Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Теоретичні відомості

 

Робоча гальмова система призначена для регулювання швидкості руху автомо­біля і його повної зупинки.

Гальмова система автомобіля ГАЗ-53-12 складається з чотирьох гальмових меха­нізмів і їх гідравлічного приводу.

Гальмовий механізм призначений для створення штучного опору руху автомобіля.

Гальмовий привід призначений для передачі енергії до гальмових механізмів і управління ними при гальмуванні.

На автомобілях гідравлічний привід може бути:

- одноконтурний;

- двоконтурний;

Одноконтурний привід здійснює управління гальмовими механізмами передніх і задніх коліс.

Недолік такого приводу полягає в тому, що при поломці будь-якого з'єднання в цьому приводі з ладу виходить вся гальмова система.

Двоконтурний привід має незалежні приводи гальмових механізмів передніх і задніх коліс, що значно підвищує надійність гальмової системи.

На автомобілі ГАЗ-53-12 встановлено гальмо барабанного типу з гідравлічним приводом і вакуумним підсилювачем.

Робоча гальмова система автомобіля ГАЗ-53-12:

1. Гідравлічний привід:

- гальмова педаль 6 (рис. 1);

- головний гальмовий циліндр 10;

- гідровакуумний підсилювач 7;

- запірний клапан 26 (рис. 4);

- трубопроводи 4 (рис.1);

- колісний гальмовий циліндр 3;

2. Гальмовий механізм (рис.3);

- гальмова колодка 13;

- пружина 4;

- регулювальний ексцентрик 1;

- опорні пальці 11.

Головний гальмовий циліндр (рис.2) призначений для подачі гальмової рідини до колісних гальмових циліндрів під тиском 8-9 МПа.

Гальмову рідину заливають в резервуар так, щоб її рівень був на 10-15 мм нижче кришки 17. Через отвір Д в пробці 15 (рис.2) резервуар з'єднується з атмосферою.

Порожнини А та В головного циліндра з’єднані з резервуаром перепускним Е та компенсаційним Г отворами постійно заповнені гальмовою ріди­ною.

Коли натиснути на педаль шток 10 переміщує поршень 6 назад (на рис. – вправо).

Як тільки манжет 5 перекриє перепускний отвір Е, зростаючий тиск відкриває випускний клапан 18, і рідина із головного циліндра поступає в систему.

Коли педаль відпускають, пружина 3 переміщує поршень вперед, і рідина, що витискується поршнями колісних циліндрів повертається в головний циліндр. Завдяки впускному клапану 2, який закривається пружиною 3, в системі гідравлічного приводу підтримується невисокий тиск (0,08-0,12 МПа), що запобігає попаданню повітря в гідропривід.

Якщо різко відпустити педаль гальма то для того щоб в порожнині А циліндра не створювалось розрідження (поки не відкритий отвір Е), вона напов­нюється рідиною з порожнини В через отвори Б в поршні. Відтискнувши кромку ущільнювального манжету 5 від стінки циліндра рідина через отвори Б пройде в порожнину А тим самим виключивши можли­вість попадання повітря в систему.

Пластинчастий клапан 14 забезпечує зазор між поршнем і манжетом, який необ­хідний для проходу рідини.

Після того як поршень 6 дійде до упору, рідина із системи буде проходити через отвір Е в резервуар.

Крім того що клапани 2 та 18 підтримують тиск в системі, вони дозволяють використати головний циліндр для створення тиску.

Якщо через попадання в систему повітря або внаслідок збільшення зазорів між колодками і барабаном рідини, що витискається із порожнини А за один хід поршня недостатньо для щільного притискання колодок, в цих випадках, натиснувши на педаль, швидко відпускають її і повто­рюють натискання ще один-два рази.

Гідровакуумний підсилювач створює додатковий тиск з системі гідроприводу тим самим полегшує управління гальмовими механізмами.

Гідровакумний підсилювач при гальмуванні збільшує тиск в системі на 4,5-5,0 МПа, що рівне зусиллю 650-700 Н (65-70 кг) на гальмовій педалі.

При відпущеній педалі гальма повітряний клапан 9 (рис.4) закритий, а вакуум­ний клапан 7 відкритий і через нього порожнини А та Б з’єднані між собою. Значить в цих двох порожнинах буде однаковий тиск. Порожнина Б через запірний клапан 26 пост1йно з’єднана з впуск­ним трубопроводом 1 двигуна, тому при його роботі в порожни­нах створюється вакуум.

Під дією пружини 5 поршень 18 дійде до шайби 22. Штовхач 21 також впираєть­ся в шайбу 22, з своїм гострим виступом натисне на кульку кла­пана 19. В результаті чого порожнини Е та Д будуть з’єднані між собою.

Якщо легко натиснути на педаль рідина з головного циліндра через отвір в поршні 18 і через клапан 19 пройде в колісні циліндри.

Коли ж на педаль натиснути з більшим зусиллям то рідина з порожнини Е перемістить вверх поршень 14 разом з клапаном управління 13 притиснувши його до вакуумного клапану 7, роз'єднавши тим самим порожнини А та Б, після чого відкриваєть­ся повітряний клапан 9. Повітря під атмосферним тиском через фільтр 15, через клапан 9 проходить в порожнину А, прогинає діафрагму 4, і вона через шток 6 перемістить поршень 18 вправо. Штовхач 21 відтискається пружиною клапана 19, відстає від порш­ня до моменту, коли клапан 19 закриває отвір в поршня і цим самим роз’єднає порожнини Е та Д. Тепер рідина, що витискається з головного циліндра, в порожнині Е підтримує тільки тиск, необхідний для підтримування клапана управління 13, а тиск в порожнині Д буде пропорційний силі, що передається від діаф­рагми 4 поршню 18.

