Курація хворих і робота над історією хвороби привчають майбутніх медиків до реальних умов роботи в лікарняній палаті, спілкування з дітьми і їх батьками, систематизації отриманих при об’єктивному обстеженні хворого даних, аналізу результатів параклінічних досліджень. Отримана за допомогою клінічного обстеження інформація є основою для встановлення діагнозу. За методологічним визначенням клінічний діагноз – це певним чином побудований причинно-наслідковий зв’язок між синдромами. Таким чином, правильно встановлений діагноз дозволяє своєчасно призначити адекватне лікування. Історія хвороби – письмовий документ, що містить всі факти, пов'язані з виникненням, розвитком, перебігом, закінченням і лікуванням захворювання.
2. Конкретні цілі:
§ Проводити суб’єктивне та об’єктивне обстеження дитини.
§ Вирізняти клінічні синдроми.
§ Встановлювати синдромальний діагноз.
§ Інтерпретувати результати лабораторно-інструментальних методів дослідження.
Базові знання, вміння, навички, необхідні для вивчення теми
(міждисциплінарна інтеграція)
Назва попередніх дисциплін
Отримані навички
Нормальна анатомія
Особливості будови органів і систем у дітей
Нормальна фізіологія
Закономірності дозрівання та особливості функцій органів і систем дитячого організму
Пропедевтика терапії
Вміння збирати анамнез, у тому числі генеалогічний, соціальний
Проведення обстеження органів і систем
4. Матеріали для аудиторної самостійної роботи студента
(зміст теми)
Тема 27-28. Написання історії хвороби.
СХЕМА ІСТОРІЇ ХВОРОБИ
І. ПАСПОРТНА ЧАСТИНА
1. Прізвище, ім'я, по батькові хворого.
2. Вік (день, місяць, рік народження).
3. Адреса.
4. Дата поступлення в клініку.
5. Дата початку курації.
II. СКАРГИ
Описуються скарги, які турбували хворого у І-ий день курації Скарги формулюються коротко, проте кожна з них деталізується. Спочатку виділяються основні скарги, потім - загальні.