Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 1. Категорійно-понятійний апарат з безпеки життєдіяльності, таксономія небезпек. Ризик як кількісна оцінка небезпек.

Зміст теми.

1. Модель життєдіяльності людини.

2. Головні визначення – безпека, загроза, небезпека, надзвичайна ситуація, ризик.

3. Аксіоми безпеки життєдіяльності.

4. Методологічні основи безпеки життєдіяльності. Системний підхід у безпеці життєдіяльності.

5. Таксономія, ідентифікація та квантифікація небезпек.

6. Види небезпек: мікро- та макро-біологічна, вибухопожежна, гідродинамічна, пожежна, радіаційна, фізична, хімічна, екологічна.

7. Критерії переходу небезпечної події у НС, одиниці виміру показників класифікаційної ознаки НС та їхні порогові значення у природному середовищі, виробничій, транспортній та інших сферах життєдіяльності.

8. Класифікація НС за причинами походження, територіального поширення і обсягів заподіяних або очікуваних збитків.

ЛІТЕРАТУРА

Ø Бедрій Я І. Безпека життєдіяльності. -Л: Афіша, 1999.

Ø Джигирей B.C., Жидецький ВІД. Безпека життєдіяльності. - Львів: Афіша, 1999.

Ø Желібо Є.П., Заверуха Н.М., Зацарний В.В. Безпека життєдіяльності. Навч. посібник для студентів вищих закладів освіти України I-IY рівнів акредитації /За ред. Є.П. Желібо і М.М. Пічі. - Київ "Каравела", Львів "Новий світ - 2000", 2001.

Ø Лапін В.М. Безпека життєдіяльності людини: Навч. посібник. - 3-тє вид., стер. - Л.: Львів, банк. Коледж; К.: Т-во «Знання», КОО, 2000.

Ø Лушкін В. А., Торкалюк В.І, Коржик Б.М., Ачкасов А.Е., Ніколаєнко Л.Ф. Безпека життєдіяльності. Навчальний посібник. -Житомир, 2001.

Ø Навчальна програма нормативної дисципліни "Безпека життєдіяльності" для вищих закладів освіти". - Київ: Міністерство освіти України, 1999

Ø Яким Р.С. Безпека життєдіяльності людини. – Львів: Бескид Біт, 2005.

Вперше дисципліна «Безпека життєдіяльності», як навчальний предмет почали викладати в 1989 році в МТУ ім. Баумана. В Україні в ВНЗ вона викладається з 1995 року.

Концепція «Безпеки життєдіяльності» базується, в першу чергу, на Конституції України, де життя людини, її гідність, здоров’я недоторканість визнані найголовнішими цінностями і гарантуються державою. В основі лежать закони України про «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку» та інші. А також на документі «Порядок денний 21 століття» який був прийнятий на конференції ООН в Ріо-де-Жанейро (1992).

Концепція ООН про сталий розвиток людства:

Сталий людський розвиток – розвиток суспільства який веде до зростання економічного, соціального, культурного , духовного потенціалу.

Безпека людини має два головні аспекти. Вона означає, спершу, запобігання таким глобальним загрозам, як голод, хвороба (покращення здоров’я) і репресії. По-друге, вона означає захист від раптових і шкідливих руйнувань(покращення безпеки життя) в повсякденному житті: дома, на роботі або в суспільстві. Такі загрози можуть існувати на всіх рівнях національного буття і розвитку.

Список загроз безпеці людини довгий, але найважливішими є категорії: економічна безпека, харчова безпека, безпека здоров'я, екологічна безпека, особиста безпека, суспільна безпека, політична безпека.

Одним з принципів про декларованих в концепції є принцип «задоволення потреб» – задоволення потреб найбідніших держав.

Міжнародні організації, що займаються питаннями безпеки:

ЮНЕСКО – сприяння миру та міжнародній безпеці шляхом розвитку співробітництва між державами в області освіти, науки та культури.

МОП – вирішення соціальних питань.

ВООЗ – вирішення питань охорони здоров’я.

МАГАТЕ – розвиток використання мирного атому.

ОБСЄ – європейська організація, що займається питаннями безпеки та співробітництва.

Безпека життєдіяльності (далі БЖД) – галузь знання та науково-практичної діяльності, спрямованої на вивчення загальних закономірностей виникнення небезпек, їх властивостей, наслідків впливу на організм людини, основ захисту її здоров’я та життя, середовища проживання від небезпек. Розроблення та реалізація відповідних засобів і заходів щодо створення і підтримання здорових та безпечних умов життя і діяльності людини, як у повсякденних умовах побуту та виробництва, так і в умовах надзвичайних ситуацій.

Предмет БЖД – моделі безпеки, система "людина – життєве середовище".

Об’єкт БЖД – безпека особи, як явище. БЖД – інтегрована дисципліна.

 


Читайте також:

  1. Cистеми безпеки торговельних підприємств
  2. Cтруктура апаратних засобів ІВС
  3. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  4. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  5. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  6. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  7. III. РИЗИК ТА ПРИБУТКОВІ СТАВКИ
  8. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  9. IV. Оцінка вигідності залучення короткотермінових кредитів
  10. V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
  11. V. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях
  12. Абіотичні та біотичні небезпеки.




Переглядів: 1107

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організаційної культури. | Модель життєдіяльності людини.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.