МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Педагогічна діяльність у системі інших видів діяльностіУсі види педагогічної діяльності можна класифікувати на професійні та непрофесійні. Професійні види педагогічної діяльності потребують спеціальної освіти та здійснюються у спеціальних навчально-виховних і освітніх установах. Фахівець свідомо враховує систему принципів, правил, методів і прийомів педагогічної діяльності. Непрофесійними видами педагогічної діяльності займаються всі люди у повсякденному житті, не маючи спеціальної педагогічної освіти і педагогічної кваліфікації. У педагогічній ситуації вони діють інтуїтивно, не вміючи пояснити вчинених дій і їх мети. Це стосується сімейного виховання, впливу старших у трудових колективах тощо. У сучасній педагогічній психології існує кілька підходів до аналізу педагогічної діяльності: 1) як специфічного виду діяльності, що має свої структурні та функціональні компоненти; 2) як певної управлінської системи, яку утворюють об'єкти і суб'єкти управління, між якими відбувається обмін інформацією, існують" зворотні зв'язки тощо; 3) як процесу вирішення нескінченної кількості педагогічних завдань. Найадекватнішим є підхід, який поєднує усі ці підходи. Прихильники теорії кар'єри характеризують педагогічну діяльність через послідовність службових посад, які послідовно займають спеціалісти після закінчення навчального закладу. Цей підхід ґрунтується на рольовій теорії особистості. Однак погляд на вчителя тільки з позиції службового зростання, кількості дипломів про освіту є однобічним, не враховує багатьох аспектів його діяльності і розвитку. Педагогічна діяльність має свої психологічні особливості: а) обмеженість у часі її цілісних фрагментів (наприклад, урок триває 45 хвилин); б) здійснення її в системі активних особистісних стосунків, що створює значні труднощі і напруження; в) тривале очікування вчителем на результати діяльності; ґ) постійний брак інформації для оптимального прийняття рішення, організації та коригування педагогічної діяльності. Будь-які ідеальні моделі педагогічної діяльності реалізовує конкретна людина з власними поглядами, життєвим досвідом, індивідуальними якостями, що не завжди уможливлює досягнення позитивних результатів. Прагнення діяти відповідно до ідеальних вимог часто породжує конфлікти педагога з колективом, учнями, незадоволення своєю професією. Тому сучасні психологічна і педагогічна науки відмовляються від абсолютизації, однозначної визначеності критеріїв оцінювання педагогічної діяльності, розглядають її крізь призму особливостей людини, яка її здійснює. Діяльність вчителя поєднує такі основні напрями, як навчальна, виховна, розвивальна, організаційна робота, а також робота з батьками і громадськими організаціями школи, мікрорайону. Головне в педагогічній діяльності не окремий навчальний предмет, не знання загалом, не абстрактний об'єкт педагогічного впливу, а конкретна унікальна і неповторна дитина.
Читайте також:
|
||||||||
|