Навколишнє середовище М-гу - сук-ть чинників, під впливом яких здійсн-я М., форм-ься його структура. На М-ву діял-ть впливають фактори: *контрольовані (внутр-і); *неконтрольовані (зовн-і). До контрольов-их факторів належать ті, до яких безпосередньо причетна фірма, її фін-ві, вир-чі, ек-ні, кадрові служби, підрозділи НДДКР, матеріально-техн-го постачання і власне мар-ві структури. Саме від них залежить визн-ня цілей,дій, структури мар-гу, типів його організації, а також вибір цільового ринку, система контролю. Це: 1)фактори, які управляються вищим керівництвом (сфера діял-ті; загальні цілі; роль мар-гу, завдання, ф-ії; роль ін. під-их ф-й; корпоративна культура) 2)фактори, які визнач-ся службою М-гу (види цільових ринків;цілі М; організація М;контроль і керів-во М-ої д-сті) Серед неконтрол-их факторів виділ-ь: 1)фактори зовн. середовища(політика уряду;законодавство;стан ек-ки країни; існ-ча технол-ія; екологія (вимоги до неї);соц відповідальність; культурне середовище;сис-ма засобів масової інфор-ії). 2)фактори проміжного середов-а (поведінка споживачів; пов. торгів-х організацій; пов. конкур-в;пов. конкретних аудиторій;банківська сис-ма;страхові контори; страх. фірми, які здійснюють М-ві дослідження).
Цілі М-гу та їх характеристика
Осн мета М–сприяти вир-ву того, що продається, а не продажу того, що вир-ся. Ціль М–пізнання ринкового стану на рівні окремого під-ва, отрим-я достовірної інф-ції про розміри і структуру попиту, облік споживчих і вартісних харак-ик продукції зі сторони окремих спож-ів, визнач-я обсягів вир-ва та орг-ції збуту товарів. Заг-ні цілі М.:1)досягн-я макс-но можливого високого спожив-я, що створює умо-ви для макс-го зрост-я вир-ва, зайнят-і,багатства; 2)досягн-я макс-ї спожив-ої задовол-і; 3)надання найширшого вибору, гранич-но можливої різноманітності товарів; 4)макс-не підвищ-я якості життя (якість, кількість асортименту, доступність і вартість товарів; якість фіз-о середов-а; якість культур-о життя).