Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Експериментальні виміри. Принцип вимірів і роботи приладу

Вимір частотної залежності ε і tg δ здійснюється за допомогою приладу Е9-4, називаного куметром. Принцип його роботи заснований на використанні резонансного методу визначення добротності і ємності вимірювального контуру приладу, що настроюється в резонанс із коливаннями внутрішнього генератора.

Резонансна частота контуру визначається його індуктивністю і ємністю:

(10)

Добротність контуру розраховується відповідно до виразу:

, (11)

 

де характеристичний опір контуру

, (12)

 

r - сумарний опір втрат контуру.

Змінюючи параметри контуру L і С, можна змінювати резонансну частоту f0. Коли частота коливань внутрішнього генератора збігається із частотою f0, вимірювальний контур настроюється в з, при цьому його добротність стає максимальної, оскільки на резонансній частоті контур має мінімальні втрати. Значення добротності визначається по шкалі Q-вольтметра, розташованого на лицьовій панелі приладу Е9-4.

Частота коливань внутрішнього генератора змінюється східчасто по діапазонах і плавно усередині обраного діапазону. Кількість діапазонів і значення частот наведені на лицьовій панелі приладу. На ній також розташовані перемикач діапазонів і ручка плавного регулювання частоти.

Для того щоб настроїти вимірювальний контур у резонанс в обраному діапазоні частот, необхідно змінити його параметри L і С. Індуктивність вимірювального контуру L визначається внутрішньою індуктивністю й зовнішньою котушкою індуктивності, що відповідає певному діапазону частот і підключала до зовнішніх клем приладу LX, розташованим на кришці приладу. Котушки індуктивності перебувають на лабораторному столі.

Ємність вимірювального контуру і плавно регулюється від 25 до 450 pF за допомогою ручки на лицьовій панелі приладу й контролюється по шкалі ємності. Таким чином, у кожному діапазоні частот внутрішнього генератора за рахунок конденсатора й зовнішньої котушки індуктивності можна настроїти вимірювальний контур у резонанс і визначити Q і С контуру.

Досліджуваними зразками є конденсатори з різними діелектричними матеріалами між обкладками. Вони підключаються до зовнішніх клем приладу СХ паралельно вимірювальному конденсатору, міняючи тим самим параметри вимірювального контуру, тобто його ємність С.

Принцип вимірів полягає в тім, що в обраному діапазоні частот вимірювальний контур настроюється в резонанс. При підключенні зразка до приладу порушується умова резонансу, тому що зразок вносить додаткові втрати в контур і міняє його ємність. За рахунок зміни ємності вимірювального конденсатора можна знову домогтися резонансу. При цьому добротність й ємність контуру зі зразком будуть відрізнятися від тих значень, які були в контуру без зразка. По різниці обмірюваних значень ємності контуру зі зразком і без нього визначається ємність зразка CХ, а за значеннями добротності - tg δ.


Читайте також:

  1. I. Аналіз контрольної роботи.
  2. I. ОСНОВНІ ЕТАПИ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  3. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  4. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  5. II. СТРУКТУРА ТА ОБСЯГ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  6. II.ТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  7. III ОФОРМЛЕННЯ І ЗАХИСТ РОБОТИ
  8. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  9. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  10. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  11. III. ПИТАННЯ ДО ВИКОНАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ
  12. III. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ РОЗРАХУНКІВ КУРСОВОЇ РОБОТИ




Переглядів: 519

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Діелектричні втрати | Методика виконання лабораторної роботи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.