1. ЕОМ з допомогою системи розподілених терміналів обслуговує користувачів за правилом черги FIFO«Першим прийшов — першим обслужений».
2. Проміжки часу між послідовними появами заявок — випадкова величина , яка рівномірно розподілена на відрізку [1, 10], набуваючи на ньому всіх цілих значень.
3. Час обслуговування і-ї заявки — випадкова величина, що з однаковою ймовірністю набуває значень 1, 2, 3, 4, 5, 6.
4. Скориставшись імітаційною моделлю, визначити:
1) — середній час перебування заявок в обчислювальній системі (час очікування і час обслуговування),
(1.1)
тут — час перебування і-ї заявки в системі; n — кількість заявок.
2) L —відносний час простою ЕОМ , %,
(1.2)
тут — час простою ЕОМ безпосередньо перед обслуговуванням і-ї заявки; — час закінчення обслуговування останньої n-їзаявки.
5. Основні співвідношення:
1) — поточний (системний) час — момент надходження і-їзаявки (Т1= 0),
(1.3)
2) Toi — час початку обслуговування і-ї заявки,
(1.4)
3) Tki — час закінчення обслуговування і-ї заявки,
(1.5)
Звідси маємо:
(1.6)
(1.7)
6. Пояснювальну схему (графік Ганта) до модельованої ситуації зображено на рис. 1.2.
Рис. 1.2. Графік Ганта
Проміжні результати моделювання, що відбивають перехід імітованої системи з одного стану до іншого, записують у вигляді табл. 1.1. Результати одноразового прогону моделі такі: