МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Рекомендації щодо підготовки до практичного заняттяØ Опрацювати теоретичні відомості практичного заняття та рекомендовану літературу за темою. Ø Вивчити основні поняття та визначення. Ø Надаючи характеристику техногенним небезпекам, з’ясуйте, що таке аварії І та ІІ категорії, і які їх наслідки. Ø З’ясувати сутність принципів нормування іонізуючих випромінювань і шкідливих речовин. Ø Засвоїти методи реєстрації іонізуючих речовин та визначення концентрації шкідливих речовин у повітрі. Ø Розглядаючи питання про гостру променеву хворобу звернути увагу на ознаки хвороби та правила поведінки в радіаційно зараженій місцевості. Ø Вивчаючи матеріал цієї теми слід звернути увагу на джерела хімічного зараження, ступені токсичності сильнодіючих отруйних речовин, їх дози за ступенем токсичності на людину. Ø Розглядаючи питання про дію сильнодіючих отруйних речовин, звернути увагу на ознаки отруєння, алгоритм першої медичної допомоги та правила поведінки на хімічно зараженій місцевості. Ø Ознайомитися з будовою, принципом, технічними характеристиками та правилами експлуатації приладів радіаційної розвідки і контролю радіометром-рентгенометром ДП-5А, «Терра», «Прип`ять», приладом хімічної розвідки ПХР.
Основні контрольні запитання: 1.Охарактеризувати види іонізуючих випромінювань. 2.Які якісні характеристики мають іонізуючі випромінювання? 3.Які кількісні характеристики мають іонізуючі випромінювання? 4.Які одиниці вимірювання кількісних характеристик іонізуючих випромінювань за системою СІ? 5.Методи реєстрації іонізуючих випромінювань, їх стисла характеристика. 6.Які принципи покладені в основу нормування іонізуючий радіації? 7.У чому полягає біологічна дія радіації на організм людини? 8.Як обчислити опромінення населення за рік? 9.У чому полягає принцип нормування шкідливих речовин? 10.На які класи небезпечності поділяють шкідливі речовини? 11.Які методи їхньої реєстрації? 12.Які речовини належать до СДОР, їх класифікація? 13.Яка доза вважається максимальною разовою дозою отруєння шкідливими речовинами? Яка – максимальною середньодобовою? 14.Які особливості першої медичної допомоги при отруєннях СДОР?
Матеріали для обов’язкового вивчення: Ø Матеріали лекції. Ø Методичні вказівки до вивчення навчальної дисципліни «Безпека життєдіяльності» / Укладачі : В.П.Матейчик, Г.Ф.Гусєв – К. НТК, 2013.
Ø Практикум з нормативної навчальної дисципліни «Безпека життєдіяльності» / Укладачі : Г.Ф.Гусєв, П.І.Чуваєв, Г.В.Харькова, Г.М.Харамда, С.Т.Сусло, Т.М.Пальчик, В.І. Зюзюн – за ред.В.П.Матейчика. – К. НТУ, 2013 - 114с. Ø Желібо Є П., Зацарний В.В. Безпека життєдіяльності: Підруч. – К.: Каравела, 2006. – С. 181–232. Ø Джигерей В.С., Житецький В.Ц. Безпека життєдіяльності: Навчальний посібник – Львів, Афіша, 2000,- С.183-196. Ø Величко С.П., Царенко І.Л. Лабораторний практикум з безпеки життєдіяльності: Навчальний посібник – К. «ВД «Професіонал», 2008, С.26-39, 108-126. Ø Сусло С.Т. Безпека життя і діяльності людини. Навчальний посібник, МОН України, К., НТУ, 2001 – 288с. Ø Сусло С.Т., Заплатинський В.М., Харамда Г.М.Цивільний захист: Навчальний посібник за редакцією М.О.Біляковича –К.: Арістей, 2007. С.– 368 с. Ø Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни безпека життєдіяльності / Укладачі С.Т. Сусло, Г.Ф. Гусєв. – К. НТУ, 2009.
Додатковий матеріал для вивчення: Ø Безпека життєдіяльності: Навч. посіб. / За ред. В.Г. Цапка. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: Знання – Прес, 2003. – С.111 Ø Шоботов В.М. Цивільна оборона: Навч. посіб. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – С. 206 – 217 Ø Ю.С.Скобло, В.Г.Цапко, Д.І.Мазоренко, Л.М.Тіщенко. Безпека життєдіяльності: Навч.посіб. /За ред.В.Г.Цапка. 3-тевид. К.: Знання, 2004., С. 177-180, 249-252
Завдання до практичного заняття:
2.Робота № 1 (А). Вимірювання природного радіаційного фону за допомогою дозиметрів - радіометрів «Терра», «Прип'ять», ДП-5А (Б) : 2.1.Опрацювати теоретичні відомості практичного заняття та рекомендовану літературу за темою. 2.2. Виміряти природний радіаційний фон за допомогоюдозиметрів «Терра», «Прип'ять»,ДП-5А (Б). 2.3. Обчислити сумарну дозу опромінення, отриману за рік. 2.4.Оформити результати вимірювань та обчислень у вигляді таблиці (табл. 3), порівняти одержані результати, знайти середнє значення і сформулювати висновки щодо проведених досліджень. Таблиця 3 Читайте також:
|
||||||||
|