В міру поступання повітря в порожнину А збільшується сила тиску його на діафрагму клапана управління 13, а значить, зросте і зусилля на педалі, яке необхідне для утримування її в певному положенні. Завдяки чому зберігається відчуття залежності інтенсивності гальмування від зусилля, що прикладається до педалі.

Якщо педаль зупинена в проміжному положенні, то поршень 18 перемістившись на певний проміжок також зупиниться в цьому положенні. Під дією атмосферного тиску на діафрагму клапана управління 13 клапан опуститься до положення при якому закриється повітряний кла­пан.

Повітря більше не буде поступати в порожнину А поршень зупиниться і тиск рідини в колісних циліндрах зростати не буде.

Якщо педаль відпустити, пружина 11 перемістить клапан управління вниз. Спочатку закриється повітряний клапан 9, а потім відкриється вакуумний клапан 7, повітря з порожнини А швидко відсмоктується двигуном. Пружина 5 відводить діафрагму 4,через шток 6 поршень 18 вліво, витискуючи рідину із порожнини Е в головний циліндр, а коли відкриється клапан 19, туди ж буде виходити і рідина з порожнини Д – проходить розгальмовування автомобіля.

Запірний клапан автоматично від’єднує гідровакуумний підсилювач від впуск­ного трубопровода двигуна, як тільки двигун зупиняється, цим самим дає можливість виконати ще одно-два гальмування з незнач­ним зусиллям на педалі.

При довготривалому русі автомобіля з непрацюючим двигуном, або при виході з ладу гідровакуумного підсилювача, гідропривід зберігає свою працездатність, але зусилля яке прикладає водій до педалі знач­но зросте.

Трубопроводи і шланги призначені для руху по них гальмової рідини. Вони витримують тиск 35 МПа (350 кгс/см2).

Колісні гальмові циліндри - розтискають гальмові колодки.

Гальмовий механізм призначений для створення і зміни штучного опору руху автомобіля.

Основним показником правильно відрегульованого гальма є хід педалі.

При відсутності повітря в гідравлічному приводі і правильно відрегульованих гальмових механізмах гальмова педаль, при повному гальму­ванні, повинна опускатися не більше як на половину повного ходу.

В процесі експлуатації фрикційні накладки на колодках будуть спрацьовува­тися, а це значить, що буде збільшуватися зазор між колодками і барабаном відповідно буде збільшуватися і хід педалі.

Для відновлення зазору між колодками і барабаном виконують:

- часткове регулювання;

- повне регулювання.

Часткове регулювання виконують для відновлення нормального зазору між колодками і барабаном, тобто коли педаль гальма опускається більше, як на половину повного ходу. Повне регулювання виконують після заміни накладок на колодках, після де­монтажно-монтажних робіт в гальмовому механізмі, а також тоді, коли частковим регулюванням неможливо відрегулювати гальмо

 

З А П А М ’ Я Т А Й Т Е :

При заміні накладки на одній колодці в гальмовому механізмі обов'язково поміняйте накладку на другий колодці цього ж механізму, а також обов'язково поміняти накладки в другому гальмовому механізмі цього ж моста.

Стоянкове гальмо призначене для удержування автомобіля на місці в нерухомому стані.

Стоянкове гальмо автомобіля ГАЗ-53 барабанного типу і діє на карданний вал трансмісії.

Для того, щоб загальмувати автомобіль необхідно важіль 2 (рис.5) рукою перемістити назад, в цей час нижній кінець важеля переміститься вперед, через тягу 12 і привідний важіль 11 діє на розтискний стержень 4 з кульками. Під дією кульок 13 та штовхачів 6 верхні кінці колодок розсунуться і їх фрикційні накладки притиснуться до гальмового барабана, який загальмується.

Експлуатація будь-якого автомобіля допускається в тому разі, якщо він має справну гальмову систему.

 

ДЛЯ БЕЗВІДМОВНОЇ РОБОТИ ГАЛЬМА НЕОБХІДНО:

1. Не тримати без потреби ногу на педалі гальма.

2. Гальмувати без ривків, плавно натискаючи на педаль.

3. При рушанні з місця автомобіля не забувати звільнити стоянкове гальмо.

4. Слідкувати за герметичністю системи.

 

Випробування робочої гальмової системи автомобіля ГАЗ-53-12 проводять на горизонтальній ділянці дороги з рівним, сухим, чистим цементно- або асфальтобетонним покриттям, при початковій швидкості гальмування 50 км/год і прикладеному зусиллі до гальмової педалі в 700 Н. Гальмовий шлях автомобіля з повною масою (7850 кг) повинен бути не більше 25 м.

Повна маса – це маса спорядженого автомобіля з вантажем, водієм і пасажирами.

Маса спорядженого автомобіля – це маса автомобіля заправленого паливом, охолоджувальною рідиною, з запасним колесом та інструментом, а також з водієм та пасажирами.



Читайте також:

  1. D - порушення стану свідомості (Disability).
  2. II.ТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  3. IX. Відомості про військовий облік
  4. IX. Відомості про військовий облік
  5. L. Ефективність праці: теоретичні аспекти
  6. Q Конституція України від 28 червня 1996 р. // Відомості Верховної Ради України – 1996 - № 30 – Ст. 141
  7. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  8. Активне управління інвестиційним портфелем - теоретичні основи.
  9. Білковий обмін: загальні відомості
  10. Біографічні відомості
  11. Боротьба з проявами національної самосвідомості
  12. Вальниці ковзання. Загальні відомості




Переглядів: 421

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Додаток №6 ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНА РОБОТА | МОЖЛИВІ НЕПОЛАДКИ І СПОСОБИ ЇX УСУНЕННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.