Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Практичне заняття 6

Маркетинговий аналіз

Розглядається проект створення у Житомирський області малого підприємства з виробництва соків і нектарів за технологією прямого віджиму на основі місцевої сировини. Виробнича потужність підприємства, яке проектується, – на рівні 0,5 млн л соку на рік.

Попередні маркетингові дослідження засвідчили, що місткість ринку соків постійно зростатиме і найближчим часом становитиме 150 – 180 млн л на рік. За оцінками фахівців, потенційна місткість українського ринку соків і нектарів становить приблизно 400 млн л на рік.

Аналіз ринку продукції проекту показав, що близько 90 % ринку належить вітчизняним виробникам, які переважно спеціалізуються на випуску соків з сировини згущених чи заморожених соків. Але якість соків відповідає міжнародним стандартам, тому продукція іноземного виробництва не розглядається як конкурентна через значну цінову диференціацію. Основна частина виробників (понад 16 підприємств) розташована в південних, східних і центральних районах, оскільки насамперед орієнтовані на споживачів чи сировинні бази. Найвідомішими компаніями на ринку є «Джаффа» (м. Одеса), «Сандорра» (Миколаївська обл.), «Сепро» (м. Херсон), «Гутта» (Київська обл.), «Галичина» (м. Львів), «Смак» (м. Ніжин), «Дар» (м. Київ). Більшість виробників (80 %) використовують картонну упаковку Tetra-Pak, решта – скляну тару (переважно для соків прямого віджиму). Середня рентабельність підприємств на даному ринку не перевищує 20 %. Оскільки ринок соків можна ідентифікувати як ринок монополістичної конкуренції, йому притаманні всі принципи функціонування ринку, а головним методом конкурентної боротьби є нецінова дискримінація.

Попередній аналіз бізнес-оточення свідчить, що українські споживачі залишаються прихильниками фруктово-ягідних напоїв вітчизняного приготування, споживаючи щороку понад 600 млн л. Головними споживачами (90 % загальної величини попиту) соків і нектарів є міське населення віком від 20 до 40 років. Аналіз свідчить, що споживачі соку практично не зосереджують свою увагу на певному виробникові, а є прихильниками кількох торгових марок чи взагалі нікому не віддають переваги.

Використовуючи дані ситуації, маркетингові огляди ринків періодичних та Інтернет-видань, а також інші інформаційні джерела, неохідно:

1) проаналізувати попит на продукцію проекту і визначити стратегію його розвитку;

2) провести аналіз ринкового середовища проекту;

3) розробити комплекс маркетингу для продукції проекту.

 

Тести

1. Метою маркетингового аналізу проекту є:

а) оцінення комерційної доцільності реалізації проекту на даному ринку;

б) обґрунтування можливості реалізації даного продукту на даному ринку, отримання визначеного рівня доходу та покриття очікуваного рівня витрат;

в) ретельний аналіз економічного середовища проекту;

г) розробка концепції просування продукції проекту;

д) правильні відповіді а) і б).

2. План маркетингу не включає:

а) розробку концепції розвитку ринку;

б) розробку тактичних засобів маркетингу;

в) план стимулювання продажів;

г) встановлення маркетингової мети проекту;

д) аналіз конкурентів і споживачів продукції проекту.

3. Дослідження ринку продукції проекту слід починати з:

а) визначення стану і тенденцій розвитку світового ринку даної продукції;

б) аналізу макроекономічної політики країни, в якій планується реалізовувати проект;

в) дослідження сучасних тенденцій у технологічній сфері, в якій реалізовуватиметься проект;

г) визначення рівня попиту на продукцію проекту;

д) ідентифікації ринку, на якій буде сфокусовано проект.

4. Визначте послідовність робіт під час проведення аналізу ринку продукції:

а) визначення детермінантів попиту та оцінка можливого впливу на них;

б) оцінка можливості створення нових ринків для продукції проекту;

в) оцінка місткості внутрішнього та зовнішнього ринків;

г) прогноз розвитку ринкових сегментів та їх місткості;

д) аналіз існуючої частки продукції проекту у важливих сегментах ринку і прогноз зміни обсягу продажу;

е) вибір найперспективніших ринків.

5. Визначте послідовність виконання робіт під час розробки концепції маркетингу:

а) розробка маркетингових заходів і бюджету;

б) розробка маркетингової стратегії;

в) встановлення цілей маркетингу;

г) визначення зони «продукт – цільова група»;

д) визначення комплексу маркетингу.

Контрольні запитання.

1. Визначте необхідність та основні завдання маркетингового аналізу проектів.

2. Охарактеризуйте основні етапи проведення маркетингових досліджень під час аналізу проектних рішень.

3. Інформаційна база маркетингового аналізу проекту.

4. Які фактори впливають на межі та якісний склад аналізу ринку?

5. Як змінюється сутність маркетингового аналізу проекту, якщо проект сфокусовано на міжнародний ринок?

6. Яким чином можна розвинути існуючі ринки товарів?

7. Прокоментуйте, з чим пов’язаний вибір стратегії розвитку ринку видом ринку чи фокусом проекту.

8. Охарактеризуйте можливі стратегії розвитку ринку.


Читайте також:

  1. II. Навчальні цілі заняття
  2. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  3. III. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  4. IV етап. Практичне застосування одержаних даних.
  5. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  6. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  7. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  8. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  9. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  10. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  11. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  12. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ




Переглядів: 501

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Концепція витрат і вигод у проектному аналізі | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.