Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Машини безперервної дії


Транспортуючі машини безперервної дії переміщають вантажі безперервним потоком. До них відносяться конвеєри (транспортери) з гнучким тяговим органом і без такого. У закладах ресторанного господарства знаходять застосування стрічкові, ланцюгові і роликові конвеєри.

Стрічкові конвеєри призначені для переміщення в горизонтальному і похилому напрямках сипучих і упакованих вантажів. Конструктивно стрічкові транспортери підрозділяються на пересувні і стаціонарні. Стаціонарні застосовуються в лініях сортування овочів на заготівельних і овочепереробний підприємствах (рис. 53 а).

По конструкції опорних елементів, що підтримують стрічку, транспортери можуть бути роликові й безроликові. У першому випадку робоча гілка стрічки, що несе вантаж, спирається по всій довжині на роликові опори, у другому - на нерухому гладку поверхню «столу». За формою поперечного перерізу робочої гілки стрічки транспортери можуть бути з плоскою і жолобоподібною стрічкою. У роликових транспортерах форма стрічки забезпечується конструкцією роликових опор, а в безроликових - конфігурацією опорної поверхні «столу».

 

б
а

 

Рис. 53. Транспортери:

а  
а – стрічкові; б- роликові

 

На рамі стрічкових конвеєрів монтуються такі загальні вузли: приводний (ведучий) і ведений (натяжний) барабани, приводний пристрій, що складається з електродвигуна і редуктора, роликів, що підтримують робочу і холосту (ненавантажену – нижню) частину стрічки.

Стрічка є тяговим і одночасно несучим елементом. Вона виготовляється шириною 300,400,500,650, 800,1000. 1200, 1400, 1600 мм і товщиною до 12 мм. Найбільше розповсюдження отримали стрічки з прогумованих бавовняних, капронових, лавсанових і алкідних тканин. У важконавантажених конвеєрах використовуються конвеєрні стрічки, посилені сталевими тросами.

Ведучий і ведений барабани стрічкових конвеєрів представляють собою порожнисті металеві циліндри із чавуну, сталевої труби або зварені зі сталевого листа. У стаціонарних стрічкових конвеєрів довжиною 20 м і більше для запобігання обертання перекосів стрічки барабани мають бочкоподібну форму. Щоб запобігти зісковзування стрічки, барабани виготовляються на 50-100 мм ширше стрічки. Швидкість стрічки має встановлені практикою допустимі межі 0,5…1,6 м / с.

Ланцюгові конвеєри в порівнянні із стрічковими призначені для переміщення більш важких вантажів. Вони також можуть використовуватися у випадках, коли потрібні складні траєкторії переміщення вантажів або контакт тягового органу з агресивним середовищем. Конструктивно такі конвеєри можуть бути виконані з горизонтальними і похилими (аж до вертикальних) ділянками. Тяговим органом в них є одна або дві замкнуті ланцюги (металеві або пластмасові), що рухаються паралельно. На тяговому органі можуть бути закріплені пластини (пластинчасті конвеєри), скребки (серебкові), лотки (лоткові), штовхачі та інші елементи, що забезпечують переміщення різних вантажів.

В роликових конвеєрах (рольгангах) ролики отримують обертання від електроприводу, що складається із двигуна і редуктора (рис. 53 б). Рух передається роликам через ланцюгову передачу чи зубчасті конічні пари


Устаткування для штабелювання і вантажних операцій

Штабелери (штабелеукладальники) застосовують для вантажно-розвантажувальних операцій, переміщення піддонів з вантажем по рівній твердій підлозі всередині приміщень та штабелювання вантажів в стелажі.

Вони випускаються наступних різновидів:

Ø ручні штабелери з гідравлічною системою підйому вантажу;

Ø ручні штабелери з електричною системою підйому вантажу;

Ø самохідні електричні штабелери (без платформи для оператора);

Ø самохідні електричні штабелери (з платформою для оператора).

Штабелери ручні випускаються з гідравлічним (рис. 54 а) і електричним приводами підйому вил (рис. 54 б). Вантажопідйомність штабелерів - від 0,6 до 1,5 т, висота підйому - до 3,5 м. У деяких моделях штабелерів гідравлічний привід підйому може працювати від ножної педалі, а вила можуть бути замінені майданчиком, бочко перекидачем та іншими пристосуваннями. Основними елементами конструкції є: рама ходового візка, колеса, вертикальна рама, каретка з вилковим захватом, механізм підйому каретки, рукоятки гідроприводу та управління рухом. Опускання каретки відбувається під власною вагою при відкритті перепускного клапана.

