Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПЕРЕДМОВА

 

Основне завдання дисципліни полягає в тому, щоб навчити студента, майбутнього інженера–механіка сільськогосподарського виробництва, здійснювати оцінку, аналіз та розрахунок конструктивних, енергетичних і режимних параметрів сільськогосподарських машин, а також проводити прості експерименти й удосконалення робочих органів з метою виявлення оптимальних регулювань і режимів їх роботи.

Лабораторні заняття з сільськогосподарських машин і знарядь є органічною частиною навчального процесу й спрямовані на закріплення теоретичних знань під час самостійної роботи студентів в лабораторних умовах, вивчення будови, теорії робочих процесів і технологічної наладки сільськогосподарських та меліоративних машин, що необхідні для їх високоефективного використання в агропромисловому виробництві, проведенні досліджень, спрямованих на вдосконалення існуючих і створення нових машин.

Методичні рекомендації розроблені відповідно до типової програми науково-методичного центру аграрної освіти й спрямовані на поліпшення організації аудиторних занять та самостійної роботи студентів.

Механізовані роботи у сільськогосподарському виробництві переважно виконують МТА – сукупність енергетичного засобу (трактора), технологічних машин (знарядь), проміжних пристроїв та пристосувань .

Енергетичні засоби сільськогосподарського виробництва (трактори, самохідні шасі) оснащені переважно джерелом енергії – двигуном внутрішнього згоряння (ДВЗ). У їх структурі крім ДВЗ виділяють силову передачу (трансмісію), ходову систему (рушій), робоче і допоміжне обладнання.

Сільськогосподарські машини мають технологічне призначення – виконують одну або декілька технологічних операцій (сільськогосподарських робіт), за яких відбуваються якісні зміни матеріалу, що обробляється, його стану, розмірів, форми, фізичних та біологічних властивостей для одержання високого врожаю, якісної продукції з якомога меншими затратами праці та коштів.

Вивчення конструкцій машин здійснюється на натурних зразках найбільш розповсюджених моделей технологічного комплексу.

У структурній схемі кожної сільськогосподарської машини можна виділити такі елементи:

робочі органи – ті деталі, що безпосередньо взаємодіють з оброблюваним матеріалом (ґрунтом, насінням, добривами тощо) і змінюють його параметри, стан, розміри тощо;

службові органи – забезпечують роботоздатність машини (рама, ходова система, причіп тощо);

механізми – забезпечують технологічні регулювання для виконання агротехнічних вимог (якісного виконання роботи з допустимими відхиленнями);

контрольні пристрої стеження за роботою машини, інформація оператора, управління технологічним процесом. Машина (знаряддя) може мати всі елементи або їх частину. Розгляд елементів за структурною схемою машини полегшує орієнтацію у конструкції, призначенні машини та дозволяє відокремити основне у конструкції конкретної машини.

Машини рекомендується вивчати у наступній послідовності: призначення машини, марка; агротехнічні вимоги; призначення та будова елементів структурної схеми; агрегатування у машинно-тракторному агрегаті (МТА); технологічний процес роботи – взаємодія елементів структурної схеми з оброблюваним матеріалом та між собою у процесі роботи; технологічна наладка (підготовка до роботи) машини та контроль якості роботи (дотримання агротехнічних вимог); організація використання машин.

Рекомендації до виконання лабораторних робіт однотипні за структурою і розкривають мету роботи, зміст самостійної підготовки, послідовність роботи над темою в аудиторії. Вказана література дозволяє (разом з лекційним матеріалом і вивченням натурних зразків машин в аудиторії) відповісти на питання для самоконтролю. За цими питаннями здійснюється поточний контроль в часі семестру та підсумковий.

 

МЕТОДИКА ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ, ВИКОНАННЯ
ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ ТА ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ

 

Для успішного засвоєння вивченого матеріалу з дисципліни “Сільськогосподарські та меліоративні машини” студентам необхідно старанно підготовляти кожну заплановану лабораторну роботу, завчасно вивчати її зміст і порядок виконання.

Перед початком проведення лабораторної роботи проводиться опитування студентів, тривалістю 15 – 20 хв., з метою засвоєння пройденого матеріалу та перевірки їх готовності до нового заняття.

