комплекс комунікаційних заходів, спрямований на збільшення обсягу продаж аптеками та їх відокремленими структурними підрозділами лікарських засобів конкретного виробника, в першу чергу безрецептурних препаратів
Викладка – це кількість упаковок препарату на у першому ряді горизонтальної полиці, а саме:
а) розміщення торгових марок лікарських засобів на полицях вітрин, стелажів, у залежності від типу аптечного закладу і місця в залі обслуговування;
б) підтримка обсягу й асортименту безрецептурних препаратів;
в) горизонтальне і вертикальне розташування блоків продукції;
г) розміщення із запозиченням популярності інших марок (своїх препаратів чи препаратів-конкурентів);
д) ротація ліків в залежності від терміну придатності.
Характеристика місць розташування ліків у залі обслуговування аптеки
Сильні місця
Слабкі місця
ä полиці з правої сторони в напрямку руху покупців;
ä перетинання рядів полиць;
ä місця з гарним фронтальним оглядом;
ä простір біля каси;
ä крайні ділянки окремо розміщеного прилавку з полицями.
ä полиці з лівої сторони за ходом руху покупців;
ä кути залу обслуговування;
ä місця біля входу в аптеку.
Критерії розміщення безрецептурних препаратів у залі обслуговування
Ø за рівнем - у вигляді вертикальних блоків, на рівні очей, на один рівень нижче або вище очей, найнижчий рівень краще не використовувати;
Ø на рівні (на полиці) -на відстані витягнутої руки, зліва на право за розміром і кольором упаковки: від малої до великої, від світлого до темного; менш відомі ліки розташовуються усередині викладок популярних марок препаратів-аналогів;
Ø за розміром упаковок -малі - угорі, великі - унизу;
Ø серед препаратів-конкурентів -поруч із препаратами, які мають високий попит (щоб запозичати популярність); подалі від препаратів, для яких характерний низький попит; самі по собі;
Ø дублювання -повторення однієї і тієї ж позиції лікарського засобу в злитому ряді;
Ø доступність - за терміном придатності та цілісністю упаковки.