Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Предмет навчальної діяльності

Предметом діяльності є очікуваний результат (матеріальний, ідеальний) цієї діяльності який спонукає суб’єкта діяти задля його досягнення. Метою і результатом навчальної діяльності є зміни суб’єкта, а не зміна предметів, на які спрямовані дії, хоч без цього не обійтися. Зміни суб’єкта неможливі без здійснення ним предметних дій. Основною метою суб’єкта навчальної діяльності є розширення, збагачення його можливостей, розвиток здібностей, засвоєння нових способів дій з науковими поняттями і матеріальними предметами.

Навчальна діяльність має змістову та операційну сторони. Особливості змісту та результатів навчальної діяльності залежать від потреб суспільства, конкретизованих у цілях освіти. Аналіз змістової сторони навчальної діяльності – одна з основних проблем сучасної освіти. Основним джерелом змісту освіти с здобутий попередніми поколіннями соціальний досвід. Більшості навчальних предметів відповідає певна галузь наукових знань. У зміст, що підлягає засвоєнню у межах конкретної дисципліни, необхідно проектувати не лише знання, але й способи оперування ними.

Зміст освіти має відповідати рівню розвитку науки та техніки, гуманітарного знання, моральної та духовної культури, забезпечувати різнобічний і гармонійний розвиток учня, створювати умови для самостійного поповнення ним своїх знань, оволодіння новими видами діяльності. Також зміст освіти мас відповідати віку, сензитивним періодам розвитку психічних функцій, новоутворенням, індивідуальним можливостям учня.

У побудові матеріалу навчальних предметів часто дотримуються принципу хронологізму, коли знання, представлені у навчальному предметі, відтворюють не сутність науки, а її історію. Це перевантажує навчальний предмет емпіричними даними, не пов’язаними узагальненнями, спричинює незадовільне їх сприйняття і засвоєння учнями. Подібний матеріал швидко забувається, хоч на його вивчення затрачається багато часу, значних зусиль.

Сукупність знань, якими володіє конкретна наука, методи, якими здобуті ці знання, виявлені при цьому факти і закономірності повинні бути так переформульовані, щоб вони стали доступними для адекватного та ефективного засвоєння школярами.

Особливість навчальної діяльності зумовлюється місцем у ній навчального завдання, яке є не метою, а засобом досягнення навчальної мети (засвоєння теоретичних знань про предмет, вироблення вмінь і навичок, розвиток інтелекту, здібностей тощо). Там, де вчитель систематично створює у класі проблемно-пошукові ситуації, умови для експериментування і творчого пошуку, школярі є повноцінними суб’єктами навчальної діяльності.

Основною структурною одиницею навчальної діяльності є навчальне завдання, у розв’язанні якого полягає її суть. Опановані при цьому способи розв’язування учні згодом використовують у розв’язуванні споріднених завдань. Ці завдання задаються в певних навчальних ситуаціях і передбачають певні навчальні дії – предметні, контрольні, допоміжні (технічні), розумові (аналіз, узагальнення, схематизація, систематизація, порівняння, класифікація тощо), особистісні (самоконтроль, самооцінка, самодіагностика, самокорекція).

 


Читайте також:

  1. Cum in corpore dissentiatur, apparet nuliam esse emptionem (D. 18.1. 9. рr.). - Когда есть разногласие в отношении самого предмета, то продажа, очевидно, недействительна.
  2. I. ПРЕДМЕТ И СПЕЦИФИКА ФИЛОСОФИИ
  3. I. ПРЕДМЕТ ОТЕЧЕСТВЕННОЙ ИСТОРИИ. ИСТОРИЯ РОССИИ – НЕОТЪЕМЛЕМАЯ ЧАСТЬ ВСЕМИРНОЙ ИСТОРИИ.
  4. I. ПРЕДМЕТ ПСИХОЛОГИИ
  5. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  6. II. Мотивація навчальної діяльності
  7. II. Мотивація навчальної діяльності
  8. II. Мотивація навчальної діяльності
  9. II. Мотивація навчальної діяльності
  10. II. Мотивація навчальної діяльності
  11. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  12. III. Мотивація навчальної діяльності




Переглядів: 949

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Загальні психологічні особливості навчальної діяльності | Цілі навчальної діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.107 сек.