Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



The use of English in Europe

The complexity of the use of English, as mother tongue, second language and international language in Europe has been recognized and suggestions for modifying Kachru’s concentric circles framework of world English use to accommodate this complexity have been suggested to take into account the various, dynamic roles of English in different European countries. For instance, Berns (1995) claims that in Germany, Luxembourg and the Netherlands, although English is not an official language, it serves various social, commercial, educational and cultural functions which justify categorizing these countries as belonging to both Kachru’s ‘expanding’ and ‘outer’ circles. It could similarly be argued that Sweden and Denmark could increasingly be seen as straddling these two circles. Furthermore, the recent accession of ten more countries to the EU in 2004 has increased the number of countries in the ‘expanding circle’. The mobility of Europe’s boundaries and people within them, together with growing opportunities for cross-border trade, adds to the complexity of language use across Europe and doubtless encourages the development of an international language or languages.


Читайте також:

  1. A Survey of Swiss English Teachers
  2. A. What countries is English the first language? Match English-speaking countries with their national flags and capitals.
  3. Act as an interpreter. Translate the description of N-type and P-type- semiconductors given by your group mates from English into Russian.
  4. Algebra in Europe
  5. An Extract from the Late Middle English works criticizing the Church
  6. Ask your friend questions in English about their content. Summarize his/her answers.
  7. Attitudes to NS/NNS English in general
  8. Attitudes towards English as a Lingua Franca
  9. Background: English as the language of publication and instruction
  10. Basic intonation patterns of English
  11. Blank map of Europe
  12. BRITAIN AND EUROPEAN COMMUNITY (EC)




Переглядів: 455

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Introduction | EIB in Europe

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.