальні цілі....................................................................................................................
|
|
1.1. Актуальність і практична необхідність вивчення і використання маркетингу в умовах ринкових відносин...............................................................................................
|
|
1.2. Предмет, мета, задачі і зміст дисципліни „Маркетинг”........................................
|
|
Резюме ...............................................................................................................................
|
|
Контрольні питання .........................................................................................................
|
|
|
|
Тема 2. Сутність маркетингу і його сучасні концепції...................
|
|
Навчальні цілі....................................................................................................................
|
|
2.1. Маркетинг: основні поняття та історичні етапи розвитку.....................................
|
|
2.2. Концепції маркетингу та їх характеристика............................................................
|
|
2.3. Принципи і функції маркетингу...............................................................................
|
|
2.4. Цілі і задачі маркетингової діяльності підприємства.............................................
|
|
2.5. Системи та характеристики сучасного маркетингу................................................
|
|
Резюме ...............................................................................................................................
|
|
Контрольні питання..........................................................................................................
|
|
|
|
Тема 3. Маркетингові дослідження .................................................
|
|
Навчальні цілі......... ..........................................................................................................
|
|
3.1. Маркетингове середовище: сутність, склад, характеристика................................
|
|
3.2. Поняття маркетингової інформації, вимоги, що ставляться до неї, класифікація, значення маркетингової інформації.........................................................................
|
|
3.3. Маркетингова інформаційна система (МІС): поняття та склад............................
|
|
3.4. Сутність і класифікація маркетингових досліджень. Міжнародний процесуальний кодекс маркетингових і соціальних досліджень.................................................
|
|
3.5. Процес маркетингових досліджень..........................................................................
|
|
3.6. Сутність, значення та ознаки сегментації ринку. Стратегії охоплення ринку.....
|
|
Резюме ...............................................................................................................................
|
|
Контрольні питання...........................................................................................................
|
|
|
|
Змістовий модуль 2. Маркетингова політика підприємства...
|
|
|
|
Тема 4. Маркетингова товарна політика..........................................
|
|
Навчальні цілі......... ..........................................................................................................
|
|
4.1. Товар і товарна політика підприємства в умовах маркетингової орієнтації: поняття, склад і характеристика..........................................................................................
|
|
4.2. Процес розробки нових товарів: види товарів ринкової новизни, типи нововведень, етапи розробки нових товарів..........................................................................
|
|
4.3. Сутність конкурентоспроможності товарів та алгоритм її оцінки........................
|
|
Резюме ...............................................................................................................................
|
|
Контрольні питання..........................................................................................................
|
|
|
|
Тема 5. Маркетингова цінова політика.............................................
|
|
Навчальні цілі......... ..........................................................................................................
|
|
5.1. Ціна і цінова політика у маркетинговій діяльності підприємства.........................
|
|
5.2. Формування маркетингової цінової політики.........................................................
|
|
5.3. Методи маркетингового ціноутворення..................................................................
|
|
Резюме ...............................................................................................................................
|
|
Контрольні питання..........................................................................................................
|
|
|
|
Тема 6. Маркетингова політика розподілу.......................................
|
|
Навчальні цілі......... ..........................................................................................................
|
|
6.1. Розподіл у системі маркетингу: сутність, принципи, канали розподілу..............
|
|
6.2. Процес вибору системи та стратегії розподілу.......................................................
|
|
6.3. Маркетингові системи у вдосконаленні управління розподілом..........................
|
|
6.4. Маркетингові рішення в оптовій та роздрібній торгівлі .......................................
|
|
6.5. Мерчандайзинг: сутність та заходи його здійснення.............................................
|
|
Резюме ...............................................................................................................................
|
|
Контрольні питання..........................................................................................................
|
|
|
|
Тема 7. Маркетингова політика комунікацій...................................
|
|
Навчальні цілі......... ..........................................................................................................
|
|
7.1. Комплекс маркетингових комунікацій (просування-мікс): сутність, види, функції.......................................................................................................................................
|
|
7.2. Розробка системи просування в підприємстві.........................................................
|
|
7.3. Реклама в комплексі маркетингових комунікацій...................................................
|
|
7.4. Паблік рилейшнз у комплексі маркетингових комунікацій ..................................
|
|
7.5. Стимулювання збуту (СТИЗ): сутність і заходи.....................................................
|
|
7.6. Прямий маркетинг: сутність і форми.......................................................................
|
|
Резюме ...............................................................................................................................
|
|
Контрольні питання...........................................................................................................
|
|
|
|
Змістовий модуль 3. Організація і контроль маркетингової діяльності підприємства..............................................................
|
|
|
|
Тема 8. Організація маркетингової діяльності підприємства ........
|
|
Навчальні цілі ...................................................................................................................
|
|
8.1. Організація маркетингу підприємства.....................................................................
|
|
8.2. Види організаційних структур служби маркетингу і їх характеристика .............
|
|
8.3. Положення про службу маркетингу і характеристика його розділів ...................
|
|
8.4. Кадрове забезпечення служби маркетингу..............................................................
|
|
Резюме ...............................................................................................................................
|
|
Контрольні питання..........................................................................................................
|
|
|
|
Тема 9. Контроль маркетингової діяльності підприємства............
|
|
Навчальні цілі......... ..........................................................................................................
|
|
9.1. Контроль маркетингу: сутність і види.....................................................................
|
|
9.2. Стратегічний контроль маркетингу..........................................................................
