Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Summary

Each of the variables discussed in this module – time and space, personal responsibility and fate, face and face-saving, and nonverbal communication – are much more complex than it is possible to convey. Each of them influences the course of communications, and can be responsible for conflict or the escalation of conflict when it leads to miscommunication or misinterpretation. A culturally-fluent approach to conflict means working over time to understand these and other ways communication varies across cultures, and applying these understandings in order to enhance relationships across differences.

 

Instruction: Is “cross-cultural communication” just another one of those buzzwords to you that’s being used everywhere but nobody really knows what it means? Despite its possible hype, cross-cultural communication is nevertheless a widely recognized and valid concept which every student should be familiar with. Being familiar with cross-cultural communication doesn’t just imply having a vague or rudimentary idea of what the expression “cross-cultural communication” means and how it works. In order to become proficient in ESP, an interculturally effective person, you need to understand the concept of cross-cultural communication with all its components and be able to translate it into action.

After almost every text, the first question you should ask is an overview questionabout the main idea, main topic, or main purpose of the text. Main idea questionsask you to identify the most important thought in the text, the main idea or topic of apassage.

Sample Questions

· What is the main idea of the passage? Choose the right answer.

(A) Differences of interpretation of communication varables may lead to conflict, or escalate existing conflict.

(B) Nonverbal communication is very important in any interaction with others, because verbal messages are often unclear or ambiguous,.

(C) Understanding of Time and Space; Fate and Personal Responsibility; Face and Face-Saving; arises from our ideas about what is appropriate, normal, and effective as communication in relationships.

(D) Cultures attribute different degrees of importance to verbal and nonverbal behavior.

· Will differences related to nonverbal communication become less important in the 21st century?

· Which line or lines best summarize the author's main idea?


Читайте також:

  1. Conclusions and summary
  2. Exercise 17. Make a brief written summary of text 4.
  3. Exercise 18. Make a brief written summary of text 4.
  4. Formulaic language for abstract, summary and critique writing
  5. Instruction: Let us go through the basics of good summary writing once again.
  6. Look at the organization chart. Use the information from the text above to complete the missing information. The first is done for you. Give the summary of the text.
  7. Make a summary of this text. (List the materials mentioned and their main properties).
  8. Make a written summary of the text “Origin of Life” in 150 words using the active vocabulary of the lesson
  9. More tips for summary writing
  10. Read the text about summary and review to understand the difference between their types.
  11. Summary




Переглядів: 356

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Nonverbal Communication | Sample Questions

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.