Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Matching headings with paragraphs.

· Step 1. Survey the whole text.

· Step 2. Look over the 7 headings given in the table.

· Step 3. Skim each paragraph to identify the topic.

Match the given 7 headings with the 7 paragraphs of the text:

  English in science
  Domain loss leads to death of languages
  English in the European higher education
  Domination of the United States
  The many faces of English
  Europeanisation as a variant of global Americanisation
  English: lingua divina or diabolica?

Identifying where to find indirect information.

· Step 1. Survey introductory and concluding paragraphs, and identify the core ideas of the passage.

· Step 2. Skim the rest of the passage to make sure.

· Step 3. Scan the text to find the correct wording of its main idea, the topic, and the purpose, write out the key words from each paragraph.

· Step 4. Skim the text for examples of descriptions, step-by-step explanations, directions, comparisons and contrasts, analyses, analogies, and definitions.

A/ The main idea is what the author has in mind when s/he is writing a text. Which one of the sentences given below most closely renders the main idea of the text?

1. English as a lingua franca is a neutral instrument for international communication.

2. Labelling English as a lingua franca, if this is understood as a culturally neutral medium that puts everyone on an equal footing, entails not merely ideological dangers, it is simply false.

3. The world is moving toward a common language – English.

4. The elimination of national languages from certain domains can threaten social cohesion and the vitality of a language.

5. Science cannot be advanced without the English language.

B/ The topic is the subject area the author chooses to bring her/his idea to the reader. Identify the main topic of the text.

1. The making of languages in Europe.

2. The history, aetiology and misuse of the concept of ELF.

3. US colonisation policies.

4. Language death and language spread concepts.

5.EU language policy.

c/ The purpose of the text is what the author wants the reader to believe in. Does the writer want you to believe that:

1. English is a cuckoo in the European higher education nest of languages?

2. English has been a lingua diabolica rather than a lingua divina?

3. Globalisation begets interdependence, and interdependence begets the necessity of a common value system?

4. Language policy as the prerogative of each state?

5. God spoke and understood English and nothing else?

 


Читайте також:

  1. Complete the collocates below by matching a noun from A with a noun from B. Some can combine with more than one noun.
  2. E. Read and translate the text. Match the headings with the text.
  3. E. Write a detailed plan of the text giving headings to its paragraphs and using the words and word combinations in bold.
  4. Exercise 4. Look at the CV (curriculum vitae). Put the headings from the box in the correct place in the CV.
  5. F. Write a detailed plan of the text giving headings to its paragraphs and using the words and word combinations in bold.
  6. I. Summarize the information about Britain’s Economy. Use the headings below.
  7. Make notes about yourself under the headings, then talk about yourself.
  8. Match headings a-d to paragraphs 1-4.
  9. Match the headings from the box below with the gaps in the following text.
  10. Matching headings with paragraphs
  11. Matching headings with paragraphs
  12. Matching headings with paragraphs




Переглядів: 567

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Text 1-6. ENGLISH IN EUROPEAN INTEGRATION AND GLOBALISATION | Identifying the key words of the text.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.