Ділянка маршруту екскурсії
| Місця зупинок
| Об’єкти показу
| Тривалість
огляду
| Найменування підтем і перелік основних питань
| Організаційні вказівки
| Методичні вказівки
|
Від місця зустрічі із групою (початок вул.Дерибасівська ) до центру вул. Дерибасівська
| Зупинка та стоянка автотранспорту на вулиці Дерибасівській
| Пам’ятник Хосе де Рибасу
| 9 хв.
| Вступ
Вітання, представлення та знайомство із екскурсійною групою. Короткий опис екскурсії.
Підтема 1: Пам’ятки визначним особам та їх внесок у розвиток міста.
I) Відома особистість - Хосе Дерибас:
а) історичні факти з життя;
б) його діяльність у розвитку міста.
| Групу вивести з автобуса і розташувати її на півколом до об’єкта, показати зовнішній вигляд, розказати з чого зроблений.
Слід дотримуватись правил дорожнього руху при переході доріг.
| Огляд даного об’єкту здійснюватиметься за допомогою поєднання методичного прийому показу та розповіді, прийом зорового показу.
Ознайомлення екскурсантів з першим експонатом «портфеля екскурсовода»
|
Від початку вул. Дерибасівської до її центру
| (піший перехід)
| Пам’ятник «12-ому стільцю»
| 9 хв.
| II) Визначні особистості - Ілля Ільф та Євгеній Петров
а) історичні факти з життя;
б) написання славнозвісного роману;
в) цікаві дані про ідею та створення даного об'єкта
| Групу вивести з автобуса. Розташувати навпроти пам’ятника. Здійснити обхід навколо об’єкта. Посадка в автобус.
| Огляд даного об’єкта здійснюватиметься за допомогою методу абстрагування, характеристики та зорового порівняння
|
Від вул. Дерибасівської до Катеринінської площі
|
| Пам’ятник «Засновникам Одеси»
| 9 хв.
| III) Зведення пам'ятника Катерині Великій та її сподвижникам:
а) пам’ятка на честь подяки;
б) втілення ідей щодо заснування порту та міста.
Підбиття підсумків по підтемі.
| Екскурсантів вивести з автобуса і розташувати навроти туристичного об’єкта разом із екскурсоводом. Екскурсовод повинен знаходиться всередені, щоб усім було чутно. Здійснюють обхід навколо об’єкта.
| Показ об’єкту здійснюється за допомого поєднання прийому розповіді та прийому показу.
|
|
|
|
| Під час переходу до наступних об’єктів прошу звернути увагу на архітектурну різноманітність будівель на центральних вуличках міста Одеса.
|
Від Катеринівської площі до на пров. Чайковського, 1
| (піший перехід)
| Одеський національний академічний театр опери та балету
| 23 хв.
| Підтема 2:Найвизначніші місця Одеси. «Родзинки», які завжди приваблюють туристів.
а) Значення Одеського національного академічного театру опери та балету у культурному житті міста.
б) Його статус серед інших архітектурних споруд України та Європи.
в) Унікальність інтер’єр та екстер’єр будівлі.
| Екскурсанти разом із екскурсоводом розміщуються перед центральним входом в Одеський національний академічний театр опери та балету.
| Огляд даного об’єкту здійснюватиметься за допомогою поєднання методичного прийому показу та розповіді Демонстрація матеріалу №2 з «портфеля екскурсовода».
|
Від Приморського бульвару до вул. Приморської
| (піший перехід)
| Потьомкінські сходи
| 15 хв.
| Унікальний шедевр старої Одеси:
а) Причини побудови Потьомкінських сходів;
б) Особливості проектування;
в) Їхня роль у сьогоденні міста.
| Екскурсанти розміщуються ліворуч від сходів, щоб не заважати іншим екскурсійним групам та перехожим, екскурсовод стоїть півобертом. Після ознайомлення із об’єктом показу, екскурсанти спустяться Потьомкінськими сходами (рахуючи сходинки і насолоджуючись панорамою міста та моря) до вул. Приморської. Слідкувати за тим, щоб учасники екскурсії знаходилися на близькій відстані від екскурсовода.
| Використовуючи методи зорової реконструкції, абстрагування, характеристики, переключення уваги, панорамного показу здійснити опис даного об’єкту. Демонстрація наочних матеріалів № 3 з «портфеля екскурсовода»
|
Від вул. Приморської 1а до вул. Приморської 6а
| (піший перехід)
| Морський вокзал
| 13 хв.
| Крізь призму часу:
а)Значення Одеського морського вокзалу у міжнародних торгівельним зв’язках.
