Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Компетенція ЄС

Структурний підхід

Структура організації ЄС накладає відбиток і на його систему права.

До 2009 р. окремо виділялось комунітарне право, до якого входили : 1) акти Європейської спільноти, 2) акти в сфері зовнішньої політики та політики безпеки, 3) акти щодо співпраці поліції та судових органів в кримінально-правовій сфері. На сьогодні Консолідована версія Договору про Європейський союз змінив таке положення речей, надавши праву ЄС більш цілісного характеру.

Складниками інституційної структури згідно з Консолідованою версією 2007 р. є Європейський Парламент, Європейська Рада, Рада (Міністрів), Європейська Комісія, Суд, Центральний банк та Рахункова палата. Вони приймають відповідні нормативні та інші правові акти. В той же час Лісабонський договір (Консолідована версія про Функціонування ЄС) 2007 р. значно скоротив кількість видів таких актів, ліквідувавши особливі джерела, які видавались в рамках другої опори союзу («загальні стратегії», «загальні акції», «загальні позиції» в рамках спільної зовнішньої політики та політики безпеки) та третьої опори (рамкові рішення тощо).

В якості «правових актів Союзу» Договором залишені тільки ті. Які видаються з 1950-х рр. в рамках ЄСпівтовариства (а також Євроатому). Вони будуть видаватися від імені ЄС в цілому : регламенти, директиви, рішення, рекомендації та висновки.

В дійсний час акти ЄС згідно зі структурним підходом можна поділити на законодавчі (приймаються Парламентом ат Радою ЄС. Частіш за все спільно) та інші правові акти (приймаються і ЄПарламентом), які в свою чергу поділяються на делеговані та виконавчі (приймаються в основному ЄКомісією). Прецедент не право розробляється Судом ЄСпівтовариств, Трибуналом першої інстанції та спеціалізованими трибуналами, які в Договорі зазначені як «Суд ЄС».

Самостійне значення в системі права ЄС набувають норми, які закріплюють правове положення людини і громадянина. Про це свідчить, наприклад, введення громадянства ЄС, прийняття Хартії основоположних прав ЄС (разом з Лісабонськими домовленостями), а також прийняття відповідних нормативних актів інституціями ЄС.

Ще однією частиною права ЄС є право Шенгенських угод. Його головна особливість полягає в тому, що вони зародилось і розвинулось спочатку окремо від ЄС. Тільки у 1999 р. ЄС включив шенгенське право в свою правову систему в якості особливого компоненту. Більшість положень шенгенського права сконцентровані в актах Шенгенського виконавчого комітету.

 

 

 

 

Юридичні кордони діяльності ЄС характеризує поняття компетенція, яка складається з предметів відання та повноважень.

Предмети відання — ті сфери суспільного життя, щодо яких ЄС може приймати нормативні акти та інші рішення.

Повноваження — права і обов’язки ЄС у підвідомчих йому сферах суспільного життя. Як і в інших організаціях, повноваження ЄС здійснюють його керівні органи, які за останньою редакцією установчих договорів називаються «інститути».

За своєю суттю компетенція ЄС є владною, оскільки передбачає видання органами Союзу загальнообов’язкових норм та індивідуальних приписів.

За походженням компетенція ЄС похідна : вона створена за рахунок поступки державами-членами частини своїх суверенних прав на користь національних інститутів ЄС.


Читайте також:

  1. Види місцевих фінансових органів. Компетенція місцевих органів влади в галузі фінансів.
  2. Додаткова компетенція зарубіжних парламентів.
  3. Іншомовна комунікативна компетенція
  4. Історія створення Міжнародного Суду ООН. Компетенція та організація діяльності. Склад та порядок формування Міжнародного Суду ООН.
  5. Компетенція вертикальної ієрархії в галузі управління
  6. Компетенція Верховної Ради України
  7. Компетенція Збройних Сил України в забезпеченні національної безпеки
  8. Компетенція і фінансова база місцевого самоврядування
  9. Компетенція Кабінету Міністрів України
  10. Компетенція канонічного права.
  11. Компетенція канонічного права.




Переглядів: 967

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Функціональний підхід | Основна компетенція

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.