МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Одеса – 2015МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ОДЕСЬКА НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ
Нетребський О.А., Неменуща С.М. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ
Методичні вказівки до самостійної роботи
Одеса – 2015
Нетребський О.А., Неменуща С.М. Безпека життєдіяльності.: Методічні вказівки до самостійної роботи. Одеська національна академія харчових технологій, 2015. – 40 с.
Курс “Безпека життєдіяльності” є нормативно професійно-орієнтованим курсом. Мета курсу полягає у набутті студентом компетенцій, знань, умінь і навичок для здійснення професійної діяльності за спеціальністю з урахуванням ризику виникнення техногенних аварій й природних небезпек, які можуть спричинити надзвичайні ситуації та привести до несприятливих наслідків на підприємствах, а також формування у студентів відповідальності за особисту та колективну безпеку. Оволодіння цим курсом повинне виробити у студентів уявлення про теоретичні та наукові основи забезпечення індивідуальної та колективної безпеки життєдіяльності. Методичні вказівки до самостійної роботи призначено для студентів напряму підготовки 6.030504 «Економіка підприємства», 6.030507 «Маркетинг», 6.030509 «Облік і аудит», 6.030510 «Товарознавство і торгівельне підприємництво», 6.030601 «Менеджмент», 6.040106 «Екологія, охорона навколишнього середовища та збалансоване природокористування», 6.050101 «Комп’ютерні науки»; 6.050102 «Комп’ютерна інженерія», 6.050202 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології», 6.050304 «Нафтогазова справа», 6.050502 «Інженерна механіка», 6.050503 «Машинобудування», 6.050601 «Теплоенергетика», 6.050604 «Енергомашинобудування», 6.050701 «Електротехніка та електротехнології», 6.050702 «Електромеханіка», 6.051701 «Харчові технології та інженерія», 6.140101 «Готельно-ресторанна справа», 6.140103 «Туризм».
Рецензент: ХХХХ., д.т.н., професор Одеської національної академії харчових технологій
Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні кафедри безпеки життєдіяльності Протокол № від 2015 р.
Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.051701 «Харчові технології та інженерія». Протокол № від 2015 р.
Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.030504 «Економіка підприємства», 6.030509 «Облік і аудит», 6.030601 «Менеджмент». Протокол № від 2015 р.
Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.030507 «Маркетинг» Протокол № від 2015 р.
Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.050202 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології», 6.050702 «Електромеханіка». Протокол № від 2015 р.
Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.050503 «Машинобудування», 6.050502 «Інженерна механіка». Протокол № від 2015 р.
Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.140101 «Готельно-ресторанна справа», 6.140103 «Туризм». Протокол № від 2015 р.
Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.030510 «Товарознавство і торгівельне підприємництво». Протокол № від 2015 р.
Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.040106 «Екологія, охорона навколишнього середовища та збалансоване природокористування». Протокол № від 2015 р.
Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.050604 «Енергомашинобудування». Протокол № від 2015 р.
Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.050601 «Теплоенергетика», 6.050701 «Електротехніка та електротехнології», 6.050304 «Нафтогазова справа».. Протокол № від 2015 р.
Розглянуто та рекомендовано до видання на засіданні науково-методичної комісії з напряму підготовки 6.050101 «Комп’ютерні науки», 6.050102 «Комп’ютерна інженерія».. Протокол № від 2015 р.
