Господарські зв’язки та відносини, що їх засвідчує. Їх класифікація. Міжгалузеві і внутрішньогалузеві зв’язки.
Господарські зв’язки - зв’язки що виникають між суб’єктами ринку і являють собою відносини з приводу обміну розподілу і споживання та просування товарів від виробника до споживача.
+за характером і метою: - економічні (отримання прибутку)
- соціальна (екологічно чиста продукція, культура нації)
+ за структурою: -складні (кілька учасників, посередників)
- прості (без посередників)
+ за кількості учасників: одно, дво, багато ланцюгові
+ за кількістю учасників: -прямі (від виробника в роздрібну мережу)
-опосередковані
+ в залежності від галузей:
- між галузеві ( зв’язує різні галузі)
- внутрішньо галузеві ( зв’язки між торговими підприємствами, тобто в торговій галузі)
+ за терміном дії:
- умовно постійні (більше року)
- оперативні (разові)
+ за формою укладання:на основі договору,телефоном,електронним способом,телефонограми,
Між галузеві ( зв’язує різні галузі);
Внутрішньо галузеві ( зв’язки між торговими підприємствами, тобто в торговій галузі);
Видатний англ. вчений Кейнс на початку 20-го ст. у своїх працях «Загальна теорія зайнятості, проценту і грошей» визначив необхідність втручання держави в єкономіку:
- затвердження правових засад ринку
- визначення і встановлення приоритетів розвитку
- формування соціальних ціностей суспільства
Принципи господарських зв’язків. Їх державне регулювання
Принципи - вихідні положення, основні правила, що відображають сукупність комерційних зв’язків.
Принципи комерційних зв’язків:
- принцип ефективності
- принцип відповідальності
- принцип економічної свободи
- принцип ринковості
Організаційно-правове регулювання суб’єктів ринку – це нормативні документи, що регулюють ринкові відносини:
- Цивільний Кодекс (про умови договорів їх укладення і розірвання)
- Господарський Кодекс (порядок укладання договорів, ціну утворення, відповідальність, виконання та припинення господарських зобов’язань)
- Закон України «Про обмеження монополізму»
- Закон України «Про товарну біржу»
- Закон України «Про споживчу кооперацію»
- інструкція (інструкція про прийняття товарів за якістю і кількістю)