б) Ознайомлення з пам’ятниками та виставковими комплексами вокзалу
в) Наявність та різновид засобів рекреації.
| Екскурсанти разом із екскурсоводом розміщуються перед центральним входом Одеського морського вокзалу. Здійснюють прогулянку вздовж набережної та розташовуються на причалі. Надається час для фотографування (до 3хв).
| За допомогою методичного прийому зорової реконструкції відтворити територію і вигляд Морського вокзалу, використовуючи прийом порівняння, прийом переключення уваги та панорамного показу ознайомитися із визначною пам’яткою. Здійснити демонстрацію наочних матеріалів № 4 з «портфеля екскурсовода»
|
Від вул. Приморської 6а до молі Одеського Морського вокзалу.
| (піший перехід)
| Пам’ятник «Дружині моряка»
| 8 хв.
| Основні засади створення пам’ятника «Дружині моряка»:
а) історичні факти з життя;
б) символічне значення об’єкта.
Підбиття підсумків по підтемі.
| Після здійснення переходу організувати
групу, а саме: розташувати навпроти пам’ятника для огляду. Слідкувати за екскурсантами, щоб не відлучались від екскурсовода.
| Використання прийому зорової реконструкції, розповіді та порівняння.
|
|
|
|
| Шановні екскурсанти, зараз ми здійснимо недовгу прогулянку Приморським бульваром. У вас буде змога полюбуватися панорамою порту. Уздовж всього бульвару тягнуться прекрасні архітектурні ансамблі. Після чого ми відвідаємо одну із візитних карток міста Одеси.
|
Бульвар Приморський
| (піший перехід)
| Тещин міст
| 10 хв.
| Підтема 3: Визначні пам’ятки Одеси, що базуються на жартівливих і важливих історичних подіях.
I) Тещин міст. Легенда побудови мосту, його стан і роль для м. Одеси.
| Перед здійсненням переходу організувати
групу, а саме: розташувати навпроти об'єкта для огляду. Слідкувати за екскурсантами, щоб не відлучались від екскурсовода.
| Огляд даного об’єкту здійснюватиметься за допомогою поєднання методичного прийому показу та розповіді.
|
Від бульвару Приморського до Воронцовського провулка 2
| піший перехід
| Воронцовський палац
| 13 хв.
| II) Важлива архітектурна памятка та її значення у розвитку міста:
а) створення об’єкта
б) її стан після війн
в) характеристика палацу, та будівель, які відносяться до нього
| Перехід та розміщення екскурсантів обличчяи до палацу. Слідкувати за тим, щоб учасники екскурсії не відставали від екскурсовода.
| Огляд об’єкта здійснюється з поєднанням методу розповіді та показу. Використання прийому зорової реконструкції, порівняння. Показ експонату №5 з «портфеля екскурсовода»
|
Від Приморського бульвару до бульвару Жванецкого
| Переїзд автотранспорту з стоянки Приморського бульвару на бульвар Жванецького. Зупинка на парковці.
| Пам’ятник Апельсину
| 9 хв.
| III) Гумористичний відступ. Історичні факти з якими пов’язують створення пам’ятника. Розповідь легенди. Цікаві дані про ідею створення, назву та вартість даного об’єкта.
| Групу вивести з автобуса. Розташувати навпроти пам’ятника. Здійснити обхід навколо об’єкта. Посадка в автобус. Надається час для фотографування (до 3хв).
| Огляд даного об’єкта здійснюватиметься за допомогою методу абстрагування, характеристики та зорового порівняння.
|
Воронцовський провулок 4
|
| Будинок-стіна
| 7 хв.
| IV) Історичні факти забудови міста. Цікаві дані про створення даного об'єкта.
| Групу вивести з автобуса і організувати, а саме: разом із екскурсоводом розташувати навпроти об'єкта для огляду. Посадка в автобус
| Огляд даного об’єкту здійснюватиметься за допомогою поєднання методичного прийому показу та розповіді .
|
Від Воронцовського провулка 4 до Французького бульвару, 48/50
| Переїзд автобусом до Ботанічного саду та стоянка біля головного входу в сад
| Ботанічний садОдеського національного університету імені І.І. Мечникова
| 20 хв.
| V) Унікальний та екзотичний природний об’єкт Одеси:
а) історія створення;
б) сучасний сад;
в) його роль і значення для місцевих жителів.
| Групу вивести з автобуса, розташувати біля головного входу, здійснити прогулянку Ботанічним садом. Слідкувати за тим, щоб учасники екскурсії не відставали від екскурсовода.
| Використовується метод характеристики, зорового порівняння, переключення уваги на різні природні пам’ятки. Демонстрація матеріалу №6 з «портфеля екскурсовода».
Зробити висновки по підтемі та по всій екскурсії.
|
|
|
|
| Висновок:
- підведення підсумків;
- розклад зауважень;
- прощання з екскурсантами.
|
|
|
| | | | | | | |