Для кожного періоду життя характерні свої терміни та особливості перебігу, знання яких допомагають лікарю правильно оцінювати періоди розвитку, виділяти фізіологічні та патологічні стани. Збирання анамнезу, клінічне обстеження дитини є найважливішими методами обстеження в педіатрії, знання яких допомагають адекватно оцінювати стан здоров’я дитини.
Для доношених новонароджених дітей так і для недоношених характерні анатомо-фізіологічні особливості, без знання яких важко адектовано оцінити стан дитини після народження, “зрілість” дитини до гестаційного віку, а також диференціювати фізіологічний стан від паталогічного.
Конкретні цілі
· Вміти вступати в контакт з матір’ю та дитиною, збирати анамнез.
· Вміти визначати період дитячого віку у конкретної дитини та дати характеристику цього періоду.
· Вміти провести аналіз, інтерпретувати та згрупувати отримані дані по системах і органах, що дозволяє оцінити стан дитини.
· Вміти записати результат обстеження в протокол і зробити діагностичні висновки.
· Вміти зібрати анамнез перебігу вагітності, пологів, виділити фактори “ризику”, які можуть бути причиною розвитку паталогічного стану дитини після народження.
· Вміти проводити об’єктивне обстеження новонародженої дитини.
· Вміти диференціювати анатомо-фізіологічні особливості доношеної та недоношеної новонародженої дитини
· Вміти диференціювати фізіологічні стани новонароджених від патологічних.
· Вміти інтерпретувати отримані дані параклінічного обстеження.