Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Реакція споживача на зміну цін товарів.

У дослідженні кривих "доход-споживання" і кривих Энгеля приймалося допущення, що змінюється доход споживача. З іншого боку, можна зафіксувати доход і ввести в дослідження зміна ціни блага.

Коли при фіксованій величині бюджету змінюється ціна одного з благ, бюджетна лінія змінює кут нахилу, тобто повертається навколо крапки свого перетинання з віссю іншого блага, стосуючись інших кривих байдужності. Чим нижче ціна товару, тим більше віддаляється від початку координат крапка перетинання бюджетної лінії з віссю споживання товару, що подешевів, досягаючи більш віддалених кривих байдужності (і навпаки). Усі крапки торкання бюджетної лінії, що змінює своє положення, із кривими байдужності утворять лінію "ціна - споживання". Вона показує, як споживач реагує на зміну ціни блага (мал.4.5).

У даному прикладі змінюється ціна блага В: при її зниженні споживач за свій бюджет може купити більше товару В (тобто кут нахилу бюджетної лінії до осі QВ менше), а при підвищенні - менше (тобто кут нахилу більше).

 

Зміна ціни блага змінює не тільки порівняльну приступність благ для споживача з фіксованим бюджетом, але і його реальний добробут (зниження ціни робить його "багатшими", а підвищення - "бідніше").

Якщо індивід має карту байдужності зі зрушеними до однієї з осей координат кривими байдужності, то лінія "ціна - споживання" буде в підсумку нахилятися до цієї осі. Наприклад, на мал.4.6 "неякісним" благом є товар А, а "нормальним" - товар В.

 


Читайте також:

  1. V Ідентифікація, раціоналізація, проекція, інтроекція, агресія, зворотна реакція та їх комплекси.
  2. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  3. VI Реакція вуглеводневого адикалу
  4. VІ – харчова реакція (пиття).
  5. А — позитивна умовна реакція натискання на клавішу, В — бурхлива емоційно-рухова реакція за відсутності харчового підкріплення сигналу.
  6. Аналіз впливу факторів на зміну сумми гуртової реалізації
  7. АНАЛІЗ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧА
  8. Антропогенні впливи та реакція геосистем на них
  9. Берестейська церковна унія 1596 року і реакція на неї в українському суспільстві.
  10. Бюджетне обмеження й можливості споживача
  11. Бюджетне обмеження споживача
  12. Важливість товару для споживача




Переглядів: 546

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Реакція споживача на зміну його доходу. | Ефект заміщення й ефект доходу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.025 сек.