Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Бенчмаркінг та його види.

Проте сучасні потреби споживачів та інноваційні умови в яких повинні здійснювати свою діяльність суб’єкти малого підприємництва туристичної індустрії зумовлюють появу новітніх інструментів маркетингу, а саме:

v бенчмаркінг;

v аутсортингу;

v франчайзинг;

v маркетингові війни.

Бенчмаркінг - це дослідження технологій, технологічних процесів і методів організації виробництва та збуту туристичного продукту на кращих малих підприємствах партнерів і конкурентів на ринку туристичної індустрії з метою підвищення ефективності власної фірми.

Основними характеристиками бенчмаркінгу є:

Ø безперервність: бенчмаркінг - це процес, що триває довгий період, це не одноразова панацея;

Ø систематичність: щоб бенчмаркінгові зусилля підприємства привели до успіху, потрібно забезпечити відповідність між установленими функціями і загальними очікуваннями результатів;

Ø процес:бенчмаркінг передбачає дії, які дають змогу визначити проблеми і можливості підприємства; за його допомогою можна здійснити оцінювання внутрішньої та зовнішньої діяльності малого підприємства туристичної індустрії і подати висновки на основі аналізу зібраної інформації;

Ø оцінювання: бенчмаркінг не подає готових відповідей, але дає змогу дослідити власну діяльність суб’єкта туристичної індустрії та діяльність інших підприємств даної галузі;

Ø організації: бенчмаркінг можна застосовувати щодо будь-якої організаційної форми підприємства туристичної індустрії, що має подібну бізнесову практику або пропонує на ринку подібний туристичний продукт;

Ø визначення лідерів: одним „із першочергових завдань” при проведенні бенчмаркінгу є визначення малих підприємств туристичної індустрії, які можуть бути лідерами в галузі чи процесі, що оцінюється.

Як одна з найважливіших функцій маркетингової діяльності малого підприємства туристичної індустрії бенчмаркінг охоплює:

1) безперервний процес дослідження інноваційних технологій з метою ефективної організації технологічних процесів, методів організації збуту туристичного продукту, менеджменту з метою підвищення ефективності діяльності власного підприємства;

2) науковий метод аналізу і оцінки конкурентних переваг партнерів і конкурентів на ринку туристичної індустрії з метою вивчення і використання кращого досвіду ;

3) мистецтво виявляти і реалізовувати у своєму бізнесі те, що інші роблять краще.

Відповідно до цього циклу враховуючи діяльність малих підприємств туристичної індустрії нами запропоновано алгоритм, який викреслює 6 основних етапів бенчмаркінгу.

На 1 етапі здійснення бенчмаркінгу - етапі планування основним завданням для менеджера та його сформованої команди малого підприємства туристичної індустрії є визначення потреб споживачів і процесів в організації, які впливають на задоволення цих потреб. За умови визначених потреб споживачів процеси, що безпосередньо впливають на їх задоволення, стають критичними. Саме на удосконалення цих критичних процесів і спрямований бенчмаркінг. Основним завданням для ефективної роботи туристичного підприємства на даному етапі є

визначити критичні процеси і встановити, яким чином їх можна виміряти, з'ясувати, які саме дані потрібні і як їх можна отримати.

Дослідження потреб споживачів туристичного продукту малого підприємства дає змогу встановити головні фактори успіху для підприємства, та отримати конкурентні переваги перед іншими підприємствами даної галузі, а саме: найвища якість, найвищий рівень сервісу, висококваліфікований і мотивований персонал, краща програма просування туристичного продутку та нових туристичних продуктів, які відповідають вимогам ринку тощо.

Результатом етапу планування для малого підприємства туристичної індустрії має бути:

1)визначене коло споживачів послуг туристичного продукту підприємства;

2)оцінені потреби споживачів послуг туристичного продукту підприємства;

3)охарактеризовані критичні процеси, які дають змогу задовольнити вимоги споживачів туристичного продукту підприємства;

4)визначена відповідність бенчмаркінгового проекту стратегічним цілям малого підприємства туристичної індустрії;

5)розроблений план збору даних.

На 2 етапі – етапі дослідження бенчмаркінгу необхідно виконати такі завдання:

• визначити систему показників;

• вибрати кандидатів у партнери з бенчмаркінгу;

• зібрати загальні дані.