|
|
9.3. Тактичний контроль маркетингу: об’єкти і зміст контролю..................................
|
|
9.4. Контроль прибутковості в підприємствах на сучасному етапі..............................
|
|
Резюме ...............................................................................................................................
|
|
Контрольні питання...........................................................................................................
|
|
|
|
Частина 2. практикум: тестові та ситуаційні завдання для самостійного вирішення студентами
|
|
2.1. Навчальні тестові завдання для самоконтролю знань..............................................................
|
|
|
|
Змістовий модуль 1. Теоретичні та методичні основи маркетингу .........................................................................................
|
|
Тест з теми 2. Сутність маркетингу і його сучасні концепції...
|
|
Тест з теми 3. Маркетингові дослідження .................................
|
|
|
|
Змістовий модуль 2. Маркетингова політика підприємства........
|
|
Тест з теми 4. Маркетингова товарна політика...........................
|
|
Тест з теми 5. Маркетингова цінова політика............................
|
|
Тест з теми 6. Маркетингова політика розподілу.......................
|
|
Тест з теми 7. Маркетингова політика комунікацій...................
|
|
|
|
Змістовий модуль 3. Організація і контроль маркетингової діяльності підприємства........................................................................
|
|
Тест з теми 8. Організація маркетингової діяльності підприємства..............................................................................................
|
|
Тест з теми 9. Контроль маркетингової діяльності підприємства....................................................................................................
|
|
|
|
2.2. Типові маркетингові ситуації та практичні завдання.........................................................................................
|
|
|
|
Змістовий модуль 1. Теоретичні та методичні основи маркетингу .........................................................................................
|
|
Ситуації та завдання з теми 2. Сутність маркетингу і його сучасні концепції...............................................................................
|
|
Ситуації та завдання з теми 3. Маркетингові дослідження ......
|
|
|
|
Змістовий модуль 2. Маркетингова політика підприємства........
|
|
Ситуації та завдання з теми 4. Маркетингова товарна політика......................................................................................................
|
|
Ситуації та завдання з теми 5. Маркетингова цінова політика.
|
|
Ситуації та завдання з теми 6. Маркетингова політика розподілу.........................................................................................
|
|
Ситуації та завдання з теми 7. Маркетингова політика комунікацій.............................................................................................
|
|
|
|
Змістовий модуль 3. Організація і контроль маркетингової діяльності підприємства........................................................................
|
|
Ситуації та завдання з теми 8. Організація маркетингової діяльності підприємства ....................................................................
|
|
Ситуації та завдання з теми 9. Контроль маркетингової діяльності підприємства.....................................................................
|
|
|
|
бібліографічний список.........................................................
|
|
Додатки...........................................................................................
|
|
Зміни, що відбуваються в економіці України на сучасному етапі розвитку, обумовлюють необхідність пошуку нових принципів, методів діяльності підприємства, потребують для досягнення поставленої мети впровадження маркетингу, досвід використання якого накопичено в країнах з розвиненими ринковими відносинами.
Разом з тим, ринкова економіка пред'являє нові вимоги до керівників та фахівців. Це повинні бути висококваліфіковані керівники та фахівці, з новим мисленням, які володіють сучасними методами здійснення виробничої та комерційної діяльності, які здатні творчо підходити до вирішення ринкових проблем, своєчасно адаптуватися до змін у маркетинговому середовищі, забезпечити нормальне функціонування підприємств в умовах ринкової економіки та їх орієнтації на конкретні потреби покупців. Тому керівники, фахівці повинні оволодіти теорією, методикою маркетингу, набути вмінь та навичок впровадження і використання їх в управлінні підприємством.
Введення нормативної дисципліни „Маркетинг” у навчальний план підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня “бакалавр” в інституті обліку і фінансів обумовлено підвищенням значення фундаментальної підготовки спеціалістів економічного профілю. Маркетингову підготовку студентів за напрямом 0501 „Економіка і підприємництво” доцільно розглядати як цілісний напрямок в умовах багаторівневої підготовки спеціалістів нового профілю.
У запропонованому навчальному посібнику для самостійної роботи студентів ІОФ з дисципліни „Маркетинг” містяться зміст самостійної роботи студентів з дисципліни, подаються методичні рекомендації щодо самостійного вивчення тем дисципліни, контрольні питання для самостійного опрацювання вивчених тем, ситуації та практичні завдання для самостійного вирішення студентами, тестові завдання для самоконтролю знань студентів, а також список літератури, рекомендований для більш глибокого засвоєння дисципліни „Маркетинг”.
Представлені матеріали сприяють засвоєнню теоретичних і методичних основ маркетингу, формуванню у майбутніх фахівців маркетингового мислення, логіки прийняття маркетингових рішень в конкретних ситуаціях, виробленню аналітичних навичок прийняття рішень з маркетингових проблем і практичних навичок роботи в умовах динамічних змін маркетингового середовища, коли на перший план виходить необхідність розробки і реалізації комплексних маркетингових дій.
Підготовлений навчальний посібник буде сприяти організації позааудиторної самостійної роботи студентів спеціальностей 7.050104 „Фінанси”, 7.050105 „Банківська справа”, 7.050106 „Облік і аудит” денної і заочної форм навчання при вивченні дисципліни "Маркетинг", засвоєнню ключових положень теорії і методики маркетингу, їх використанню при вирішенні тестів, ситуацій, при виконанні контрольних робіт.