Функціональнізахворювання (ФЗ) шлунково-кишкового тракту є однією з найактуальніших і водночас недостатньо вирішених проблем сучасної дитячої гастроентерології. В основі всіх ФЗ лежать порушення регуляції, які пов’язані з поза органними факторами (стресорними, психо-емоційними, ендокринними, тощо), і проявляються вони в різноманітній комбінації гастроінтестинальних симптомів без структурних або біохімічних порушень. Діагностика цих захворювань викликає труднощі серед практикуючих лікарів через складнощі у розмежуванні подібних функціональних розладів за аналізом клінічних проявів так і внаслідок необхідності використання багатьох лабораторних та інструментальних методик для виключення органічної патології.
3. Кінцеві цілі.
• Визначати етіологічні та патогенетичні фактори функціональних та органічних захворювань кишечнику, жовчних шляхів та підшлункової залози у дітей старшого віку.
• Класифікувати і аналізувати типову клінічну картину синдрому подразненого кишечнику, функціонального закрепу,неспецифічного виразкового коліту, хвороби Крону, дискинезії жовчного міхура та жовчовивідних шляхів,холецистохолангіту, холециститу та панкреатиту у дітей старшого віку.
• Складати план обстеження та аналізувати дані лабораторних та інструментальних обстежень при типовому перебігу функціональних та органічних захворювань кишечника, жовчних шляхів та підшлункової залози у дітей старшого віку.
• Демонструвати володіння принципами лікування, реабілітації і профілактики синдрому подразненого кишечнику, функціонального закрепу,неспецифічного виразкового коліту, хвороби Крону, дискинезії жовчного міхура та жовчовивідних шляхів,холецистохолангіту, холециститу та панкреатиту у дітей старшого віку.
• Ставити попередній діагноз при функціональних та органічних захворюваннях кишечника, біліарної системи та підшлункової залози у дітей старшого віку.
• Здійснювати прогноз життя при функціональних та органічних захворюваннях кишечника, жовчних шляхів та підшлункової залози у дітей старшого віку.
• Демонструвати володіння морально-деонтологічними принципами медичного фахівця та принципами фахової субординації в дитячій гастроентерології.