Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Одеса – 2015

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ОДЕСЬКА НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ


ХАРЧОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

 

Нетребський О.А., Неменуща С.М.

БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

 

 

Методичні вказівки

до самостійної роботи

 

 

Одеса – 2015

 

Нетребський О.А., Неменуща С.М. Безпека життєдіяльності.: Методічні вказівки до самостійної роботи. Одеська національна академія харчових технологій, 2015. – 40 с.

 

Курс “Безпека життєдіяльності” є нормативно професійно-орієнтованим курсом. Мета курсу полягає у набутті студентом компетенцій, знань, умінь і навичок для здійснення професійної діяльності за спеціальністю з урахуванням ризику виникнення техногенних аварій й природних небезпек, які можуть спричинити надзвичайні ситуації та привести до несприятливих наслідків на підприємствах, а також формування у студентів відповідальності за особисту та колективну безпеку. Оволодіння цим курсом повинне виробити у студентів уявлення про теоретичні та наукові основи забезпечення індивідуальної та колективної безпеки життєдіяльності.

Методичні вказівки до самостійної роботи призначено для студентів напряму підготовки 6.030504 «Економіка підприємства», 6.030507 «Маркетинг», 6.030509 «Облік і аудит», 6.030510 «Товарознавство і торгівельне підприємництво», 6.030601 «Менеджмент», 6.040106 «Екологія, охорона навколишнього середовища та збалансоване природокористування», 6.050101 «Комп’ютерні науки»; 6.050102 «Комп’ютерна інженерія», 6.050202 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології», 6.050304 «Нафтогазова справа», 6.050502 «Інженерна механіка», 6.050503 «Машинобудування», 6.050601 «Теплоенергетика», 6.050604 «Енергомашинобудування», 6.050701 «Електротехніка та електротехнології», 6.050702 «Електромеханіка», 6.051701 «Харчові технології та інженерія», 6.140101 «Готельно-ресторанна справа», 6.140103 «Туризм».

 

Рецензент: ХХХХ., д.т.н., професор Одеської національної академії харчових технологій

 

Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні кафедри безпеки життєдіяльності

Протокол № від 2015 р.

 

Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.051701 «Харчові технології та інженерія».

Протокол № від 2015 р.

 

Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.030504 «Економіка підприємства», 6.030509 «Облік і аудит», 6.030601 «Менеджмент».

Протокол № від 2015 р.

 

Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.030507 «Маркетинг»

Протокол № від 2015 р.

 

Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.050202 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології», 6.050702 «Електромеханіка».

Протокол № від 2015 р.

 

Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.050503 «Машинобудування», 6.050502 «Інженерна механіка».

Протокол № від 2015 р.

 

Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.140101 «Готельно-ресторанна справа», 6.140103 «Туризм».

Протокол № від 2015 р.

 

Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.030510 «Товарознавство і торгівельне підприємництво».

Протокол № від 2015 р.

 

Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.040106 «Екологія, охорона навколишнього середовища та збалансоване природокористування».

Протокол № від 2015 р.

 

Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.050604 «Енергомашинобудування».

Протокол № від 2015 р.

 

Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.050601 «Теплоенергетика», 6.050701 «Електротехніка та електротехнології», 6.050304 «Нафтогазова справа»..

Протокол № від 2015 р.

 

Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.050101 «Комп’ютерні науки», 6.050102 «Комп’ютерна інженерія»..

Протокол № від 2015 р.

 

ãОНАХТ, 2015

 

 

ВСТУП

Дисципліна "Безпека життєдіяльності" є нормативною навчальною дисципліною, яка входить в комплекс обов’язкових програм підготовки бакалаврів.

Мета вивчення дисципліни:

- надати студентам сучасні знання про загальні закономірності виникнення і розвитку небезпек, надзвичайних ситуацій, їх властивості і можливий вплив на здоров’я та життя людини;

- сформувати уміння та навички для виявлення, запобігання, протидії, ліквідації та захисту від небезпек і надзвичайних ситуацій.

До задач курсу належать:

- ідентифікація потенційних небезпек, тобто розпізнавання їх виду;

- визначення небезпечних і шкідливих факторів, які є матеріальними носіями небезпек;

- прогнозування ймовірності і наслідків впливу небезпечних, шкідливих і вражаючих факторів на безпеку системи «людина-машина-середовище» мешкання;

- розробка заходів та застосування засобів захисту від дії небезпечних, шкідливих та вражаючих факторів;

- запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, а в разі їх появи прийняття адекватних рішень та виконання дій, спрямованих на ліквідацію або локалізацію цих небезпек.

