МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Хід роботи
Схема лабораторної установки представлена на рис.3.1 Промінь лазера 1 освітлює щілини дифракційної решітки 2 так, що у просторі за решіткою утворюються мінімуми та максимуми інтенсивності, спостерігати які можна на екрані 3.
Рисунок 3. 1
1.Виміряти відстань від дифракційної решітки до екрану L. 2. Зафіксувати в зошиті положення максимумів 1-го, 2-го, …,5-го порядків. Виміряти відстань між максимумами 1-го, 2-го, …,5-го порядків 2 x 1 , 2 x2 ,…, 2 x5 . Якщо кут φ малий, то буде виконуватись умова . (3.3) При цьому формула (3.2) може бути записана у вигляді . (3.4) 3.Позначимо через величину , (3.5) тобто . (3.6) 4. За формулою (3.6) розрахувати . Дані занести в таблицю 3.1. 5. Експериментальні результати представити в графічному вигляді . Згідно формули (3.6) цей графік повинен бути лінійним. Через експериментальні точки провести найкращу пряму, яка б проходила через максимальну густину точок. По графіку визначити середнє значення довжини хвилі лазерного випромінювання як (рис. 3.2) за формулою: , (3.7)
де (m1, y1) та (m2, y2) дві довільні точки на графіку, але не експериментальні дані з таблиці 3.1. 6. Зробити висновок щодо справедливості умови дифракційного максимуму при дифракції на решітці - формули (3.2): якщо графік лінійний, то формула (3.2) справедлива.
Таблиця 3.1
Рисунок 3. 2
4. Розрахувати відносну похибку вимірювань Е за формулою
. (3.8)
Абсолютні похибки величин , , визначити за формулами: ,де ;(3.9) , де , ; (3.10) , де , . (3.11) 8. Оцінити абсолютну похибку вимірювань довжини хвилі Dl за формулою , (3.12) 9.Остаточний результат вимірів довжини хвилі представити у вигляді: . (3.13) Порівняти одержаний результат з табличним значення . Контрольні запитання
1.Яке явище називається дифракцією світла? 2.Що таке дифракційна решітка, для чого вона призначена? 3.Чому дифракційна решітка розкладує світло в спектр? 4.Різниця ходу та різниця фаз при дифракції на дифракційній решітці. 5.Написати умови виникнення дифракційного максимуму інтенсивності при дифракції на дифракційній решітці.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|