Під час виконання лабораторного заняття вивчення конструкцій сільськогосподарської техніки проводиться на їх натурних зразках або макетах безпосередньо на робочих місцях, біля стендів. Для ознайомлення студентів з особливостями регулювань і підготовки до роботи окремих с.-г. машин та знарядь використовуються лабораторні установки.

Вивчення машин за плакатами у поєднанні з вивченням механізмів, вузлів і деталей машин в натурі забезпечує поглиблення знань з їх будови й регулювань.

В кінці лабораторної роботи проводиться підсумок її виконання і засвоєння матеріалу, шляхом вибіркового опитування, акцентуються позитивні й негативні моменти, аналізується ставлення студентів до заняття та робиться висновок про досягнення мети.

По кожній лабораторній роботі студенти оформляють звіт, який представляють ведучому викладачу перед початком і в кінці заняття. Звіти слід писати технічно грамотно і акуратно. Схеми, ескізи й таблиці слід виконувати олівцем з використанням креслярських приладів.

У випадку відсутності студента на лабораторному занятті він зобов’язаний його відпрацювати у вільний від занять час. Відпрацювання полягає у самостійному опрацюванні матеріалу під наглядом ведучого викладача (навчального майстра), оформленні і захисті звіту по роботі з диференційованою оцінкою.

Виконання лабораторних робіт на кафедрі сільськогосподарських машин пов’язане з використанням лабораторних установок , натурних зразків с.-г. техніки та її макетів, окремі з яких мають значні габарити, загострені та активні робочі органи. Тому перед початком виконанням лабораторних робіт проводиться навчання студентів методам безпеки праці , для реєстрації якого використовується журнал, у якому записують вступний інструктаж з техніки безпеки, а інструктаж, що проводиться на робочому місці в журнал не записується.

Під час виконання лабораторних робіт треба суворо дотримуватися наступних правил безпеки праці:

- до роботи допускаються тільки ті студенти, які добре засвоїли правила безпеки праці;

- слід додержувати особливої обережності під час регулювання робочих органів, піднімання, переміщення, встановлення на місце важких і громіздких деталей, вузлів і агрегатів машин;

- під час піднімання або опускання начіпних машин і знарядь забороняється перебувати біля них стороннім особам, крім тих, хто безпосередньо виконує операції;

- під час вивчення конструкцій посівних і садильних машин забороняється самовільно включати механізми приводу робочих органів машин;

- перед запуском машин в роботу слід перевірити, чи не залишився інструмент або інші сторонні предмети на живильних транспортерах і елеваторах комбайнів, зерноочисних машин тощо;

- перед прокручуванням машин або окремих робочих органів від руки треба переконатися, що в цьому немає небезпеки;

- забороняється перебувати перед різальними апаратами збиральних машин і комбайнів, що готові до роботи;

- під час вивчення технологічного процесу роботи зернозбирального комбайна СК-5, що знаходиться в лабораторії кафедри з піднятими захисними кожухами і щитками слід бути особливо обережним біля обертових його частин, ланцюгових і пасових передач, жатки, копнувача після запуску двигуна;

- забороняється перебувати або працювати в широкому і незаправленому одязі біля обертових частин машини;

- пускати двигун і машину в роботу студентам самовільно категорично забороняється;

- студентам забороняється торкатися руками та іншими відкритими ділянками тіла до машин, що мають електричний привод;

- під час вивчення технологічних процесів роботи машин з відсутніми (спеціально знятими) захисними щитками на обертових частинах і приводних пасах студентам слід перебувати від них на віддалі не менше 1 м;

- студентам категорично забороняється самовільно пускати в роботу машини, лабораторні установки, демонстраційне та інше обладнання;

- категорично забороняється палити цигарки або тримати відкритий вогонь біля машини.

Лабораторна робота № 1


Читайте також:

  1. І.Передмова
  2. Передмова
  3. ПЕРЕДМОВА
  4. ПЕРЕДМОВА
  5. ПЕРЕДМОВА
  6. ПЕРЕДМОВА
  7. ПЕРЕДМОВА
  8. ПЕРЕДМОВА
  9. Передмова
  10. ПЕРЕДМОВА
  11. ПЕРЕДМОВА
  12. ПЕРЕДМОВА




Переглядів: 683

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лабораторна робота №7 Машини для заготівлі кормів та збирання | ГРУНТООБРОБНІ МАШИНИ І ЗНАРЯДДЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.