Можливість отримання іншої допомоги у необхідних випадках
Під час контролю парламентськими комітетами складних ділянок політики або законодавства може знадобитися консультація або допомога конкретних фахівців. Наприклад, у ході аналізу національного бюджету на предмет дотримання прав людини може бути потрібною не тільки допомога фахівця з прав людини, але й порада економіста, здатного надати консультації щодо економічних наслідків бюджетних пропозицій або внесення до них змін.
У багатьох парламентах існують власні юридичні або спеціалізовані відділи, створені для надання консультацій усім парламентарям, які їх потребують. Деякі парламенти мають конкретних вузьких спеціалістів у складі апарату парламентських комітетів або органів згідно з їхніми потребами. У тих парламентах, де нема ані першого, ані другого, парламентарі все-таки можуть отримувати консультації на періодичнійодноразовій основі від науковців та інших спеціалістів, які не належать до парламентського апарату, але можуть бути джерелом правових знань.
Втім, парламентські ресурси не є необмеженими. До інших джерел консультацій та інформації можна віднести матеріали міжнародних та внутрішніх оцінок, здійснених організаціями громадянського суспільства, звіти міжнародних правозахисних організацій, міжурядових органів та спеціальних доповідачів. Для забезпечення належного інформування парламентарів можливий розвиток стосунків між національними установами на інноваційній основі. Наприклад, національні органи аудиту можуть надати неоціниму підтримку у ході проведення парламентарями фінансового контролю показників діяльності уряду. Так само, можливості парламентарів щодо компетентного контролю урядової правової аналітики будуть розширені публікаціями юридичних порад, які надавалися урядові його юридичними консультантами, відкриттям широкого доступу для громадського контролю до порад, які надаються науковцями і практиками у відповідних галузях.