ПМ–надання комерційно важливої інф-ії про товари чи послуги безпосередньо цільовим спож-ам з метою здійсн-я продажу. Позитивні особливості: -індивід-ий характер спілкув-я товаровир-ка і споживача; -зручність процесів вибору і придб-я товарів чи послуг; -широкі можливості надання спож-чу необхідної інфор-ії; -цілеспрямованість інформ-го впливу; -можливість налагодж-я постійних ділових стосунків зі спож-ами; -можливість отрим-я швидкої реакції ринку на зроблені комерційні пропозиції; -висока оперативність створ-я інфор-х повідомлень та можливість їх коригув-я залежно від реакції спож-ів. Засоби інфор-го спілкув-я в ПМ: прямі поштові зверн-я, телемарк-г, реклама з прямим відгуком, М-нг за каталогами, електор-ий М-нг. Для успішної реалізації програм ПМ необхідно насамперед створення на підпр-ві відповідних БД про спож-ів, а також відповідне технічне забезпеч-я процесів ПМ.
Сутн-ь, зміст і завдання маркет-ої політики комунікацій (МПК).
МПК-комплекс заходів, яким корист-я підпр-во для інфор-ня, перекон-я чи нагадув-я спож-ам про свої товари чи послуги. Часто цей блок елементів М-гу назив «просув-ям». Але це не те саме. Якщо просув-я - одновекторний інформ-й вплив товаровир-ка на спож-ча, то М-ві комунікації (МК) передбач-ь і зворотний зв'язок між ними. Завдяки такому зворотному зв’язку підпр-во отримує цінну інфор-ю, яка дає йому можливість правильно орієнтуватися в навколишньому бізнес-середовищі та вносити відповідні корективи у свою діял-ть. Вихідний момент формув-я комплексу МК –визнач-я його завдань: приверн-я уваги спож-ів, формув-я їх знань про товари чи послуги підпр-ва, переконань щодо цінності таких товарів і послуг для розв’яз-я тих чи ін. проблем спож-ча. У кінцевому підсумку це стимулюв-я попиту, збільш-я обсягів продажу, поліпш-я іміджу підпр-ва та його продукції, збереж-я частки ринку. Визнач-я завдань МК потребує: -дослідж-я ринку:місткість, концентр-ія спож-ів, їх поведінка, наявність і особливості конкурентних пропоз-ій та товарів-субститутів; -знання стратегій збуту, кон’юнктури, чинного законодавства і правил поведінки на конкретному ринку; -дослідж-я товару: рівень ринкової новизни, міра диференціації, імідж, роль упаковки, рівень супровідного сервісу; -дослідж-я каналів МК: стан, розгалуженість, вартість; -дослідж-я системи розподілу.