В результаті вивчення дисципліни студент повинен:

знати:

- теоретичні основи забезпечення безпеки життєдіяльності;

- основні положення безпеки життєдіяльності;

- можливу сферу небезпек у повсякденному житті та в умовах надзвичайних ситуацій і основні напрямки забезпечення безпеки життєдіяльності в цих умовах;

- концепцію допустимого ризику як міру небезпеки та забезпечення безпеки життєдіяльності;

- джерела техногенної, природної, екологічної, біологічної та соціальної небезпеки та заходи по забезпеченню безпеки життєдіяльності при прояві цих небезпек;

- класифікацію надзвичайних ситуацій, характеристику вражаючих факторів та осередків ураження при надзвичайних ситуаціях техногенного та природного характеру;

- основні законодавчі та нормативні акти з питань безпеки життєдіяльності;

- засоби та заходи надання першої допомоги собі та постраждалим, мету та основні види рятувальних та інших невідкладних робіт, їх організацію та порядок проведення;

вміти:

- ідентифікувати небезпеку;

- визначати рівень безпеки людини;

- прогнозувати можливі наслідки від дії природно-техногенних небезпек;

- визначати превентивні заходи попередження надзвичайних ситуацій;

- оцінювати можливі наслідки надзвичайних ситуацій, вирішувати задачі по оцінці хімічної обстановки, робити висновки та пропозиції, які направлені на забезпечення безпеки в умовах хімічного забруднення;

- надавати першу медичну допомогу собі та постраждалим від різних видів небезпек (при запамороченні, опіках та ураженнях отруйними речовинами, переломах, розривах зв'язок, ураженнях електричним струмом, блискавкою та ін.);

- співпрацювати з державними та міжнародними структурами для забезпечення суспільної та особистостої безпеки;

- грамотно користуватися правовими основами безпечного життя і діяльності.

Методичні вказівки (МВ) розроблено з метою надання допомоги студентам під час самостійного вивчення матеріалу з дисципліни «Безпека життєдіяльності» відповідно до робочої програми (табл. 1) - опрацювання окремих розділів програми, які не виносяться на лекції та підготовка до практичних занять. Для опрацювання матеріалу надано перелік основної та додаткової літератури і контрольні питання для самоперевірки якості засвоєння матеріалу.

Самостійна робота студента (СРС) є основним засобом оволодіння навчальним матеріалом під час позааудиторної навчальної роботи і його творчого застосування в майбутній професійній діяльності.

Ознаки класифікації самостійної роботи студента:

1. Види СРС:

– самостійна робота, яка забезпечує підготовку до аудиторних занять, поточного і семестрового контролю знань;

– пошуково-аналітична робота;

– науково-дослідна робота;

– практика на підприємствах та в організаціях;

– участь в тренінгах.

2. Форми СРС:

– самостійне опрацювання або вивчення теоретичного матеріалу;

– виконання домашніх завдань;

– підготовка до контрольних робіт, тестів та інших форм поточного контролю;

– письмове оформлення звітів з лабораторних робіт;

– підготовка до модульних та семестрових контролів;

– підготовка рефератів тощо.

У разі виникнення питань із СРС їх треба систематизувати і звернутися за консультацією на кафедру «Безпеки життєдіяльності» відповідно до графіка консультацій викладача.

Таблиця 1.

Розподіл навчального часу самостійної роботи студентів

№ з/п Види навчальної діяльності Кількість годин
денна форма навчання заочна форма навчання
Опрацювання лекційного матеріалу
Підготовка до практичних занять
Опрацювання окремих розділів програми, які не виносяться на лекції
Виконання індивідуальних навчально-дослідних завдань
Виконання курсового проекту (роботи) - -
Разом з дисципліни
Підготовка та складання контрольних заходів

Читайте також:

  1. Настанова з повітрянодесантної служби
  2. Начальник повітрянодесантної служби
  3. Обладнання повітрянодесантного комплексу
  4. ОДЕСА - 2014
  5. ОДЕСА ОДЕУ 2007
  6. Одеса ОДЕУ 2009
  7. Повітрянодесантний комплекс
  8. Поспелова І.Д. Історія психології (загальний огляд). - Одеса: - ПУПУ ім. К.Д.Ушинського, 2015. - 62 с.
  9. Поспелова І.Д. Історія психології (тести). - Одеса: - ПУПУ ім. К.Д.Ушинського, 2015. - 53 с.
  10. ТАКТИКО-ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПОВІТРЯНОДЕСАНТНОЇ ТЕХНІКИ




Переглядів: 548

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Этап прогнозирования 13 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.