Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Педагогічна діяльність у системі інших видів діяльності

Усі види педагогічної діяльності можна класифікувати на професійні та непрофесійні. Професійні види педагогіч­ної діяльності потребують спеціальної освіти та здійснюються у спеціальних навчально-виховних і освітніх уста­новах. Фахівець свідомо враховує систему принципів, пра­вил, методів і прийомів педагогічної діяльності. Непрофе­сійними видами педагогічної діяльності займаються всі люди у повсякденному житті, не маючи спеціальної педа­гогічної освіти і педагогічної кваліфікації. У педагогічній ситуації вони діють інтуїтивно, не вміючи пояснити вчине­них дій і їх мети. Це стосується сімейного виховання, впливу старших у трудових колективах тощо.

У сучасній педагогічній психології існує кілька підхо­дів до аналізу педагогічної діяльності: 1) як специфічного виду діяльності, що має свої структурні та функціональні компоненти; 2) як певної управлінської системи, яку утво­рюють об'єкти і суб'єкти управління, між якими відбу­вається обмін інформацією, існують" зворотні зв'язки тощо; 3) як процесу вирішення нескінченної кількості педагогічних завдань. Найадекватнішим є підхід, який поєднує усі ці підходи.

Прихильники теорії кар'єри характеризують педагогіч­ну діяльність через послідовність службових посад, які послідовно займають спеціалісти після закінчення навчаль­ного закладу. Цей підхід ґрунтується на рольовій теорії осо­бистості. Однак погляд на вчителя тільки з позиції службо­вого зростання, кількості дипломів про освіту є однобічним, не враховує багатьох аспектів його діяльності і розвитку.

Педагогічна діяльність має свої психологічні особливості:

а) обмеженість у часі її цілісних фрагментів (наприклад, урок триває 45 хвилин);

б) здійснення її в системі активних особистісних стосунків, що створює значні труднощі і напруження;

в) тривале очікування вчителем на результати діяльності;

ґ) постійний брак інформації для оптимального прийняття рішення, організації та коригування педагогічної діяльності.

Будь-які ідеальні моделі педагогічної діяльності реалізо­вує конкретна людина з власними поглядами, життєвим досвідом, індивідуальними якостями, що не завжди уможливлює досягнення позитивних результатів. Прагнення діяти відповідно до ідеальних вимог часто породжує конфлікти педагога з колективом, учнями, незадоволення своєю професією. Тому сучасні психологічна і педагогічна науки від­мовляються від абсолютизації, однозначної визначеності критеріїв оцінювання педагогічної діяльності, розглядають її крізь призму особливостей людини, яка її здійснює.

Діяльність вчителя поєднує такі основні напрями, як навчальна, виховна, розвивальна, організаційна робота, а також робота з батьками і громадськими організаціями школи, мікрорайону. Головне в педагогічній діяльності не окремий навчальний предмет, не знання загалом, не абстрактний об'єкт педагогічного впливу, а конкретна уні­кальна і неповторна дитина.

 


Читайте також:

  1. D – моделювання в графічній системі КОМПАС
  2. H.2 ВИСЯЧІ ЗАБИВНІ ПАЛІ ВСІХ ВИДІВ І ПАЛІ-ОБОЛОНКИ, ЩО ЗАНУРЮЮТЬ БЕЗ ВИЙМАННЯ ҐРУНТУ
  3. II. Мотивація навчальної діяльності
  4. II. Мотивація навчальної діяльності
  5. II. Мотивація навчальної діяльності
  6. II. Мотивація навчальної діяльності
  7. II. Мотивація навчальної діяльності
  8. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  9. III. Мотивація навчальної діяльності
  10. III. Мотивація навчальної діяльності
  11. IV. Відмінність злочинів від інших правопорушень
  12. IV. Загальна оцінка діяльності вчителя




Переглядів: 1903

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Загальна характеристика педагогічної освіти | Психологічна характеристика функцій педагогічної діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.