Електричні штабелеукладальники з вилковим захватом застосовуються для виконання робіт по складування чи вилученню вантажу на складах при висоті стелажів до 12 м. Управління роботою електричних штабелеукладачів здійснюється відповідними кнопками на рукоятці управління - повідку за допомогою трьохшвидкісний контактної електронної системи , що забезпечує більшу плавність ходу і можливість електричного гальмування.

Штабелеукладальрики володіють високою маневреністю і габаритами, що дозволяють рухатися по вузьких проходах шириною 1200…1900 мм. Особливістю конструкції електроштабелерів є маленький дорожній просвіт (70 мм), що вимагає рівної твердої поверхні для їх пересування.

           
   
 
     
 

 

 


 

           
   
в
 
а
   
б
 

 

 


Рис. 54. Штабелери:

а – ручний з гідравлічною системою підйому вантажу; б - ручний з електропідйомником; в- самохідний електричний (з платформою для оператора).


Електричні самохідні штабелеукладальники з платформою (рис. 54 в) для оператора (водія) застосовуються головним чином на підприємствах з довгою трасою руху. Вони можуть бути укомплектовані телескопічними поворотними вилами, що дозволяє складувати або вилучати вироби, не заважаючи проходу.


4.4.5. Вантажно-розвантажувальні машини

 

Навантажувачі призначені для захоплення, горизонтально і вертикального переміщень і укладання вантажів. Для механізації вантажно-розвантажувальних робіт у торгівлі та ресторанному господарстві застосовуються універсальні вилкові навантажувачі, які мають різну вантажопідйомність: 0,5; 1,0; 2,0; 3,0; 5,0; 10 і 20 т. Висота підйому серійних навантажувачів становить: 1,8; 2,8 і 4,5 м, а спеціальних - до 7 м.

Універсальні вилочні навантажувачі для торгівлі і ресторанного господарства випускаються з електричним приводом (електронавантажувачі) від акумуляторної батареї. Вони призначені для роботи в закритих складах та на відкритих площадках, що мають тверде покриття. Внаслідок великого діаметра коліс вони можуть легко долати нерівності дорожнього покриття.

Акумуляторний навантажувач (рис. 55) складається з силової установки, ходової частини, вантажопідйомника і механізмів управління. Силова установка являє собою два електричних двигуна (приводів ходової частини і гідронасоса), які отримують живлення від акумуляторної батареї. Для відновлення електричної ємності акумуляторні батареї навантажувача через 8…10 годин роботи заряджаються від мережі постійного або змінного струму (через випрямляч).

 

 


Рис. 55. Навантажувач

 

 

Основними вузлами вантажопідіймального механізму, розміщеного між провідними колесами, є: телескопічна рама, каретка змінних вантажозахватних пристроїв і гідроциліндр піднімання. Телескопічна рама виготовляється з швелера і складається з нижньої частини, шарнірно укріпленої на рамі навантажувача, і верхньої висувної частини, яка верхньою траверсою з'єднана зі штоком поршня гідравлічного циліндра, укріпленого на нижній рамі. Механізм вантажопідйомника приводиться в рух від гідравлічного приводу, а опускання каретки вантажопідйомника відбувається під дією власної ваги.

Рама вантажопідйомника може нахилятися вперед і назад для зручності захоплення і віддачі вантажу. Захоплення і штабелювання вантажу вилочним навантажувачем може здійснюватися при наявності під вантажем піддону. Рульове управління навантажувачів має пристрій, аналогічний рульовому управлінню автомобіля. Тривалість циклу навантажувачів при переміщенні вантажу на відстань 10…15 м складає в середньому 2…3 хв.

 


Читайте також:

  1. Аеродинамічні властивості колісної машини
  2. Аналогові обчислювальні електронні машини.
  3. БАГАТОКОВШОВІ ЕКСКАВАТОРИ. ВИЙМАЛЬНО-ТРАНСПОРТУЮЧІ МАШИНИ. КОМПЛЕКСИ МАШИН БЕЗПЕРЕРВНОЇ ДІЇ
  4. Будова й основні елементи машини
  5. ВИЙМАЛЬНО-ТРАНСПОРТУЮЧІ МАШИНИ
  6. Вплив аеродинаміки на споживчі властивості колісної машини
  7. Гідравлічні машини
  8. ГІДРАВЛІЧНІ МАШИНИ
  9. Гідромашини – гідромотори і нагнітачі, класифікація і галузь використання.
  10. Електричні машини змінного струму.
  11. Електрорушійна сила й електромагнітний момент машини постійного струму
  12. Загальна будова і робота черв’ячної машини.




Переглядів: 3283

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Машини і механізми періодичної дії | Питання для самоперевірки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.