Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Етап - визначають конкурентні сили, що діють у галузі, та оцінюють їх вплив на ситуацію у галузі.

Розраховуються узагальнені характеристики інтенсивності конкуренції.

Для оцінки ступеня монополізації ринку, що зворотно пропорційна інтенсивності конкуренції використовуються:

-CR 4 - чотири частковий показникконцентрації, який характеризує загальну частку 4-х підприємств із максимальним обсягом товарів на аналізованому ринку;

 

-CR10 - десяти частковий показник концентрації, який характеризує загальну частку 10 підприємств із максимальним обсягом товарів.

 

- ННІ - індекс Херфіндада-Хіршмана, який дозволяє оцінити рівномірність розподілу ринкових часток підприємств-учасників ринку.

 

В наступному :- виконується факторний аналіз динаміки ринкових часток конкурентів залежно від ряду факторів;

- формуються групи підприємств, розраховується середня ринкова частка, що припадає на групу та темпи приросту ринкової частки кожної групи підприємств;

 

- будується конкурентна корта ринку(у вигляді матриці) у якій за рядками відкладаються темпи зростання ринкової частки, а за стовпцями розміщуються підприємства залежно від займаної ними ринкової частки.

ЕКСПЕРТНА ДІАГНОСТИКА КС може проводитись за методикою А.А.Томпсона і А.Дж.Стрікленда, яка дозволяє оцінити ситуацію в галузі, визначити характер та рівень конкурентної боротьби.

Результати аналізу дозволяють прийняти необхідне управлінське рішення щодо доцільності інвестицій, розширення діяльності в даній галузі.

 

Аналіз повинен проводитись в такій послідовності:

1 етап - встановлюють основні економічні показники, які характеризують галузь(розмір ринку, темпи росту ринку, надлишок або нестача продукції, прибутковість галузі, перешкоди для виходу на ринок або виходу з необхідних капіталовкладень, економія на масштабах виробництва. Оновлення нього, ціна, стандартна продукція, швидкі технологічні зміни, вимоги до розмірів асортименту продукції).

 

Головним в аналізі ситуації в галузі та конкуренції в ній є ретельне вивчення конкурентної боротьби, визначення її джерел та оцінка ступеня впливу конкурентних сил.

Професор Гарвардської школи бізнесу М.Портер довів, що стан конкуренції в галузі можна охарактеризувати п”ятьма конкурентними силами: (групи факторів).

Конкурентні сили за М. ПОРТЕРОМ:

1. Суперництвом між фірмами всередині галузі.

 

2. Спробами компаній з інших галузей завоювати покупців своїми товарами субститутами.

 

3. Можливістю появи нових конкурентів всередині галузі.

 

4. Здатністю постачальників диктувати свої умови фірмі.

 

5. Здатністю споживачів продукції фірми диктувати свої умови.

 

 


Кожна з розглянутих конкурентних сил має різний вплив на ситуацію в галузі, але їх сумарний вплив визначає:

- характеристики конкурентної боротьби в галузі;

-прибутковість;

- місце підприємства на ринку.

Інформація про ступінь конкуренції на ринку галузі та прогноз її зміни може бути отримана за допомогою анкетування експертів і провідних спеціалістів підприємства.

Кожен з факторів , що характеризують конкуренцію на ринку, оцінюють за бальною шкалою. Таким чином з’являється можливість оцінити значимість факторів за ступенем прояву їх ознак на ринку, що досліджується і зробити висновок про рівень кожної ссили на ринку, загальний рівень конкуренції і прогноз її зміни.


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу
  3. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу, прояви гіпер- та гіпофункцій.
  4. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  5. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  6. Активний вплив на проблему
  7. Аналіз відхилень від нормативів та їх впливу на прибуток
  8. Аналіз впливу постачальників
  9. Аналіз впливу факторів на зміну сумми гуртової реалізації
  10. Аналіз факторів впливу на обсяги виробництва суспільного продукту.
  11. Аналіз факторів, що впливають на цінову політику.
  12. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.




Переглядів: 883

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПІДПРИЄМСТВА | Етап – встановлюють ключові фактори успіху.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.