До того, як розпочати збір інформації про малі підприємства туристичної індустрії, що знаходяться на ринку необхідно зібрати якнайповнішу інформацію про власне підприємство. Збір цих даних уточнить процес дослідження і дасть змогу визначити оптимальну систему показників, необхідних для проведення бенчмаркінгового порівняння. Наступним кроком на цьому етапі дослідження є визначення потенційних партнерів з бенчмаркінгу. Найкраще при цьому скласти перелік, який містить від трьох до п'яти кандидатів у партнери для спільного бенчмаркінгу.

По - перше, фахівцям бенчмаркінгу потрібно звернути увагу на своїх безпосередніх конкурентів. Найзручнішим методом підбору партнерів є пошук через уже створені мережі, що охоплюють від десяти до кількох тисяч малих підприємств туристичної індустрії, які об'єднані для обміну передовим досвідом. Така практика дуже поширена за кордоном, хоча в Україні створення бенчмаркінгової бази даних перебуває лише на стадії розробки. Коли потенційні кандидати знайдені, потрібно провести попереднє дослідження, щоб звузити перелік. Використовуючи доступну інформацію, фахівці з бенчмаркінгу має зібрати якнайбільше вагомих і достовірних даних.

Етап 3. Спостереження. На цьому етапі фахівці з бенчмаркінгу розробляють план і методологію збору інформації, оцінюють процеси власної системи; вміло оперувати публічною інформацією щодо діяльності підприємства-партнера.

Етап 4. Аналіз. Метою даного етапу є вимірювання розриву між фактичними і бенчмаркінговими показниками та аналіз причин цього розриву. Основними кроками етапу аналізу є:

1) підсумовування та інтерпретація отриманих даних;

2) аналіз розриву між власними процесами та процесами партнера;

3) прогнозування наявності розривів у майбутньому;

4) аналіз додатково отриманої інформації, не передбаченої в плані дослідження, але корисної для підприємства;

5) розробка на основі отриманих даних нових операційних цілей.

Етап аналізу є одним із найскладніших у процесі бенчмаркінгу, адже він потребує неабияких творчих та аналітичних здібностей від фахівців бенчмаркінгу. Крім цього, від професійності у здійсненні аналізу і виявлення всіх тенденцій, впливів і взаємозв'язків залежить результат бенчмаркінгового проекту.

Етап 5. Адаптація. Бенчмаркінг як техніка удосконалення процесу ефективної роботи малого підприємства туристичної індустрії потребує такої структури управління змінами, яка необхідна для здійснення будь-яких удосконалень. При цьому використовується така послідовність дій:

1)про результати бенчмаркінгу інформуються всі співробітники, які тією чи іншою мірою задіяні в реалізації критичних процесів;

2)формується команда співробітників, які будуть залучені в процес упровадження змін;

3)результати бенчмаркінгового порівняння трансформуються в кілька головних принципів;

Адаптація результатів бенчмаркінгу - це найскладніший крок. Немає двох абсолютно ідентичних малих підприємств туристичної індутсрії, тому принципи організації процесів, що добре діють у партнера, можуть бути недієздатними в умовах власного підприємства.

Етап 6. Удосконалення. Головним завданням цього етапу є вибір тих методологій та інструментів, які містять елемент постійного удосконалення. Іншим завданням впровадження є виведення бенчмаркінгу за межі спеціалізованих груп і під'єднання всіх необхідних працівників і процесів. Крім цього, має здійснюватись й удосконалення самого процесу бенчмаркінгу, що дасть змогу визначити "найкращу практику" в бенчмаркінгу.


Читайте також:

  1. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  2. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  3. Акціонерне товариство, як форма організацій бізнесу. Акції, їх суть і види.
  4. Акціонерне товариство: поняття і види.
  5. Бенчмаркінг
  6. Валютний курс та його види.
  7. Валютний ринок та його види.
  8. Валютний ринок та його види.
  9. Взаємозамiннiсть та її види.
  10. Виборчі системи: поняття, види.
  11. Виробнича структура та її види.




Переглядів: 1554

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 7. Система збутової політики туристичного підприємства. | Аутсортинг на підприємствах туристичної індустрії.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.