Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Look for any linking words or discourse markers

Linking words or discourse markers – such as however, but, therefore, for example, so that, finally, stated simply – may help to indicate the meaning of a particular word. E.g.: ... the concept of worldview is among the most important elements of the perceptual attributes influencing intercultural communication. Stated simply, worldview is what forms people’s orientation toward such philosophical concepts as deities, the universe, nature, and the like.

Text organisation. Headings and subheadings clearly delineate the logistics of the text. Sections A, B, C, and D identify 4 main constructs of culture.

Answer the following questions:

What are the four major characteristics of culture?

What are the four major constructs of culture?

What is meant by the cognitive patterns of culture?

What is meant by the contextual rules of culture?

You should skim a paragraph or section before choosing the correct answer from the text. Remember that it is more efficient to skim the long piece of text first and get the idea of the whole text. Then you can look through the alternative headings very quickly.

Step 1. Survey the text.The headings will give you some clues to help you quickly understand what each part of the text is about.

Step 2. Skim-read each paragraph.Every paragraph deals with a specific aspect of a topic. The first sentence of a paragraph may tell you what the rest of the paragraph is about. Therefore while trying to identify the main idea of a paragraph, you should read the first sentence and skim the rest of the paragraph.

Scan the text for key words.

This title Culture’s components can help you understand that key words must concern any kinds of constructs, or be connected with effects, of culture.

Follow the three-step strategy to make finding key words easier.

Step 1. Make sureyou know what you are looking for.

Step 2. Scan each paragraph for 4-5 key words. Do not read every word.

Step 3. Select5-10 key words for the whole text.

Write a 10-line abstract of the text basing on the key words. Make sure to mention all characteristics, constructs, cognitive patterns and contextual rules of culture.

Collect specific informationby pointing out groups of synonyms, semantic and thematic groups. Keep it in mind that vocabulary in context includes both single words (usually nouns, verbs, adjectives, and adverbs). and two- or three-word phrases.

 

Section 2. Grammar workout


Читайте також:

  1. A blank silence greeted Hermione’s words. She looked around at all the faces upturned to her, rather disconcerted.
  2. A gale of laughter from the middle of the table drowned the rest of Bill’s words. Fred, George, Ron and Mundungus were rolling around in their seats.
  3. A) COLLOQUIAL WORDS
  4. A) Match the words on the left with the expressions on the right.
  5. A) Match the words to make word combinations
  6. A) Practise using the words and word combinations in bold type to make other comparisons between some two-four regions of Russia. Write your best sentences down.
  7. A) Read the words describing the qualities required for the legal profession and translate them into Russian. Use a dictionary.
  8. Adverb-clause Markers Prepositions
  9. Analyse various cases of play on words, indicate how it is created and what effect it adds to the utterance.
  10. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.
  11. And write your own sentences with the same words and phrases.
  12. Archaic, obsolete and historic words




Переглядів: 469

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Look at the context | Preposition use

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.