Схема протоколу оцінки нервово-психічного розвитку дитини
1. Опитуванняматері про перебіг вагітності, пологів, захворювання під час вагітності, шкідливі звички, умови праці, стресові ситуації. Характер вигодовування, режим дитини, оточуюче середовище, хто здійснює догляд за дитиною, перенесені захворювання. Розвиток дитини по місяцях, роках.
2. При оглядідитини звернути увагу на поведінку, настрій, відносини між матір’ю і дитиною, рухові навички, наявність гіпо- і гіперкінезії. При обстеженні для нав’язання контакту з дитиною використовують гру.
3. Оцінити розвиток дитини по окремих лініях.
4. Розрахувати інтегральний коефіцієнт розвитку DQ.
5. Дати заключення про нервово-психічний розвиток дитини, при наявності відхилень вказати на можливі фактори, що привели до зміни темпів розвитку.
6. Дати рекомендації матері по догляду за дитиною, зокрема щодо режиму дня, загартовування, іграшок. При наявності показів призначити консультацію невролога, дати рекомендації матері щодо коригуючих занять з дитиною з метою пришвидшення формування тих чи інших навичок.
Матеріали методичного забезпечення
Питання для самоконтролю
1. Соціальні і біологічні аспекти фізичного розвитку дітей.
2. Фактори, які мають вплив на фізичний розвиток дитини.
3. Методи оцінки фізичного розвитку дітей.
4. Зміни маси, росту, обводу голови і грудної клітки у різні періоди дитинства.
5. Поняття про гармонійність фізичного розвитку.
6. Акселерація – медичні і соціальні аспекти.
7. Семіотика порушень зросту і маси тіла.
8. Загартовування, масаж, гімнастика у дітей різного віку.
9. Дозрівання нервової системи і психомоторний розвиток дитини.
10. Фактори, які мають вплив на психомоторний розвиток дитини.
11. Формування рухових навичок і координація рухів.
12. Психоемоційний розвиток дитини.
13. Становлення мови, зв’язок з розвитком слуху.
14. Критерії і методи оцінки психомоторного розвитку дітей.
15. Семіотика, ступені важкості порушення психомоторного розвитку.