ãОНАХТ, 2015
ВСТУП Дисципліна "Безпека життєдіяльності" є нормативною навчальною дисципліною, яка входить в комплекс обов’язкових програм підготовки бакалаврів. Мета вивчення дисципліни: - надати студентам сучасні знання про загальні закономірності виникнення і розвитку небезпек, надзвичайних ситуацій, їх властивості і можливий вплив на здоров’я та життя людини; - сформувати уміння та навички для виявлення, запобігання, протидії, ліквідації та захисту від небезпек і надзвичайних ситуацій. До задач курсу належать: - ідентифікація потенційних небезпек, тобто розпізнавання їх виду; - визначення небезпечних і шкідливих факторів, які є матеріальними носіями небезпек; - прогнозування ймовірності і наслідків впливу небезпечних, шкідливих і вражаючих факторів на безпеку системи «людина-машина-середовище» мешкання; - розробка заходів та застосування засобів захисту від дії небезпечних, шкідливих та вражаючих факторів; - запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, а в разі їх появи прийняття адекватних рішень та виконання дій, спрямованих на ліквідацію або локалізацію цих небезпек. В результаті вивчення дисципліни студент повинен: знати: - теоретичні основи забезпечення безпеки життєдіяльності; - основні положення безпеки життєдіяльності; - можливу сферу небезпек у повсякденному житті та в умовах надзвичайних ситуацій і основні напрямки забезпечення безпеки життєдіяльності в цих умовах; - концепцію допустимого ризику як міру небезпеки та забезпечення безпеки життєдіяльності; - джерела техногенної, природної, екологічної, біологічної та соціальної небезпеки та заходи по забезпеченню безпеки життєдіяльності при прояві цих небезпек; - класифікацію надзвичайних ситуацій, характеристику вражаючих факторів та осередків ураження при надзвичайних ситуаціях техногенного та природного характеру; - основні законодавчі та нормативні акти з питань безпеки життєдіяльності; - засоби та заходи надання першої допомоги собі та постраждалим, мету та основні види рятувальних та інших невідкладних робіт, їх організацію та порядок проведення; вміти: - ідентифікувати небезпеку; - визначати рівень безпеки людини; - прогнозувати можливі наслідки від дії природно-техногенних небезпек; - визначати превентивні заходи попередження надзвичайних ситуацій; - оцінювати можливі наслідки надзвичайних ситуацій, вирішувати задачі по оцінці хімічної обстановки, робити висновки та пропозиції, які направлені на забезпечення безпеки в умовах хімічного забруднення; - надавати першу медичну допомогу собі та постраждалим від різних видів небезпек (при запамороченні, опіках та ураженнях отруйними речовинами, переломах, розривах зв'язок, ураженнях електричним струмом, блискавкою та ін.); - співпрацювати з державними та міжнародними структурами для забезпечення суспільної та особистостої безпеки; - грамотно користуватися правовими основами безпечного життя і діяльності. Методичні вказівки (МВ) розроблено з метою надання допомоги студентам під час самостійного вивчення матеріалу з дисципліни «Безпека життєдіяльності» відповідно до робочої програми (табл. 1) - опрацювання окремих розділів програми, які не виносяться на лекції та підготовка до практичних занять. Для опрацювання матеріалу надано перелік основної та додаткової літератури і контрольні питання для самоперевірки якості засвоєння матеріалу. Самостійна робота студента (СРС) є основним засобом оволодіння навчальним матеріалом під час позааудиторної навчальної роботи і його творчого застосування в майбутній професійній діяльності. Ознаки класифікації самостійної роботи студента: 1. Види СРС: – самостійна робота, яка забезпечує підготовку до аудиторних занять, поточного і семестрового контролю знань; – пошуково-аналітична робота; – науково-дослідна робота; – практика на підприємствах та в організаціях; – участь в тренінгах. 2. Форми СРС: – самостійне опрацювання або вивчення теоретичного матеріалу; – виконання домашніх завдань; – підготовка до контрольних робіт, тестів та інших форм поточного контролю; – письмове оформлення звітів з лабораторних робіт; – підготовка до модульних та семестрових контролів; – підготовка рефератів тощо. У разі виникнення питань із СРС їх треба систематизувати і звернутися за консультацією на кафедру «Безпеки життєдіяльності» відповідно до графіка консультацій викладача. Таблиця 1. Розподіл навчального часу самостійної роботи студентів
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|