МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Одеса – 2015МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ОДЕСЬКА НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ
Нетребський О.А., Неменуща С.М. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ
Методичні вказівки до самостійної роботи
Одеса – 2015
Нетребський О.А., Неменуща С.М. Безпека життєдіяльності.: Методічні вказівки до самостійної роботи. Одеська національна академія харчових технологій, 2015. – 40 с.
Курс “Безпека життєдіяльності” є нормативно професійно-орієнтованим курсом. Мета курсу полягає у набутті студентом компетенцій, знань, умінь і навичок для здійснення професійної діяльності за спеціальністю з урахуванням ризику виникнення техногенних аварій й природних небезпек, які можуть спричинити надзвичайні ситуації та привести до несприятливих наслідків на підприємствах, а також формування у студентів відповідальності за особисту та колективну безпеку. Оволодіння цим курсом повинне виробити у студентів уявлення про теоретичні та наукові основи забезпечення індивідуальної та колективної безпеки життєдіяльності. Методичні вказівки до самостійної роботи призначено для студентів напряму підготовки 6.030504 «Економіка підприємства», 6.030507 «Маркетинг», 6.030509 «Облік і аудит», 6.030510 «Товарознавство і торгівельне підприємництво», 6.030601 «Менеджмент», 6.040106 «Екологія, охорона навколишнього середовища та збалансоване природокористування», 6.050101 «Комп’ютерні науки»; 6.050102 «Комп’ютерна інженерія», 6.050202 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології», 6.050304 «Нафтогазова справа», 6.050502 «Інженерна механіка», 6.050503 «Машинобудування», 6.050601 «Теплоенергетика», 6.050604 «Енергомашинобудування», 6.050701 «Електротехніка та електротехнології», 6.050702 «Електромеханіка», 6.051701 «Харчові технології та інженерія», 6.140101 «Готельно-ресторанна справа», 6.140103 «Туризм».
Рецензент: ХХХХ., д.т.н., професор Одеської національної академії харчових технологій
Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні кафедри безпеки життєдіяльності Протокол № від 2015 р.
Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.051701 «Харчові технології та інженерія». Протокол № від 2015 р.
Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.030504 «Економіка підприємства», 6.030509 «Облік і аудит», 6.030601 «Менеджмент». Протокол № від 2015 р.
Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.030507 «Маркетинг» Протокол № від 2015 р.
Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.050202 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології», 6.050702 «Електромеханіка». Протокол № від 2015 р.
Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.050503 «Машинобудування», 6.050502 «Інженерна механіка». Протокол № від 2015 р.
Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.140101 «Готельно-ресторанна справа», 6.140103 «Туризм». Протокол № від 2015 р.
Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.030510 «Товарознавство і торгівельне підприємництво». Протокол № від 2015 р.
Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.040106 «Екологія, охорона навколишнього середовища та збалансоване природокористування». Протокол № від 2015 р.
Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.050604 «Енергомашинобудування». Протокол № від 2015 р.
Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.050601 «Теплоенергетика», 6.050701 «Електротехніка та електротехнології», 6.050304 «Нафтогазова справа».. Протокол № від 2015 р.
Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.050101 «Комп’ютерні науки», 6.050102 «Комп’ютерна інженерія».. Протокол № від 2015 р.
ãОНАХТ, 2015
ВСТУП Дисципліна "Безпека життєдіяльності" є нормативною навчальною дисципліною, яка входить в комплекс обов’язкових програм підготовки бакалаврів. Мета вивчення дисципліни: - надати студентам сучасні знання про загальні закономірності виникнення і розвитку небезпек, надзвичайних ситуацій, їх властивості і можливий вплив на здоров’я та життя людини; - сформувати уміння та навички для виявлення, запобігання, протидії, ліквідації та захисту від небезпек і надзвичайних ситуацій. До задач курсу належать: - ідентифікація потенційних небезпек, тобто розпізнавання їх виду; - визначення небезпечних і шкідливих факторів, які є матеріальними носіями небезпек; - прогнозування ймовірності і наслідків впливу небезпечних, шкідливих і вражаючих факторів на безпеку системи «людина-машина-середовище» мешкання; - розробка заходів та застосування засобів захисту від дії небезпечних, шкідливих та вражаючих факторів; - запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, а в разі їх появи прийняття адекватних рішень та виконання дій, спрямованих на ліквідацію або локалізацію цих небезпек. В результаті вивчення дисципліни студент повинен: знати: - теоретичні основи забезпечення безпеки життєдіяльності; - основні положення безпеки життєдіяльності; - можливу сферу небезпек у повсякденному житті та в умовах надзвичайних ситуацій і основні напрямки забезпечення безпеки життєдіяльності в цих умовах; - концепцію допустимого ризику як міру небезпеки та забезпечення безпеки життєдіяльності; - джерела техногенної, природної, екологічної, біологічної та соціальної небезпеки та заходи по забезпеченню безпеки життєдіяльності при прояві цих небезпек; - класифікацію надзвичайних ситуацій, характеристику вражаючих факторів та осередків ураження при надзвичайних ситуаціях техногенного та природного характеру; - основні законодавчі та нормативні акти з питань безпеки життєдіяльності; - засоби та заходи надання першої допомоги собі та постраждалим, мету та основні види рятувальних та інших невідкладних робіт, їх організацію та порядок проведення; вміти: - ідентифікувати небезпеку; - визначати рівень безпеки людини; - прогнозувати можливі наслідки від дії природно-техногенних небезпек; - визначати превентивні заходи попередження надзвичайних ситуацій; - оцінювати можливі наслідки надзвичайних ситуацій, вирішувати задачі по оцінці хімічної обстановки, робити висновки та пропозиції, які направлені на забезпечення безпеки в умовах хімічного забруднення; - надавати першу медичну допомогу собі та постраждалим від різних видів небезпек (при запамороченні, опіках та ураженнях отруйними речовинами, переломах, розривах зв'язок, ураженнях електричним струмом, блискавкою та ін.); - співпрацювати з державними та міжнародними структурами для забезпечення суспільної та особистостої безпеки; - грамотно користуватися правовими основами безпечного життя і діяльності. Методичні вказівки (МВ) розроблено з метою надання допомоги студентам під час самостійного вивчення матеріалу з дисципліни «Безпека життєдіяльності» відповідно до робочої програми (табл. 1) - опрацювання окремих розділів програми, які не виносяться на лекції та підготовка до практичних занять. Для опрацювання матеріалу надано перелік основної та додаткової літератури і контрольні питання для самоперевірки якості засвоєння матеріалу. Самостійна робота студента (СРС) є основним засобом оволодіння навчальним матеріалом під час позааудиторної навчальної роботи і його творчого застосування в майбутній професійній діяльності. Ознаки класифікації самостійної роботи студента: 1. Види СРС: – самостійна робота, яка забезпечує підготовку до аудиторних занять, поточного і семестрового контролю знань; – пошуково-аналітична робота; – науково-дослідна робота; – практика на підприємствах та в організаціях; – участь в тренінгах. 2. Форми СРС: – самостійне опрацювання або вивчення теоретичного матеріалу; – виконання домашніх завдань; – підготовка до контрольних робіт, тестів та інших форм поточного контролю; – письмове оформлення звітів з лабораторних робіт; – підготовка до модульних та семестрових контролів; – підготовка рефератів тощо. У разі виникнення питань із СРС їх треба систематизувати і звернутися за консультацією на кафедру «Безпеки життєдіяльності» відповідно до графіка консультацій викладача. Таблиця 1. Розподіл навчального часу самостійної роботи студентів
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|