Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Matching headings with paragraphs

· Step 1. Survey the whole text.

· Step 2. Survey the paragraph to identify the topic. The topic sentence might be the first one in a paragraph. Survey the rest of the paragraph to make sure.

· Step 3. Choose the correct wording of the main idea from the text.

Match the given 9 headings with the 9 paragraphs of the text:

  Demography trends
  Patterns of migration
  The future world state
  Modelling demographies
  Demographic waves
  Demography
  Population growth as an ‘S’ curve
  An unstoppable growth?
  Diversity of global changes

 

Identifying where to find information

· Step 1. Survey the text

· Step 2. Read the questions and statements to identify the idea, the topic, and the purpose, underline the key words in the question, read one question or statement at a time.

A/ The main idea is what the author has in mind when s/he is writing a text. Which one of the sentences given below most closely renders the main idea of the text?

1. Demographic change is one of the most important factors affecting languages – and to a much greater extent than other key trends affecting English – they can be predicted.

2. Analysis of international travel movements suggests that three-quarters of all travel is between non-English speaking countries.

3. The future of languages in the world depends on people.

4. There is a large demand for either foreign language learning or the increasing use of English as a lingua franca.

5. Languages differ remarkably in the age structure of the population speaking them, which will affect the future destiny of languages in the world but also the nature of educational services.


Читайте також:

  1. Complete the collocates below by matching a noun from A with a noun from B. Some can combine with more than one noun.
  2. E. Read and translate the text. Match the headings with the text.
  3. E. Write a detailed plan of the text giving heading to its paragraphs and using the words and word combinations in bold.
  4. E. Write a detailed plan of the text giving headings to its paragraphs and using the words and word combinations in bold.
  5. Exercise 4. Look at the CV (curriculum vitae). Put the headings from the box in the correct place in the CV.
  6. F. Write a detailed plan of the text giving headings to its paragraphs and using the words and word combinations in bold.
  7. I. Summarize the information about Britain’s Economy. Use the headings below.
  8. IV Translate the paragraphs in italics in a written form.
  9. IV Translate the paragraphs in italics in a written form.
  10. IV Translate the paragraphs in italics in a written form.
  11. Make notes about yourself under the headings, then talk about yourself.
  12. Match headings a-d to paragraphs 1-4.




Переглядів: 583

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Text 1-1. GLOBAL DEMOGRAPHY AND LANGUAGES | B/ The topic is the subject area the author chooses to bring her/his idea to the reader. Identify the main topic of the text.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.