МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Основні види відносних величин
1.Відносні величини планового завдання (прогнозування) характеризують передбачуваний розмір збільшення або зменшення розмірів явища за планом (прогнозом) у наступному періоді порівняно з базисним (одним із попередніх періодів, прийнятих за базу порівняння). 2.Відносні величини виконання плану (договірних зобов'язань, державного замовлення) характеризують рівень виконання прогностичних розрахунків, їх одержують шляхом порівняння фактично досягнутого рівня в звітному періоді з рівнем, передбаченим планом (договорами або державним замовленням). 3.Відносними величинами динаміки називаються показники, що виражають ступінь зміни розмірів явища у часі. Вони характеризують напрям і швидкість зміни явищ у часі, темпи їх розвитку. Відносну величину динаміки визначають як співвідношення фактично досягнутого рівня в звітному періоді з рівнем одного із попередніх періодів, прийнятих за базу порівняння. 4.Відносні величини структури - це співвідношення розмірів частини і цілого, вони характеризують склад досліджуваної сукупності. Відносні величини структури визначаються як відношення абсолютної величини кожного з елементів сукупності до абсолютної величини всієї сукупності і можуть бути відображені у вигляді частки або у відсотках. Сума відносних величин структури по всій сукупності дорівнює одиниці або 100%. При аналізі структури в динаміці використовуються відсоткові пункти. 5.Відносні величини координації застосовуються для характеристики співвідношення між окремими частинами статистичної сукупності і показують у скільки разів порівнювана частина більша або менша частини, що прийнята за базу порівняння. За базу порівняння береться частина цілого, яка має найменшу питому вагу. 6. Відносні величини порівняння обчислюють як співвідношення однойменних показників, що характеризують різні об'єкти (підприємства, галузі) або території (міста, регіони, країни) і мають однакову часову визначеність. 7. Відносні величини інтенсивності характеризують ступінь поширення чи розвитку явища в певному середовищі. Вони обчислюються як співвідношення двох різнойменних величин: абсолютної величини досліджуваного явища і абсолютної величини, що характеризує об'єм середовища, у якому відбувається розвиток або розповсюдження явища. Хід роботи : Приклад 1. Плановий та фактичний обсяг реалізації продукції трьох лісопромислових господарств характеризується даними таблиці 1: Плановий та фактичний обсяг реалізації продукції трьох лісопромислових господарств Таблиця 1
Необхідно: Визначити по кожному господарству та в цілому по трьох господарствах відносні величини: планового завдання; виконання плану; динаміки. Показати взаємозв'язок обчислених відносних величин. Рішення оформити у вигляді таблиці. Рішення: 1. Відносна величина планового завдання (Впз)
1. Впз = 22,4: 22,1х100% =101,4% 2. Впз = 32,5: 32,4х100% =100,3% 3. Впз = 42,7: 41,6х100% =102,6% Разом: Впз = 97,6: 96,1х100% =101,6% 2. Відносна величина виконання плану (Ввп)
1. Ввп = 23,5 : 22,4 х 100% = 104,9% 2. Ввп = 35,7 : 32,5 х 100% = 109,8% 3. Ввп = 43,2 : 42,7 х 100% = 101,2% Разом: Ввп = 102,4 : 97,6 х 100% = 104,9%
3.Відносна величина динаміки (Вд)
1. Вд = 23,5 : 22,1 х 100% = 106,3% 2. Вд = 35,7 : 32,4 х 100% = 110,2% 3. Вд = 43,2 : 41,6 х 100% = 103,8% Разом: Вд = 102,4 : 96,1 х 100% = 106,6%
4.Взаємозв'язок обчислених відносних величин Вд = Ввп х Впз = 1,049 х 1,016 = 1,066 Розраховані показники заносимо до таблиці2: Таблиця 2 Показники виконання плану та динаміки реалізації продукції лісопромислових господарств
Відповідь: Планом на звітний рік передбачалося збільшити обсяг реалізації продукції лісопромислових господарств на 1,6%, фактично обсяг реалізації порівняно з минулим роком збільшився на 6,6 %, план реалізації продукції в звітному році був перевиконаний на 4,9 %. Найкращі показники у виконанні плану були в ліспромхозі № 2, який перевиконав план на 9,8% та реалізував продукції порівняно з минулим роком на 10,2% більше.
Приклад 2. Чисельність працівників промислового підприємства за категоріями персоналу за два роки характеризується такими даними: Персонал промислового підприємства за 2012-2013 роки, (чол.)
Необхідно: Визначити відносні величини структури та структурних зрушень персоналу підприємства. Рішення оформити у вигляді таблиці. Рішення: Відносні величини структури (питома вага) визначаються як процентне відношення чисельності окремих категорій персоналу до загальної чисельності працівників підприємства: 2012 рік 2013 рік Робітники 2564: 3160 x100 = 81,2% 2710: 3340 x 100 = 81,1% Учні 51: 3160 x100 = 1,6% 46: 3340 x 100 =1,4% Інженерно-технічні 369: 3160 x 100 = 11,7% 411: 3340 х 100=12,3% працівники Службовці 127:3160 x 100=4,0% 123: 3340x 100 = 3,7% обсл. персонал 39: 3160 x 100= 1,2% 39: 3340 x 100 = 1,2% Структурні зрушення визначаємо як різницю між відносними величинами структури 2013 і 2012 років: 81,1 – 81,2 = – 0,1 Вихідні дані з умови задачі та обчислені показники структури та структурних зрушень заносимо в таблицю. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|